Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Program til overvågning af freelancere

Side 4 ud af 4 (40 indlæg)
Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

MadsQ:

Det begynder vist at ryge ned på et niveau hvor det er ligemeget at svare på :). Handler ikke om "GoPro-kameraer", men en teknologisk udvikling der gør at overvågning bliver mere og mere normalt. Ligegyldigt hvilken branche du er i.

Kunne du ikke svare på mit spørgsmål?

Hvis du alligevel ikke stoler på mig, hvorfor så overhovedet arbejde sammen med mig?

Tilmeldt 21. Jul 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:31

Kim Boldig:

MadsQ:
Kim du skal tydeligvis nok tænke over hvordan du henvender og omtaler personer. Det virker lidt absurd.

Det tror jeg ikke, jeg er stadig rystet over din holdning og indgang til din udvikler, håber han afviser dig

MadsQ:
Husk på jeg informere freelanceren omkring det.

Det er jeg skam klar over, men du giver ham jo ikke noget valg, han sidder ude i Asien til en i forvejen super dårlig løn og skal akrabe sammen til dagen og vejen, han ville sikkert arbejde for dig uanset hvad du så væltede over ham at den slags for at få brød på bordet. Jeg håber at han både kan og vil afvise din overvågning af ham når han arbejder.

MadsQ:
hvordan vurderer man lige et stykke SEO arbejde, hvis man intet ved om det? 

Han hverken kan eller skal for pokker vel ikke lastes for din uvidenhed LOL  det er næste for komisk Big Smile

Best regards

Kim Boldig:

MadsQ:
Kim du skal tydeligvis nok tænke over hvordan du henvender og omtaler personer. Det virker lidt absurd.

Det tror jeg ikke, jeg er stadig rystet over din holdning og indgang til din udvikler, håber han afviser dig

MadsQ:
Husk på jeg informere freelanceren omkring det.

Det er jeg skam klar over, men du giver ham jo ikke noget valg, han sidder ude i Asien til en i forvejen super dårlig løn og skal akrabe sammen til dagen og vejen, han ville sikkert arbejde for dig uanset hvad du så væltede over ham at den slags for at få brød på bordet. Jeg håber at han både kan og vil afvise din overvågning af ham når han arbejder.

MadsQ:
hvordan vurderer man lige et stykke SEO arbejde, hvis man intet ved om det? 

Han hverken kan eller skal for pokker vel ikke lastes for din uvidenhed LOL  det er næste for komisk Big Smile

Best regards

1.

Kim. Prøv nu at vågn op. Du skyder med skud før du overhovedet kender min holdning. Det er et debatforum, og jeg stiller et simpelt spørgsmål.  

2.

Udviklere i Asien er blandt de højst lønnede og er stor efterspørgelse på, så nej han lider ikke en nød af at have en timeløn mellem 5USD - 20USD alt efter kompetencer. Igen han er fri til at sige nej. Det er ikke et program jeg "presser" ned over hovedet på vedkommende. Men hvis du er freelancer på Odeks, så er du nok indforstået med at der er dette software som en del af brugeren bruger - fint så fik vi clearet det.

3.

Hvem har sagt jeg er uvidenede omkring det område? Forstå det nu det er et redskab til at optimere ens projektledelse. Selv hardcore udviklere kan til tider have svært ved at vurdere en opgave -præcise- omfang. Ser du tit i større/komplicerede udviklingsprojekter at der afgives et fasttilbud? Nej vel. Gav SEO som eksempel, da det netop er en af de udviklingsydelser der kan være meget ugennemskuelig at vurdere, så blev den også clearet.  

Tilmeldt 21. Jul 13
Skrevet kl. 17:43

Dan Storm:

MadsQ:

Det begynder vist at ryge ned på et niveau hvor det er ligemeget at svare på :). Handler ikke om "GoPro-kameraer", men en teknologisk udvikling der gør at overvågning bliver mere og mere normalt. Ligegyldigt hvilken branche du er i.
Skillelinjen er om medarbejderen/freelanceren er informeret omkring, at vedkommende bliver overvåget. Så er det vel et personligtvalg om vedkommende ønsker at varetage opgaven. 

Jeg er overordnet set dybt uenig med dig.

Der er ikke nogen "teknologisk udvikling" der gør det mere normalt eller legitimt at overvåge de mennesker der arbejder for dig - den holdning er fuldstændig subjektiv - og det er alligevel spøjst at du forsøger at sprede holdningen ud over alle brancher.

Den generelle måde at "overvåge" dine medarbejdere er ved at måle på deres performance og deres evne til at levere. Det er meget almindeligt at den ansattes leder har kvalifikationerne til at være i stand til at bedømme dette. Det fortæller således stadig mere om dig som person/arbejdsgiver at du ønsker at indføre dette som værende 'meget normalt'.

I Danmark SKAL medarbejderen være informeret om eventuelle overvågninger - uanset hvor stort eller småt den overvågning end måtte være, skal den ansatte være informeret.

Du er fri til at have den indstilling du har, men jeg er ret sikker på du kun kan komme i mål med sådanne krav om overvågning af din arbejdskraft ved at henvende til nogle som ikke har råd til at sige nej til dig.

Ang. teknologisk udvikling, så jo det bliver mere og mere udbredt med overvågning på tværs alle brancher. Seroius gå en tur på Google

Er enig i at der skal stilles KPI'er, milestones etc. for de enkle medarbejdere, men vi snakker om en freelancere 10.000 kilometer væk!, og igen udviklere er der stor efterspørgelse på og delen af de højst lønnede, så nej de pines ikke. 

En freelancer arbejder typisk 4 timer udover deres normal arbejde. En ude mærket grafiker ligger omkring 8USD, og en udvikler 10 - 20USD. Sæt det i sammenhæng med deres normale timeløn på arbejdet der er 30 - 50% under. Det er et helt fint side job :)

Derudover har Anette Sand skrevet enormt godt, og præcist indlæg omkring nogle af de punkter vi diskutere:

http://www.amino.dk/blogs/regnskabbogholderi/archive/2011/05/18/overv-229-gning-af-medarbejder-reglerne.aspx

Tilmeldt 21. Jul 13
Skrevet kl. 17:51

Kasper, det første du skal lære i business er at du ikke skal stole på nogle, men samtidigt ikke vise du ikke stoler på dem :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 17:58

MadsQ:
Ang. teknologisk udvikling, så jo det bliver mere og mere udbredt med overvågning på tværs alle brancher. Seroius gå en tur på Google.

Det behøver jeg ikke for at vide at du er alt for generel i din udtalelse.

MadsQ:
Er enig i at der skal stilles KPI'er, milestones etc. for de enkle medarbejdere, men vi snakker om en freelancere 10.000 kilometer væk!, og igen udviklere er der stor efterspørgelse på og delen af de højst lønnede, så nej de pines ikke. 

Det er da fuldstændig ligegyldigt hvor de sidder henne og hvilken løn de får - hvad berettiger dig til at tro at det er okay at du sidder og lurer med?

MadsQ:
En freelancer arbejder typisk 4 timer udover deres normal arbejde. En ude mærket grafiker ligger omkring 8USD, og en udvikler 10 - 20USD. Sæt det i sammenhæng med deres normale timeløn på arbejdet der er 30 - 50% under. Det er et helt fint side job :)

Vidste du godt at ca. 79% af alle statistikker brugt i argumenter blot er grebet ud af den blå luft? Løn, arbejdstimer og daglige vaner har har intet at gøre med den reelle debat - at du ønsker at overvåge din betalte medarbejder.

MadsQ:
Derudover har Anette Sand skrevet enormt godt, og præcist indlæg omkring nogle af de punkter vi diskutere:

Ikke rigtig relevant for selve debatten, men det er da fint nok du læser dig frem til hvad du må og hvad du ikke må når det gælder dansk ret. Men nu er det bare ikke en herboende freelancer du ansætter (hvilket tydeliggøres af debattens art), så det er jo ikke super interessant for debatten.

Det er ikke værd at argumentere yderligere med dig - din holdning er meget klar.
Min hodning skal være lige så klar - jeg vil under ingen omstændigheder arbejde under sådanne forhold og jeg ønsker heller ikke for andre at de kommer til det; uanset hvor i verden de sidder.

Føj...

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:40

MadsQ:

Hej Allesammen,

Skal til at udvikle et projekt hvor jeg vil hyre en udvikler fra Asien. Har hørt der er forskellige programmer der kan "overvåge" freelancere. F. eks tage et screenshot etc. der kan vise om vedkommende faktisk arbejder.

Er det nogle som kan anbefale programmer?

Venlig hilsen

Mads

Må godt nok også indrømme det er lige at gå over grænsen med overvågning i form af løbende screenshots. Desuden skal man på eksempelvis på Odesk, scanne gyldig legitimation ifm. pas.

Prøvede det én gang at oprette og at vinde et projekt derinde, men det bliver sq absolut også SIDSTE GANG!

Betal da hellere det lidt mere for en udvikler du har større sansynlighed for at stole på, ved at vælge enten her på Freelancer, eller andetsted i skandinavien?

Men held og lykke med det i hvertfald, og håber da bestemt du finder en udvikler, der helt sikkert viser tillid for dig.

Vh Nils 

Fra København K
Tilmeldt 28. Jan 13
Indlæg ialt: 155
Fra  Clovermetrics Skrevet kl. 19:07
Hej,

Jeg forstår fint debatten, og ville ikke selv bryde mig om at blive overvåget.
Dermed ikke sagt at det ikke kan være nødvendigt noglegange. Har du f.eks. medarbejdere siddende med en lukket dør hele dagen uden at kigge ind og sige Hej?

Jeg syntes dog at det ville være rart hvis nogen sf dem der har deltaget i debatten, og benyttet sig af overvågning af freelancere kunne komme frem med grunden til det? Og om varen der blev bestilt også blev leveret?

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 19:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lige et sidste skud fra min kanon her, så gider jeg ikke diskutere emnet mere, vi er alt for langt fra hinanden til en ordentlig diskussion omkring det, spørgsmålet er ville du selv acceptere at arbejde og blive behandlet på den måde ?

MadsQ:
Kasper, det første du skal lære i business er at du ikke skal stole på nogle, men samtidigt ikke vise du ikke stoler på dem :)

Du modsiger jo helt dig selv, det du citerer der er jo lige nøjagtigt det du selv gør, du viser og fortæller at du ikke stoler på din udvikler :) hvem vil arbejde for en man på forhånd inden arbejdet startede fortalte "jeg stoler ikke på dig" men du må gerne arbejde for mig alligevel LOL

Best regards

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 19:40

MadsQ:

men samtidigt ikke vise du ikke stoler på dem :)

Og det gør du ved at overvåge dem?

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 19:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kasper Grubbe:

MadsQ:

men samtidigt ikke vise du ikke stoler på dem :)

Og det gør du ved at overvåge dem?

Det ren ninja stil, ingen opdager noget Skype-BigSmile ...

Må dog tilslutte mig dem der ikke syntes at man skal arbejde med nogle hvor tilliden ikke er mere til stede.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Side 4 ud af 4 (40 indlæg)