Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Program til overvågning af freelancere

Side 2 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Billund
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 89
Fra  Sommer Systems ApS Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads,

Vi bruger selv Odesk, da vi har fundet en del derinde til lettere SEO- og taste opgaver, hvori den omtalte "overvågningsfunktion" ligger i.

Set med danske øjne vil jeg give de andre ret i, at det er en forkert tilgang og at forholdet til freelancere bør være baseret på tillid. Når det så er sagt har vi været glade for at følge lidt med på sidelinjen - ikke som konstant overvågning - men engang i mellem lige overfladisk tjekke screemshots igennemog se om vores freelancere er på rette vej...

Har kun haft en negativ erfaring hvor en freelancer lavede linkbuiding i 10timer, men jeg kunne se at hans aktivitetsniveau (som også vises ved hvert screenshot) samlet havde været på 1 time. 

Venlig hilsen

Karsten

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 10:45

Elance er også ret godt til det.

Alternativt kan du blot kræve at freelanceren optager screencast af alt sit arbejde for dig.

Håber ikke du tager det nært når folk kritiserer din overvågning.

Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 11:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jørgen Olsen:
Alternativt kan du blot kræve at freelanceren optager screencast af alt sit arbejde for dig.

Og så skal man bruge tid på at se det efter , lyder som en dårlig business case

blog @  http://flemmingriis.com> systemcenter blog

Fra Sydsjælland
Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 240
Fra  Jens Stolt photography Skrevet kl. 11:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Jeg synes, det er et "interessant" menneskesyn, der ligger bag forslag om overvågning. Det smager langt væk af White mans Burden" og arrogance.

For det første går det hele jo ud på at sælge vores arbejdskraft, kompetencer og arbejdets relevans så dyrt som muligt, herunder også automatiske eller smarte processer. Det er også ok at tjene penge på andre, og det gælder i begge ender.

Og hvis en mand kan lave 10 timers arbejde på en, så er der ikke noget galt i det. Det kan jeg, med visse ting. Det skyldes at jeg har øvet mig meget. Andre ting kan jeg ikke, og så må jeg betale for andre menneskers arbejdskraft. Man kan så vælge at acceptere prisen eller ej. Det er lige meget hvor og hvordan arbejdet gøres, bare varen leveres og prisen er god for begge parter.

Når I outsourcer, så må I da se på prisen, er den god eller hvad? og hvis I outsourcer til Indien på fast pris eller på timepris, så er det selvforskyldt plage, hvis I får valgt en gut der ikke kan performe. Det handler om at beskrive opgaven ordentligt. Det er udbyders ansvar.

Jeg har på det sidste set en del fotoopgaver udbudt, der var så dårligt beskrevet, at man ikke havde en chance for at byde ind. Hvis så en eller anden byder ind alligevel, og er heldig og kan løse opgaven på 4 minutter, så skal han ikke overvåges eller klandres for det, når det handler om at opgaven fra starten var dårligt beskrevet.

Når jeg sidder herhjemme og laver arbejde for andre, så vil jeg ikke overvåges: jeg sidder og piller næse, surfer net, ser film og laver alt muligt andet. Jeg vil derimod gerne bedømmes på pris og varens kvalitet.

Og så er det forøvrigt ikke sikkert, at det er lovligt at overvåge folk, måske, måske ikke, men det er i alt fald grænseoverskridende, og hvis det sker for mig uden mit vidende, så bliver jeg meget meget vred.

www.jensstolt.dk

jps@jensstolt.dk

Fra Fredericia
Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 11:41

Kig på tahometer det kan gøre det noget billigere end de gebyrer odesk osv tager.
Selvfølgelig er det da i orden at man kigger med når du betaler dem pr. time.

Faktisk kan man fange lidt fejl ved at kigge med en gang i mellem.

Fra Hoyvík
Tilmeldt 16. Apr 11
Indlæg ialt: 182
Tilmeldt 14. Nov 12
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 13:10

For mig virker det mere end grotesk. I ved da nogenlunde på forhånd hvor mange timer der skal afsættes til projektet det måtte handle om. Fortæl mig ikke at I ikke har en samtale på forhånd hvor der bliver afklaret indhold og pris. Altså......Super Angry

Hvorfor så oveni købet bruge penge på gebyrer til overvågning??

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 13:20

Jeg forstår ganske enkelt ikke at det skulle være nødvendigt, hvis jeg mente det var nødvendigt at have den slags overvågning på ville jeg skynde mig at finde en anden programmør/udvikler.

Det er jo næsten slaveriet om igen og det er så vidt jeg ved afskaffet.

En udvikler sidder jo ikke konstant og tæsker i tastaturet, der er masser af planlægning og tænkning med i sådan et projekt.

Sorry, men jeg forstår ganske enkelt ikke "problemet", set herfra er den den der skal have udviklet noget der har et MEGET stort problem hvis den slags overvågning skulle være nødvendigt.

Har DIN arbejdsgiver overvågning på dig, napper han skærmprint og kopier hver gang du sender en mail osv osv  og hvad nu HVIS han havde det, ville det være en herlig fornemmelse at sidde og arbejde sådan hver dag ? Han betaler jo også løn til dig, så situationen er den samme som du vil have andre til at arbejde med.

Best regards

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 13:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Fordelen ved at være selvstændig er heldigvis at man kan selv vælge den type kunder fra som insisterer på at overvåge ens arbejde.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 14. Nov 12
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 13:35

Til Dan

Du kom med svaret der rammer lige i øjet !!  Jeg er helt enig med dig.

Mvh. Petra

Side 2 ud af 4 (40 indlæg)