Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår trækkes mine indkøb fra?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej aminoer
Jeg vil høre om der er nogle der kan fortælle mig hvor lang tid der går fra jeg eksempelvis har købt en ny printer til min virksomhed, til min revisor "trækker" købet fra?

Tak.

D
Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 23:40

Det er vel i grunden et svært spørgsmål, ud fra det du oplyser?

Lad os antage du køber og betaler printeren D. 6. Juli 2013. Så vil din revisor eller du jo kunne trække den fra D. 6. Juli 2013...

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Tilmeldt 14. Jun 11
Skrevet kl. 00:11
Samme dag?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47147
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:22

Din "revisor" ligger vel ikke og trækker fra hver dag?? Dine udgifter trækkes fra dit overskud når dit overskud udregnes hvert år og det vil sige - en gang om året trækkes alle udgifter fra alle indtægter, men du kan selv regulere ting, ved at forskudsregistrere dit overskud på skat.dk lige så tit du vil, ja om du vil - hver dag

Sagen er vel, at du helt mangler at forstå hvordan man beskattes i en personlig virksomhed - og der skal nok mere hjælp end som så til desværre - men tal med din revisor, han kan forklare dig det let.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Jun 11
Skrevet kl. 09:47
Jeg har ikke skrevet noget om at min revisor trækker fra hver dag! Jeg spurgte på svaret fra første svar hvor der skrives at revisoren vel trækker fra samme dag. Syntes det lød lidt mærkeligt.
Jeg syntes at have læst mig til at min revisor ordner fratrækning og regnskab hvert kvartal? Eller er jeg helt gal på den.?
Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 09:54

Danilo:
Jeg har ikke skrevet noget om at min revisor trækker fra hver dag! Jeg spurgte på svaret fra første svar hvor der skrives at revisoren vel trækker fra samme dag. Syntes det lød lidt mærkeligt.

Du misforstår mig. Selvfølgelig er det ikke hensigtsmæssigt at trække udgifter fra hver dag i den forstand. Jeg mente blot, at man på fakturadato trækker udgiften fra, så fradraget lander i den rigtige moms- og skatteperiode. Om din revisor bogfører og fører regnskab hvert kvartal, afhænger vel af, om du er kvartal- eller halvårs momset.

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:44

Danilo:
Jeg syntes at have læst mig til at min revisor ordner fratrækning og regnskab hvert kvartal? Eller er jeg helt gal på den.?

Der er ingen der aner hvornår din revisor gør ting. Normalt er det vel, at man bogfører løbende - det vil sige den dag man køber ting eller sælger ting, men små virksomheder gør det måske en gang om måneden eller en gang i kvartalet men det har jo ingen betydning for sig som sådan. Jo længere der går mellem bogføringen, jo mindre ved du om hvordan dit virksomhed går, men du sparer ikke penge ved fratrækkket før end ved dit årsregnskab og din selvangivelse, så det er ikke noget med, at det påvirker din skat, med mindre som jeg skrev, at du forskudsregistrerer dit resultat i skat

Man ordner ikke fratrækning separat - det er en del af ens regnskab, indtægter minus udgifter, man trækker ikke bare en printer fra i skat f.eks.

Jeg tror, bedømt ud fra dit spørgsmål, at du behøver mere forståelse for virksomhed og regnskab i sin helhed - for moms og moms angivelse - og for om din virksomhed drives tilstrækkeligt seriøst til at skat godkender evt fradrag i anden indkomst og til syvende og sidst, om de godkender moms osv. Man kan nemmelig sagtens ha en registreret virksomhed og alligevel ikke få godkendt fradrag for en printer, hvis det giver et underskud i anden indkomst, men alt det kan din revisor jo let forklare dig. 

vh

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 12:57

Jeg bruger selv http://www.e-moms.dk/ Og dette er jeg rigtig glad for. O hvor jeg også der laver mine fakturaer/ udgifts bilag med mere.

Derinde skriver jeg som sagt alle mine fakturaer. Og det samme gør jeg når jeg modtager/ fratrækker en regning. Og så regner programmet det selv ud. Og fortæller mig hvad jeg skal indgive i moms hvert kvartal. Og den trækker også selv udgifter fra indtægter løbende som jeg indskriver dem. Og jeg indskriver dem så vidt muligt når de opstår. Altså udgifterne.

Tilmeldt 14. Jun 11
Skrevet kl. 19:41
Ja grunden til at jeg skriver herinde og spørger er jo netop at blive mere bevidst om tingene..
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:37

Danilo:
Ja grunden til at jeg skriver herinde og spørger er jo netop at blive mere bevidst om tingene..
og det er jo det amino er til for. Du kan evt melde dig til et gratis kursus hos skat - din kommune, spørg efter erhvervsafdelingen, kan sige hvornår de har et næste gang.

Du skal bare forstå, at man ikke trækker ting fra som sådan. Man fører regnskab, og er man klog, gør man det helt løbende. Derved får man sit momsregnskab som man bruger til at indberette moms + når året er gået - alle indtægter minus alle udgifter = overskud eller underskud og overskud betaler man skat af og man bør indberette hvad man tror man får i overskud i sin forskudsregistrering. Printeren er bare en del af udgifterne og trækkes ikke fra i skat som en printer men som del af det samlede regnskabs udgifter

vh

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)