Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Private hævninger på firmakontoen.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer.

Jeg har 2 spørgsmål som vedr. mit regnskab. Jeg har en lille enkeltmandsvirksomhed med en omsætning sidste år på 50.000,-. (det skal i nok ikke bruge så meget)

Sagen er den at jeg har været på ferie i sidste uge og er kommet til at bytte firmakortet ud med det private kort (ligner hinanden + samme pinkode)

Det vil sige at jeg nu har en masse åndsvage posteringer fra Netto, Fakta, Bar, Diskotek osv. Skal jeg bare postere disse hævninger som privatforbrug?

En anden ting er at jeg samtidig har købt noget på min private konto som egentlig er til firmaregi, har også kvittering. Skal jeg overfører fra firmakontoen til den private konto, eller kan man helt lade vær med at gøre noget og så stadigvæk trække kvittering fra.

Ja som i kan høre kører det bare derudaf :)

På forhånd tak .

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:02

Hej MrLoye

Vedr første del, 2 løsninger:

Bogfør posteringerne som privathævning

eller

Overfør tilsvarende beløb fra privat konto til firmakonto og skriv en lille note om fejlen

Vedr anden del:

Bogføre du bare som privat udlæg 

Fra Maha Sarakham - Thailand
Tilmeldt 12. Nov 11
Indlæg ialt: 38
Fra  From Regnskab Skrevet kl. 13:16

Hej

Enig. Bogfør Netto mv. som private hævninger. Og bogfør "de andre ting" som private udlæg.

Du behøver ikke som sådan at lave nogle pengetransaktioner.

Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:17

Mange tak for hurtigt svar :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:52

enig - bogfør som privat hævning og har du som tilfældet er 2 forskellige konti og vil kunne stemme dem af, så kan du overføre

Det med omsætningen kan vi ikke bruge til meget andet end et lille vip med advarselsflaget. Der er ikke noget i vejen for at ha lille omsætning og slet ikke i en start, men - en virksomhed skal være seriøst drevet, både med tidsforbrug og med det klare formål at skabe indtægt og hvis skat kan tvivle på det, ud fra for lille omsætning som et af flere udgangspunkter, så kan de nægte dig at trække et underskud fra i anden personlig indkomst, så det skal du være opmærksom på hvis du har underskud

venligst

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 14:00

Det med omsætningen kan vi ikke bruge til meget andet end et lille vip med advarselsflaget. Der er ikke noget i vejen for at ha lille omsætning og slet ikke i en start, men - en virksomhed skal være seriøst drevet, både med tidsforbrug og med det klare formål at skabe indtægt og hvis skat kan tvivle på det, ud fra for lille omsætning som et af flere udgangspunkter, så kan de nægte dig at trække et underskud fra i anden personlig indkomst, så det skal du være opmærksom på hvis du har underskud

Det er altså ikke rigtigt. Skat har intet forhold til omsætningens størrelse, hvis ellers der bare er overskud.
Er der ikke overskud, skal der være udsigt til det.
Men at kippe med advarselsflaget på grund af "lille" omsætning er ikke rigtigt. SKAT vil gerne se noget bundlinje, that's all, dog med untagelser som hos Nestlé

Nu ved jeg godt at du skriver omsætning som et af flere udgangspunkter, men dit flag tog udgangspunkt i omsætningen Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:37
jeg må bøje mig hvis du har ret - men vi er vel enige om som du skriver, at der skal være udsigt til overskud men også at der er flere kriterier, bla.a om den drives med tilstrækkelig intensitet osv.
Jeg ved at A kasser f.eks. også kan tage udgangspunkt i f.eks. oms for at se om en virksomhed rent faktisk, trods manglende overskud er seriøst drevet. Det kan så være at skat slet ikke gør det, jeg ville bare mene, at mellem de mange kriterier, intensiv drift, tilstrækkelig kraft osv kunne oms vel være noget der kunne være med i vurderingen

Sig man omsætter 50 t om året, køber mange ting som kan bruges både privat og firma (computer/telefon osv) som er mellem de kriterier skat lister OG 3 år i rap taber 30.000 kr som fratrækkes anden personlig indkomst - ville det så ikke i sig selv sige lidt om driften i forhold til hvis virksomheden omsatte 500.000 kr om året på mange kunder og tabte de samme 30.000 kr?

Jeg er ikke sikker på andet, end at det kunne være et af flere punkter.

Dette indlæg (man må kopiere og indsætte da ipad ikke danner link selv i safari) bygger på div fra skat:
http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/seris-virksomhed-eller-hobbyvirksomhed.html

Men det er bestemt ikke det samme som at man ikke kan omsætte for 50 t om året i en start.
Venlig hilsen John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)