Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af Webshop

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Oct 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg er igang med opstart af en  Webshop som kommer til at sælge iPhone reservedele, jeg ved godt at markedet er rimeligt "Misbrugt" der er en del konkurrenter. Jeg mener selv at vi kan skaffe og sælge delene billigere.  

Mit spørgsmål er hvordan jeg skal bogfører og opgive omsætningen.

Det bliver kørt over Frikort vi er derfor ikke momspligtige. Vi er to i firmaet så der er omkring 100 Tusind at løbe på før vi skal til at betale skat af vores indtægter.

Hvad skal der til før det er lovligt ?

Mvh

Peter Ludvigsen

Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 11:18

Hej Peter,

Der skal laves en almindeligt regnskab, hvor i bogføre jeres salg og jeres udgifter (diverse udgifter til hostning, hjemmeside mm. og varekøb).

Hvis i overstiger 50.000,- kr. i omsætning, så skal i huske at i skal betale moms af dem. Det er kun momsfrit op til 50.000 kr. 

Hvis i skal bruge jeres frikort, så er det meget vigtigt at i laver to regnskaber, så i kan udnytte begge jeres frikort. Jeg er ikke så skarp ang. frikort, men hvis jeg tager fejl, så jeg mege sikker på at Cookie retter mig lige om lidt, eller tilføjer noget jeg har glemt :)

Ellers held og lykke med jeres forretning. Og som i selv siger, så er markedet for iPhone reservedele mm. godt overfyldt. Men hvem ved, måske i har lige det vi mangler :)

Forsat god dag.

Mvh.
Danny 

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 11:21
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du laver en forretning hvor der er henblik på videresalg skal du registreres ligemeget om i kører frikort eller ej, videresalg = registrering.
Magento har et godt background system der gør der noget nemmere at holde bogføringen opdateret.

Hvad vil i gøre andet end at sælge dele billigere? - Folk er ligeglade med om de betaler 34,95 eller 39,95kr så hvordan skal i differentiere jer fra de store spillere der kan købe store mængder hjem og med garanti får bedre priser på produkterne end i gør.

... Og hvad sker der efter jeres frikort bliver brugt, så stiger jeres priser når der skal moms på og forretningen er væk? :)

Bare et par kritiske spørgsmål...

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Tilmeldt 12. Oct 12
Skrevet kl. 11:22

Hej Danny.

Mange tak for hjælpen. Vi for se hvad der sker :)

Lige over

Mvh

Peter Ludvigsen

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 11:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Peter,

Det lader umiddelbart til, at du og din kammerat er helt grønne på området. Jeg vil anbefale jer at kontakte SKAT og forhøre jer om, hvor og hvornår de afholder deres begynder-kurser for nye iværksættere, og så deltage i et eller flere af disse.

Du skriver iPhone reservedele. Skal de importeres fra Kina? Hvis det er tilfældet, så SKAL du/I være både momsregistreret og importørregistreret.

You-iService:
Det bliver kørt over Frikort vi er derfor ikke momspligtige.

What? Det har absolut intet med hinanden at gøre.

You-iService:
Vi er to i firmaet så der er omkring 100 Tusind at løbe på før vi skal til at betale skat af vores indtægter.

Om i tjener 10 kroner, skal I altid betale skat af jeres overskud. At I så har personfradraget til at modvirke det, er en anden ting.

Husk også på, at hvis jeres omsætning (IKKE overskud) overstiger 50.000 kr. (eller bare har udsigt til at gøre det) på 12 LØBENDE måneder, så SKAL I cvr-registreres.

Kan ikke huske linket, men tjek John/Cookie blog ud, der står en masse brugbart for jer.

Mvh.

Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 11:24

Rasmus Lykke:
Hvis du laver en forretning hvor der er henblik på videresalg skal du registreres ligemeget om i kører frikort eller ej, videresalg = registrering.

Forkert.

Mvh.

Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Tilmeldt 12. Oct 12
Skrevet kl. 11:27

Hej Rasmus.

Jeg ved ikke hvad vi vil gøre så meget andet end at sælge det billigere - Men det er ikke så små marginaler som du siger der.

Det er en lille hobbyvirksomhed, så jeg har ingen planer om at opbruge 2 frikort ;-)

Men tak for hjælpen

Peter

Tilmeldt 12. Oct 12
Skrevet kl. 11:28

Hej Thomas

Okay, så vi skal ikke registreres nogle steder ?

Peter

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)