Måske har du fat i den forkerte målgruppe til dit koncept.
Folk der har brug for din service, kan ikke betale over nettet.
Jeg har et par gamle forældre, der er både blinde og døve, men ikke dumme.
De har ikke netbank, de har ingen computer, men de kunne godt have brug for at få købt ind for sig.
Hvis du så sagde til dem, at de kunne betale penge ind, et sted på nettet, som du kunne tage af, når du skulle handle, så ville de syntes, det var mærkeligt og sige: "Jeg skal lige høre min søn ad".
Min mor ville så ringe og sige:" Den flinke bydreng vil gerne have mig til at betale ind på noget netbank, så han ikke behøver at komme og få pengene inden han handler ind, Jens, hvad er netbank, er det noget med internettet?"
Jeg ville øjeblikkeligt tænke "SCAM", og jeg ville vælge at gøre en eller flere af flg ting:
1. Jeg ville være tilstede, næste gang " den flinke bydreng" kom forbi.
2. Jeg ville checke alle indkøbssedler og bilag.
3. Jeg ville anbefale mine forældre at få en ny bydreng.
4. Jeg ville søge baggrundsinformation om bydrengen.
I den business, er det simpelthen ikke normalt at søge et større beløb til rådighed. Hverken i virkeligheden og i særdeleshed ikke via nettet. Jeg ville være stærkt mistroisk overfor forslaget, og hvis jeg var dig, ville jeg passe på, at du ikke mister kunder, når sønner, som jeg, bliver ringet op og spurgt til råds.