Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

OE eller O i stedet for Ø i domænenavn i forhold til SEO

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Aug 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad os tage "BØGER" som eksempel.

Hvis jeg søger på "BØGER" på google, så bliver alle domæner indeholdene "BOGer" skrevet med fed skrift. Det samme gør sig IKKE gældende for domæner med "boeger". Betyder det at Google kun genkender "BOG" som et keyword og ikke "boeger"? Eller er det muligt at Google genkender ord med "OE" uden at vælge at skrive domænet med fed skrift?

Jeg har selvfølgelig tænkt mig at købe domænerne med både Ø, OE og O, det er bare interessant for mig at vide hvilket et af dem der vil klare sig bedst SEO-mæssigt. Vil Google ranke "BOGer" højere end "boeger", da ordet genkendes i ental?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:54

Jeg tror ikke der er den store virkning om du vælger Ø, OE eller O! "SEO-mæssigt" Personligt vil jeg vælge OE! :D

/Steffen 

Tilmeldt 6. Aug 12
Skrevet kl. 12:08

Ø giver i dag stadigvæk for mange problemer, så den kommer uanset hvad til at redirecte til enten O eller OE domænet.

Men jeg er virkelig blevet i tvivl om hvilket et af de 2 andre der vil ranke hurtigere og højere hos Google. Jeg har meget erfaring med affiliate sider og optimering, men det er første gang jeg rigtigt er blevet usikker på værdien af 2 domæner og det skyldes primært det med at Google highlighter det ene med fed skrift, men ikke det andet.

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 12:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

For at være på den sikre side, kan du jo bøde købe "Boeger.dk" samt "Bøger" hvor du så laver en 301-redirect.

Netop fordi du skal være forberedt på fremtiden, personligt tror jeg på at Bøger vil rankere bedre end Boeger i den kommende fremtide. Spørgsmålet er bare hvornår det sker :)

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Tilmeldt 6. Aug 12
Skrevet kl. 12:13

Muligvis, men hvad med BOGer? ;)

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 13:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lightweight:

Muligvis, men hvad med BOGer? ;)

Jeg har ikke samlet tilfælde nok på at kunne give et entydigt svar på om der skal vælges fonetisk "o" eller "oe". Kan kun gætte på at den vælger udfra hvad Google synes ser ud til at være mest brugt. Så hvis du vil gardere dig er det nok bedst at have dem alle og kun 301 redirected til en af dem. 

Lidt praktiske eksempler. 

boger vs boeger
Google efter "boger":
Googles svar lige over søgeresultat:
"Mente du: bøger"
Google efter "boeger":
Her vises kun søgeresultater.

Det kunne indikere at "boger" pt er bedre end "boeger".  MEN det at første søgeresultat på "boger" er "Borgerservice.dk" modsat "boeger", som er om bøger tyder på det modsatte.

hovedrengoering vs hovedrengoring
Google efter "hovedrengoring":
Googles svar lige over søgeresultat:
"Viser resultater for hovedrengøring
Søg i stedet efter hovedrengoring"

Google efter "hovedrengoering":
Her vises kun søgeresultater.

Jeg har selv hovedrengoering.dk og det ser umiddelbart ud til at det havde været en fordel at have haft hovedrengoring i stedet, men uden e, men der kan sagtens være andre faktorer såsom gode links etc, der spiller ind. 

ras vs raes
Prøv også at Google ras, raes og ræs. Her får du en anden historie igen, da "ras" og "raes" godt kan være noget helt andet.

Så jeg ville købe begge muligheder, hvis det er et hårdt konkurrenceord og evt prøve at Google efter det konkrete. Når alt kommer til alt, så er links og at der ikke er duplikeret indhold etc langt vigtigere for at kunne ranke. Og at Google ser o bedre end oe i et tilfælde kan jo sagtens ændre sig.

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 6. Aug 12
Skrevet kl. 14:35

Tak for et super brugbart svar!

Man kan jo spekulere i om ikke "BOEGER" er mest korrekt, når den bare viser søgeresultaterne for "BØGER" uden at spørge "Mente du BØGER".

Det kan godt være at der er tale om marginaler, men jeg kan nu godt lide at have størst mulig chance for at nå til tops ;) Pt. er alle mine EMDs nr. 1 på Google, så det har altså stadigvæk betydning, men det er første gang jeg arbejder med specialtegn så jeg er lidt på dybt vand.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 10. Apr 11
Indlæg ialt: 133
Fra  MMASHOP.DK Skrevet kl. 08:43

Lige præcis sådan ville jeg gøre det.

www.mmashop.dk  Alt til MMA, Karate,Kickboxing,Taekwondo,Judo,BJJ,Jiu Jitsu,Muay Thai, Kosttilskud, Streetwear og trænings udstyr.

Husk at se vores blog - www.mmashop.dk/blog

Vi er skam også på google med nyheder om MMA Udstyr https://plus.google.com/+MMAShopDK

Følg vores RSS Feed: http://www.mmashop.dk/index.php?route=feed/google_product_feed

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)