Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor gør min computer sådan?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Sikkert et dumt spørgsmål: har du prøvet at genstarte maskinen (det er jo ikke alle, der slukker maskinen helt, når de holder fyraften)

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten E:

Hej

Sikkert et dumt spørgsmål: har du prøvet at genstarte maskinen (det er jo ikke alle, der slukker maskinen helt, når de holder fyraften)

MVH
Kirsten

Nej det er ikke et dumt spørgsmål :=)

Ja jeg har prøvet at genstarte computeren. Når den har været slukket eller er blevet genstartet så virker alt fint et lille stykke tid, og så sker det igen... altså manglende respons i visse tilfælde..

Det er derfor det er så mærkeligt. Det er kun nogen ting den ikke vil, og den virker ellers normalt lige når den starter op...

Hilsen Morten

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Hej herinde

De sidste 2 dage har min computer været lidt underlig. 

1) Jeg kan ikke flytte mails i outlook. Fx. fra mappe til mappe

2) Jeg kan ikke gøre særlig meget i Photoshop. Fx ctrl + n åbner et nyt vindue - men nej.- Nogen gange åbner det efter 4-5 forsøg...

Hvis jeg genstarter computeren så virker det fint et øjeblik, og så går det galt igen.

Jeg har ingen problemer i fx. Word....

Nogen der er en idé om hvad der kan være galt?

Hilsen Morten



Hej Morten,

Ud fra din fejlbeskrivelse kunne jeg mistænke, at du har for lidt RAM. Hvor mange RAM har din maskine. Outlook kan optage mange RAM hvis du har mange mails i mapper m.v. eller kører direkte ude på en IMAP server. Min mistanke styrkes endvidere, i det du skriver at Photoshop ikke rigtig reagerer.

Når du så genstarter computeren frigøres der RAM fra nogle programmer, hvilket kan være med til at du får lidt flere ram til at køre Outlook og Photoshop et stykke tid.

Du kan nemt tjekke det ved, at trykke CTRL+ALT+DELETE og så vælge Jobliste og så klikke på Tab'en "Ydeevne". Her vil du under "Fysisk Hukommelse" se hvad du har, samt hvad der er ledigt. Skriv dine tal her, så kan vi tage den derfra :-)

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Denni

Tak for dit indspark.

Der er 16gb ram i så jeg regner ikke med at det er problemet.... Men hvis det er, vil jeg så ikke kunne se det i joblisten? Alternativt burde computeren så ikke virke fint såfremt jeg kun bruger det ene program?? Så er det jo let at teste ved fx kun at bruge Outlook eller Photoshop...

Hilsen Morten

Fra korsør
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 343
Fra  webbuilding.dk Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

For mig kan det lyde som mangelene opdateringer! hvilket styresystem har du på din pc? Ellers så prøv at tage en scanner på dit antivirus program, selvom den siger sikkert, kan det være en lille "drille virus" du har modtaget i en evt. mail. Har du åbnet noget, hvor der har været en lille advarsel først? hvor du har skrevet tillad alligevel! 

Fra korsør
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 343
Fra  webbuilding.dk Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hovsa. jeg var lige lidt for hurtigt på aftrækkeren, jeg troede kun der var en side, havde ikke læst de andre kommentar? og de har kommet stort set med de samme svar.! undskylder lige! Embarrassed

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Det lyder for mig som om der kan være flere ting der er galt!

1. Der kan muligvis være en virus på din computer, har du tjekket om du stadig betaler licens til dit virus program!?

2. Der kan ogå være nået galt med din CPU/RAM, det kan du bare gå ind og tjekke under din jobliste!

3. Jeg har selv haft problemer med nået af det samme på min computer og der var hul i harddisk (sorthul), det skylles dit software/system!

Hvis jeg var dig ville jeg tage kontakt i dem du har købt din computer fra og sige, hvad der er galt de har 100% procent en løsning! Men husk at lige som vi har en levetid har din computer også en!

/Steffen
Fra Sydsjælland
Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 240
Fra  Jens Stolt photography Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Hej herinde

De sidste 2 dage har min computer været lidt underlig. 

1) Jeg kan ikke flytte mails i outlook. Fx. fra mappe til mappe

2) Jeg kan ikke gøre særlig meget i Photoshop. Fx ctrl + n åbner et nyt vindue - men nej.- Nogen gange åbner det efter 4-5 forsøg...

Hvis jeg genstarter computeren så virker det fint et øjeblik, og så går det galt igen.

Jeg har ingen problemer i fx. Word....

Nogen der er en idé om hvad der kan være galt?

Hilsen Morten



Hej Morten,

Ud fra din fejlbeskrivelse kunne jeg mistænke, at du har for lidt RAM. Hvor mange RAM har din maskine. Outlook kan optage mange RAM hvis du har mange mails i mapper m.v. eller kører direkte ude på en IMAP server. Min mistanke styrkes endvidere, i det du skriver at Photoshop ikke rigtig reagerer.

Når du så genstarter computeren frigøres der RAM fra nogle programmer, hvilket kan være med til at du får lidt flere ram til at køre Outlook og Photoshop et stykke tid.

Du kan nemt tjekke det ved, at trykke CTRL+ALT+DELETE og så vælge Jobliste og så klikke på Tab'en "Ydeevne". Her vil du under "Fysisk Hukommelse" se hvad du har, samt hvad der er ledigt. Skriv dine tal her, så kan vi tage den derfra :-)

Dette lyder rigtigt.

jeg tror du har et eller andet lort der starter op og æder ram.

Check windows jobliste.

www.jensstolt.dk

jps@jensstolt.dk

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja du er også velkommen til, at tage kontakt til mig via min hjemmeside. Og jeg vil forsøge, at finde årsagen til dit problem (denne service koster selvfølgelig penge, så prøv de gratis muligheder først)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Stadig problemer her i Roskilde :(

@ Steffen

Ja antivirus er opdateret. Godt nok Avast... er det et problem?

Har tjekket joblisten. Ikke nogen ram-problemer

Hul i harddisken? Det har jeg aldrig hørt om før, men jeg har dårlig karma når det kommer til computere så det skulle da ikke undre mig....

@ Jens

Det er ikke ram iflg joblisten...

Som sagt... MEGET mystisk,

Nogen der har en idé til hvordan man bedre kan finde frem til kernen i problemet?

Hilsen Morten

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)