Kære Amino brugere Jeg er kommet i den situation at jeg har fundet drømmeboligen og nu står jeg i et dilemma. Mit dilemma ligger i at jeg skal bruge et indskud til huset på 50.000 kr. og har i dag lidt over 25.000 kr. at gøre godt med + depositum fra nuværende lejebolig. Derudover vil det være rart at kunne give 100.000 kr. der kan bringe gælden lidt ned på huset damen og jeg skal købe via finansering. Jeg står med et ben i 2 lejre da jeg har et telemarketingsfirma og ved siden af arbejder jeg med online markedsføring via mine andre hjemmesider. I det at online marketing ligger i min fremtidige planer vil jeg derfor gerne sælge telemarketingsfirmaet, så der er et godt indskud til boligen. Hvordan får jeg hurtigst muligt solgt virksomheden, så jeg kan købe drømmehuset? Kender i nogle hjemmesider at man kan sætte virksomheden til salg på? Afventer at virksomhedsbørsen her på Amino godkender salgsannoncen, men er der andre alternativer? Jeg har haft telemarketingsfirmaet i 3 år med faste samarbejdspartnere, lave omkostninger og gode muligheder for at tjene virksomheden hurtigt ind for den nye ejer via nuværende samarbejdspartnere. Jeg bruger en database til at håndterer kunderne. Herud over benytter jeg en mobil der er opkoblet, internet plus en revisor til bogføringsdelen. Alt i alt månedlige udgifter på ca. 2.200,- inkl. moms + ekstra udgifter for de markedsføringskanaler man vælger udover. Jeg satte tidligere virksomheden til salg for 450.000,- og pga. huskøbet sætter jeg nu prisen helt ned til 190.000,- da jeg skal bruge pengene til huset her og nu. Det daglige arbejde består i mødebooking for 2 faste samarbejdspartnere med attraktive muligheder for at tjene virksomheden hurtigt ind og få overskud. Den nye ejer kan booke 100 godkendte kundemøder og beløbet for virksomheden er tjent ind igen. Virksomheden har ca. 1-3 forespørgsler fra nye samarbejdspartnere hver måned, som medfølger ved overdragelse af virksomheden. God omtale i branchen og ved overdragelse får den nye ejer rettigheder til cases, faste samarbejdsaftaler, forespørgsler på samarbejder, kundeemner, headset og hjemmeside med domæne osv. der er brugervenligt at redigere i. Der er ca. 1000 A emner med opbygget information om kunder samt hvornår de skal ringes op for et møde sammen. Udover det er der flere kanvas emner der også er klar til at ringe direkte ud til. Virksomheden er et enkeltmandsfirma, men der er nok arbejde til 2-4 personer i givet fald at man vil udvide virksomheden. Jeg har også assisteret firmaer ved salgskurser. Disse kurser medfølger ikke. Der er ingen gæld i virksomheden og det drejer sig om telemarketingsfirmaet Pro-Speciale.dk Har i nogle gode råd til at jeg kan få solgt virksomheden hurtigt, så jeg kan købe huset? I givet fald at virksomheden ikke sælges, er det da muligt at få virksomhedens værdi med ind over som sikkerhed for huskøbet? På forhånd tak for jeres hjælp! Med venlig hilsen |
Hvordan er du kommet frem til at virksomheden skal koste 450.000,-?
Har du overvejet at kontakte andre TM virksomheder og spørger dem om de ville opkøbe din virksomhed?