Kære alle Amino´er. Jeg har haft et firma til at varetage SEO af min hjemmeside www.raskerollinger.dk i et lille års tid, og jeg står nu for at opsige aftalen. Grunden hertil er, at jeg ikke føler der kommer noget ud af samarbejdet overhovedet, og pengene strømmer ned i et stort sort hul! Jeg vil derfor nu selv lave mit SEO arbejde (det kan i hvert fald ikke blive værre end det firmaet har lavet...) og har brug for hjælp fra jer til at give mig et par råd og vejledning. Jeg er absolut ikke ekspert på området, men jeg har googlet mig frem til en del, og også læst en del af Thomas Rosenstands SEO-LEX. Jeg vil være ekstrem glad for jeres input. Hvor kan jeg optimere? Skal der mere tekst ind? Kan jeg bruge min blog med en positiv effekt? Skal der ændres noget på hjemmesiden i forhold til brugervenlighed, informationer osv. Takker mange gange op forhånd. |
Når jeg skal søgemaskineoptimere hjemmesider, så begynder jeg altid med at køre den her checkliste igennem: http://www.webconfs.com/15-minute-seo.php
Den giver et meget godt overblik over hvad du skal lægge vægt på og hvad du ikke skal lægge vægt på.
Håber det kan bruges!