Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp mig til en uddannelse

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Karlskrona
Tilmeldt 14. Nov 11
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino,

Jeg står pt. og leder efter valg af uddannelse, efter jeg har droppet min oprindelige plan. Jeg har altid været et kreativt væsen i en eller anden forstand og jeg faldt derfor over uddannelsen 'Interaktivt Design'.

Mit problem er bare lidt, at de har en hård optagelsesprøve (så vidt jeg ved) og jeg er meget usikker på hvorvidt jeg kan hamle op med folk, der måske har tegnet og fotograferet hele deres liv, i modsætning til mig, der først lige har opdaget hvilken vej jeg gerne vil dreje mit liv som 25-årige.

Derfor vil jeg nu forhøre mig her, om der sidder et bureau eller lignende, der arbejder med interaktivt design og kunne have interesse i at hjælpe mig med at gøre mig optimalt klar til optagelsesprøverne næste år. Jeg forventer hverken løn eller kost (måske kage i ny og næ) og jeg tilbyder at komme så ofte jeg kan, opsuge hvad I nu kan lære fra jer i jeres daglige arbejde og hjælpe til hvor jeg kan.

Jeg ser frem til at høre fra jer derude! :-) Enten her eller på piilgard@me.com

De Bedste Kreative Hilsner

Dennis

Fra Aarhus
Tilmeldt 8. Aug 11
Indlæg ialt: 126
Fra  Greenticket ApS Nummer 62 Skrevet kl. 12:53

Hey Dennis!

God stil. Det kunne mange lære noget af :)

Du mangler måske at fortælle hvor i Danmark du leder efter et bureau? Og inden for hvilken branche? Er det hos et reklamebureau eller en tøjdesigner?

Med venlig hilsen,

Jonas Bøgh

Fra Karlskrona
Tilmeldt 14. Nov 11
Skrevet kl. 12:58

God pointe :-)

Jeg er bosat i København og er sådan set ligeglad med hvilken branche. Så længe jeg kan lære lidt interaktivt design, der kan hjælpe mig til en evt. optagelsesprøve :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 8. Aug 11
Indlæg ialt: 126
Fra  Greenticket ApS Nummer 62 Skrevet kl. 13:00

Cool :)

Jeg har ingen kontakter i hovedstaden, så der må jeg desværre melde pas. Jeg håber du finder noget!

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 14:02

Har du skabt noget?

Fra Karlskrona
Tilmeldt 14. Nov 11
Skrevet kl. 19:03

Jeg forstår ikke helt hvad du mener? Om jeg har skabt noget i forhold til interaktivt design?

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 09:33
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Dennis.

Har du nogen som helst erfaring i:

1. At tegne

2. Tage billede

3. Photoshop/Illustrator/Indesign

Det er fint at du skriver hvad du ønsker, men du kommer ikke særlig langt hvis du ingen viden/teori eller erfaring har.. De fleste virksomheder ansætter jo folk der kan noget i forvejen. Ellers bliver det jo bare en uddannelse du skal have.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 09:36
Om har skabt noget i det hele taget, inden for det kreative område.

Jeg tror faktiskt at det er fill ens fordel som kreativ at man kan pege på ett grafittimalet s-tog, dette har JEG lavet...

End at have en tom portfolie..
Fra Karlskrona
Tilmeldt 14. Nov 11
Skrevet kl. 10:24

I misforstår begge to, tror jeg.

Jeg skriver ikke at jeg søger et arbejde eller at I skal sidde og uddele opgaver ud til mig. Jeg skriver jeg hverken forventer løn eller kost, blot at jeg kan få lov at være fluen på væggen i jeres daglige arbejde, så jeg forhåbentlig kan suge viden til mig. Det er altså hos jer, jeg håber på at opnå den relevante erfaring.

Jeg ønsker at jeg kan hjælpe til hvor jeg kan - om det så er at tømme skraldet, rydde lidt op eller hvad end det måtte være, så er det fint. Så længe jeg kan få læring omkring det det vil sige, at arbejde med interaktivt design og måske lære nogle tricks af, jeg kan bruge til optagelsesprøverne til uddannelsen.

Jeg går jo selvfølgelig ikke ud og søger et arbejde, uden jeg har nogen form for relevant erfaring eller kompetencer. Det er det jeg prøver på at opnå, så jeg kan komme ind på den uddannelse jeg ønsker.

Giver det et klarere billede af hvad jeg søger? :-)

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 10:57
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hej Dennis.

Du ønsker at opnå den relevante erfaring som du selv skriver og suge viden til dig.

Jeg tror du misforstår en vigtig ting her.

Når jeg sidder og laver grafik, om det er braninstorming eller selve udviklingen af grafik i diverse programmer så snakker jeg ikke højt for mig selv. Hvis du er fluen på væggen eller tager skraldespanden ud, så kommer du ikke lang.

Erfaring kommer af at gøre tingene selv, og det vil du på ingen måder få ved at gå ud med skraldet.

Ved at suge viden til dig skal der være en til at forklare og vise hvordan man gør, hvilken muligheder der er og hvorfor designeren tager de valg han/hun gør. Det bliver du ikke klogere af. Det er tidspilde for virksomheden, med mindre du kan love dem at du efter uddannelsen vil arbejde for dem.

Jeg har svært ved at se at der er nogen som vil tage dig ind, på baggrund at du ønsker at være et eller andet i fremtiden.

Hvis du har en gymnasial uddannelse, så kan du jo søge ind. Problemet er at de fleste so søger ind, har allerede erfaring i en eller anden form, de kommer ind med deres portfolio/referencer hvor deres chancer er en del større end dem som ikke gør.

Det jeg vil råde dig til er, enten:

1. Søge ind, snak dig igennem samtalen, vis at du brænder for det og se hvordan det fungere, se hvad de leder efter og hvilke spørgsmål de stiller. Hvis du kommer ind, så er det jo perfekt, hvis ikke. Så er du klogere til næste gang og så ved du hvad du skal gøre før du søger ind igen.

2. Du kan tage en mindre uddannelse som Multimediedesigner, som er en overfladisk uddannelse der kommer godt rundt omkring forskellige medier, grafisk og prøgrammerings mæssigt.

3. Hvis du har erfaring med diverse programmer som photoshop eller illustrator, så tilbyd gratis arbejde her på amino. Hermed vil du kunne få den erfaring, både med kunder og udvikling, samt referencer under bæltet du vil kunne vise frem.

Der er utrolig mange der ude som drømmer om at blive en logo designer, Interaktiv designer eller noget tredje. det er dog ikke særlig mange som bliver det til den tid, det kræver års træning, erfaring, teoretisk viden og kreativitet. De optager kun 20 pr. år, vil du være en af dem, skal du kunne vise noget fantastisk.

Fortsat god fredag. 

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)