Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Program til overvågning af freelancere

Side 3 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Den fik sgu lige 5 stjerner af mig Dan :)  for du har da bestemt 100% ret

Bare synd for dem der ikke har den mulighed at kan vælge den slags "mennesker" fra som laver sådan noget

Best regards

Fra kbh
Tilmeldt 20. Jul 13
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 13:41

Istedet for overvågning var det så ikke en ide med del resultater og afløning efter om resultater er nået ?

Dansk linkbuilding
Seo Ekspert Lars Andersen

Tilmeldt 21. Jul 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:46

Tak for svarene, og de noget skarpe meninger til hvilken person jeg er - det var nu blot et spørgsmål:)

Kim du skal tydeligvis nok tænke over hvordan du henvender og omtaler personer. Det virker lidt absurd.

Men hvis du synes jeg er så "Out of line" ville jeg anbefale dig at tage en tur på Google. Netop overvågning fra arbejdsgiveren er et meget omdiskuteret område, og helt sikkert noget der vil blive meget mere af. Allerede nu er det vil "foruroligende" hvor meget arbejdsgiveren egentlig overvåger medarbejderne, og hvor stor interesse der er i det - tror du kun arbejdsgiveren bruger videokameraer når der er indbrud/røverier - er det ikke det samme jeg efterspørger :)? Husk på jeg informere freelanceren omkring det. 

Link til læsning

Men. 

Hvis nogle af de største portaler for freelancer decideret udvikler et software til overvågning af de enkle freelancere må der være noget om snakken. Der må være en massiv efterspørgelse, og en ledelse der har vurderet at der er et egentlig behov for det grundet en problemstilling.

Kan ikke huske hvem der skriver det, men noget i stilen af det vel er i orden lige at "kigge med over skulderen" - det er jeg helt enig i. Specielt udvikling, da det er så ugennemskueligt - hvordan vurderer man lige et stykke SEO arbejde, hvis man intet ved om det? 

Tror min beslutning er at kigge lidt mere på Odesk.

Rigtig god sommer, og tak for indlæggene.

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 16:00

MadsQ:
Hvis nogle af de største portaler for freelancer decideret udvikler et software til overvågning af de enkle freelancere må der være noget om snakken. Der må være en massiv efterspørgelse, og en ledelse der har vurderet at der er et egentlig behov for det grundet en problemstilling.

Markedet er fyldt med produkter som ingen har brug for, og som ikke udspringer fra et reelt problem.

Tilmeldt 21. Jul 13
Skrevet kl. 16:10

Rasmus L. Knabe:

MadsQ:

Markedet er fyldt med produkter som ingen har brug for, og som ikke udspringer fra et reelt problem.

Ja, der forskel på need to have og nice to have. Dette produkt må være en kombination med henblik og udgangspunktet i ugennemsigtigheden i produktet "udvikling". Men synes det er et yderst fornuftigt redskab, at stille til rådighed for sine brugere som faktisk er dem som betaler regningen for begge parter.

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 16:29

Hvis du alligevel ikke stoler på mig, hvorfor så overhovedet arbejde sammen med mig?

Vi kunne også montere et GoPro-kamera ( http://gopro.com/ ) på hovedet af mig, så du kan se hvad jeg laver konstant, hvor længe mine toilet-pauser er, og hvad jeg laver derude. 

Eller du kunne stole på mig, vurdere om jeg når mine milestones, og at jeg når mine deadlines, og vurdere det hele ud fra det?

Denne tråd er ret relevant: http://programmers.stackexchange.com/questions/110487/my-customer-wants-me-to-record-a-video-of-how-i-develop-his-software-product 

Tilmeldt 21. Jul 13
Skrevet kl. 16:52

Kasper Grubbe:

Hvis du alligevel ikke stoler på mig, hvorfor så overhovedet arbejde sammen med mig?

Vi kunne også montere et GoPro-kamera ( http://gopro.com/ ) på hovedet af mig, så du kan se hvad jeg laver konstant, hvor længe mine toilet-pauser er, og hvad jeg laver derude. 

Eller du kunne stole på mig, vurdere om jeg når mine milestones, og at jeg når mine deadlines, og vurdere det hele ud fra det?

Denne tråd er ret relevant: http://programmers.stackexchange.com/questions/110487/my-customer-wants-me-to-record-a-video-of-how-i-develop-his-software-product 

Det begynder vist at ryge ned på et niveau hvor det er ligemeget at svare på :). Handler ikke om "GoPro-kameraer", men en teknologisk udvikling der gør at overvågning bliver mere og mere normalt. Ligegyldigt hvilken branche du er i.
Skillelinjen er om medarbejderen/freelanceren er informeret omkring, at vedkommende bliver overvåget. Så er det vel et personligtvalg om vedkommende ønsker at varetage opgaven. 
Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Skrevet kl. 17:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

MadsQ:
Det begynder vist at ryge ned på et niveau hvor det er ligemeget at svare på :). Handler ikke om "GoPro-kameraer", men en teknologisk udvikling der gør at overvågning bliver mere og mere normalt. Ligegyldigt hvilken branche du er i.

Jeg håber ved gud ALDRIG at det bliver normalt, det er jo gammel kommunistiske holdninger og tanker at overvåge hinanden på den måde.

Best regards

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Skrevet kl. 17:11

MadsQ:
Kim du skal tydeligvis nok tænke over hvordan du henvender og omtaler personer. Det virker lidt absurd.

Det tror jeg ikke, jeg er stadig rystet over din holdning og indgang til din udvikler, håber han afviser dig

MadsQ:
Husk på jeg informere freelanceren omkring det.

Det er jeg skam klar over, men du giver ham jo ikke noget valg, han sidder ude i Asien til en i forvejen super dårlig løn og skal akrabe sammen til dagen og vejen, han ville sikkert arbejde for dig uanset hvad du så væltede over ham at den slags for at få brød på bordet. Jeg håber at han både kan og vil afvise din overvågning af ham når han arbejder.

MadsQ:
hvordan vurderer man lige et stykke SEO arbejde, hvis man intet ved om det? 

Han hverken kan eller skal for pokker vel ikke lastes for din uvidenhed LOL  det er næste for komisk Big Smile

Best regards

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 17:14

MadsQ:

Skillelinjen er om medarbejderen/freelanceren er informeret omkring, at vedkommende bliver overvåget. Så er det vel et personligtvalg om vedkommende ønsker at varetage opgaven. 

Jeg er overordnet set dybt uenig med dig.

Der er ikke nogen "teknologisk udvikling" der gør det mere normalt eller legitimt at overvåge de mennesker der arbejder for dig - den holdning er fuldstændig subjektiv - og det er alligevel spøjst at du forsøger at sprede holdningen ud over alle brancher.

Den generelle måde at "overvåge" dine medarbejdere er ved at måle på deres performance og deres evne til at levere. Det er meget almindeligt at den ansattes leder har kvalifikationerne til at være i stand til at bedømme dette. Det fortæller således stadig mere om dig som person/arbejdsgiver at du ønsker at indføre dette som værende 'meget normalt'.

I Danmark SKAL medarbejderen være informeret om eventuelle overvågninger - uanset hvor stort eller småt den overvågning end måtte være, skal den ansatte være informeret.

Du er fri til at have den indstilling du har, men jeg er ret sikker på du kun kan komme i mål med sådanne krav om overvågning af din arbejdskraft ved at henvende til nogle som ikke har råd til at sige nej til dig.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Side 3 ud af 4 (40 indlæg)