Hej Amino. Jeg er igang med opstart af en Webshop som kommer til at sælge iPhone reservedele, jeg ved godt at markedet er rimeligt "Misbrugt" der er en del konkurrenter. Jeg mener selv at vi kan skaffe og sælge delene billigere. Mit spørgsmål er hvordan jeg skal bogfører og opgive omsætningen. Det bliver kørt over Frikort vi er derfor ikke momspligtige. Vi er to i firmaet så der er omkring 100 Tusind at løbe på før vi skal til at betale skat af vores indtægter. Hvad skal der til før det er lovligt ?
Peter Ludvigsen |
Hej Peter,
Der skal laves en almindeligt regnskab, hvor i bogføre jeres salg og jeres udgifter (diverse udgifter til hostning, hjemmeside mm. og varekøb).
Hvis i overstiger 50.000,- kr. i omsætning, så skal i huske at i skal betale moms af dem. Det er kun momsfrit op til 50.000 kr.
Hvis i skal bruge jeres frikort, så er det meget vigtigt at i laver to regnskaber, så i kan udnytte begge jeres frikort. Jeg er ikke så skarp ang. frikort, men hvis jeg tager fejl, så jeg mege sikker på at Cookie retter mig lige om lidt, eller tilføjer noget jeg har glemt :)
Ellers held og lykke med jeres forretning. Og som i selv siger, så er markedet for iPhone reservedele mm. godt overfyldt. Men hvem ved, måske i har lige det vi mangler :)
Forsat god dag.
Mvh.
Danny