Jeg syntes at have læst mig til at min revisor ordner fratrækning og regnskab hvert kvartal? Eller er jeg helt gal på den.?
Der er ingen der aner hvornår din revisor gør ting. Normalt er det vel, at man bogfører løbende - det vil sige den dag man køber ting eller sælger ting, men små virksomheder gør det måske en gang om måneden eller en gang i kvartalet men det har jo ingen betydning for sig som sådan. Jo længere der går mellem bogføringen, jo mindre ved du om hvordan dit virksomhed går, men du sparer ikke penge ved fratrækkket før end ved dit årsregnskab og din selvangivelse, så det er ikke noget med, at det påvirker din skat, med mindre som jeg skrev, at du forskudsregistrerer dit resultat i skat
Man ordner ikke fratrækning separat - det er en del af ens regnskab, indtægter minus udgifter, man trækker ikke bare en printer fra i skat f.eks.
Jeg tror, bedømt ud fra dit spørgsmål, at du behøver mere forståelse for virksomhed og regnskab i sin helhed - for moms og moms angivelse - og for om din virksomhed drives tilstrækkeligt seriøst til at skat godkender evt fradrag i anden indkomst og til syvende og sidst, om de godkender moms osv. Man kan nemmelig sagtens ha en registreret virksomhed og alligevel ikke få godkendt fradrag for en printer, hvis det giver et underskud i anden indkomst, men alt det kan din revisor jo let forklare dig.
vh