Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opfølgende mail til kunder.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Hansen:

Kan man ikke bare skrive det ind under sine forretningsbetingelser. Noget alla når du gennemføre et køb siger du også ja til en opfølgnings e-mail osv ?

Det kunne man (vel). Men lad dog kunderne selv bestemme om de vil have mere kontakt - der er ingen der kan lide at blive presset til noget. Og stadigvæk; man kommer meget længere med tilbud frem for at "tvinge" noget ned over hovedet på folk. (og hvem læser forretningsbetingelserne igennem og ser "alt det med småt"?)

Tilmeldt 23. Oct 10
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Àsgeir Gunnarsson:
Mails vil blive sendt via Sendgrid.com så man er næsten 100% sikker på at de havner det rigtige sted. 

Vil du mene det er bedre end mailchimp mht. at de ikke ender i SPAM

-Vi benytter mailchimp til nyhedsbreve nu.

Vi har det stående i vores handelsbetingelser at vi udsender 1-2 opfølgende mails. det er en jurist der har kigget det igennem og rettet det til. 

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Whission:

Àsgeir Gunnarsson:
Mails vil blive sendt via Sendgrid.com så man er næsten 100% sikker på at de havner det rigtige sted. 

Vil du mene det er bedre end mailchimp mht. at de ikke ender i SPAM? 

-Vi benytter mailchimp til nyhedsbreve nu.

Vi har det stående i vores handelsbetingelser at vi udsender 1-2 opfølgende mails. det er en jurist der har kigget det igennem og rettet det til. 

Mailchimp er fint det er specifikt lavet til at sende nyhedsbreve og deres forskellige tools der gør det nemt. 

Mens Sendgrid.com mere er fokuseret på at levere alle mulige mails. Så er det også en del billigere til det formål.

Begge udbydere er gode. Hvis du har problemer med at dine emails havner i spam, kunne du prøve at lave en split test

Med venlig hilsen,

Àsgeir Gunnarsson

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Fru Hartmann:

Kasper Kammersgaard:

Fru Hartmann:

Husk lige at få kundernes accept på at det er i orden at du sender mail til dem!

Evt. få det tilføjet som et tilbud når de køber, at de også kan tilmelde sig nyhedsbrev.

Alt andet er spam.

Må man ikke engang skrive ud til kunden, som trådstarter er inde på, en uge efter købet og sige:

"Hej - tak for dit køb for 7 dage siden. Håber du er tilfreds med varen..." etc.?

Godt nok en lidt stram lovgivning der er på det punkt så :/

 

Jeg mener at man skal have kundens accept for at gøre det. Men jeg er ikke 100% sikker.

Jeg ved at det er tilladt, og serviceminded, at sende en mail til kunden når man har pakket og afsendt den bestilte vare. I den mail kan man jo "tilbyde" nyhedsmail, opfordre til feedback på Trustpilot hvis man bruger det.  Lovgivningen er god nok, den er jo til at beskytte kunderne mod at blive tæppebombet af uønskede reklame (junk) mails.

Og desuden ser jeg ikke noget forkert i at man skal have den accept - hellere det, end at fornærme nogen.

Det du skriver er direkte forkert!

Du må gerne uden tilladelse sende salgsmails til en kunde for tilsvarende produkter som de har købt, men hvis du har købt en printer i Bilka er det ulovligt at sende dig reklamer på græsslåmaskiner.

Der er den lille krølle at der SKAL være et afmeldingsfelt i mailen.

En takkemail skal du ikke have tilladelse til og er ganske god smag, men problemet for en forretning der benytter sig af rammerne i loven kan blive opfattet negativt, da mange som Fru Hartmann opfatter det som spam selvom det ikke er det.

mvh Jens

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 836
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er så heller ikke helt korrekt Broncofan.
Der skal være mulighed for at sige nej tak, i selve ordreafgivelsesfacen.
Afmeldelink i mail gælder jo altid, ikke kun i dette tilfælde
Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :
BroncofanDK:

Fru Hartmann:


Kasper Kammersgaard:


Fru Hartmann:


Husk lige at få kundernes accept på at det er i orden at du sender mail til dem!


Evt. få det tilføjet som et tilbud når de køber, at de også kan tilmelde sig nyhedsbrev.


Alt andet er spam.




Må man ikke engang skrive ud til kunden, som trådstarter er inde på, en uge efter købet og sige:


"Hej - tak for dit køb for 7 dage siden. Håber du er tilfreds med varen..." etc.?



Godt nok en lidt stram lovgivning der er på det punkt så :/




 


Jeg mener at man skal have kundens accept for at gøre det. Men jeg er ikke 100% sikker.


Jeg ved at det er tilladt, og serviceminded, at sende en mail til kunden når man har pakket og afsendt den bestilte vare. I den mail kan man jo "tilbyde" nyhedsmail, opfordre til feedback på Trustpilot hvis man bruger det.  Lovgivningen er god nok, den er jo til at beskytte kunderne mod at blive tæppebombet af uønskede reklame (junk) mails.


Og desuden ser jeg ikke noget forkert i at man skal have den accept - hellere det, end at fornærme nogen.




Det du skriver er direkte forkert!


Du må gerne uden tilladelse sende salgsmails til en kunde for tilsvarende produkter som de har købt, men hvis du har købt en printer i Bilka er det ulovligt at sende dig reklamer på græsslåmaskiner.


Der er den lille krølle at der SKAL være et afmeldingsfelt i mailen.


En takkemail skal du ikke have tilladelse til og er ganske god smag, men problemet for en forretning der benytter sig af rammerne i loven kan blive opfattet negativt, da mange som Fru Hartmann opfatter det som spam selvom det ikke er det.


mvh Jens



Det er helt forkert - man må ikke sende reklamer til en kunde, medmindre man har kundes udtrykkelige accept. Ellers er det spam. Og med reklamer menes der enhver mail, der har salg eller lign. for øje. Det er altså helt legalt at sende en "håber du er tilfreds med varen"-mail.
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Charly Olsen:
Det er helt forkert - man må ikke sende reklamer til en kunde, medmindre man har kundes udtrykkelige accept. Ellers er det spam. Og med reklamer menes der enhver mail, der har salg eller lign. for øje. Det er altså helt legalt at sende en "håber du er tilfreds med varen"-mail.

Her er loven beskrevet, og jeg vil henlede din opmærksomhed mod afsnit 3;

Markedsføringsloven § 6. Uanmodet henvendelse til bestemte aftagere.

Som udgangspunkt regulerer markedsføringsloven, hvordan og hvornår du må bruge breve og e-mails i din markedsføring. Og der er stor forskel på reglerne for breve og e-mail.

Markedsføringsloven forbyder som udgangspunkt markedsføring via e-mail, automatiske opkaldssystemer og telefax, med mindre modtager har givet sit samtykke.

Hvis en erhvervsdrivende ved salg af varer eller tjenesteydelser har modtaget kundens e-mail-adresse er det dog tilladt, at anvende e-mailen til at markedsføre tilsvarende produkter eller tjenesteydelser. Hertil skal den erhvervsdrivende dog være opmærksom på, at kunden både let og gebyrfrit skal kunne framelde sig henvendelser fra den erhvervsdrivende. Det gælder både ved den oprindelige afgivelse af e-mail-adressen, samt ved senere markedsføring.

Erhvervsdrivende skal være særlig opmærksomme på, at direkte markedsføring til bestemte personer er omfattende reguleret. Det betyder at erhvervsdrivende ikke via post eller telefonisk må henvende sig til bestemte fysiske personer, hvis én af følgende betingelser er opfyldt:

  • Den pågældende har frabedt sig henvendelse fra den erhvervsdrivende.
  • Det fremgår af "Robinson-listen" at den pågældende har frabedt fra henvendelser i markedsføringsøjemed. Listen udarbejdes af Det Centrale Personregister (CPR) hvert kvartal, så det er den erhvervsdrivendes ansvar at kontrollere, om personen har tilmeldt sig denne.
  • Hvis den erhvervsdrivende ved undersøgelse i CPR bliver opmærksom på, at personen har frabedt sig sådanne henvendelser.

Ydermere skal den erhvervsdrivende være opmærksom på, at der i relation til telefonisk henvendelse er særlige indskrænkninger i lov om visse forbrugeraftaler.

Det skal bemærkes, at begrebet "direkte markedsføring" som er reguleret ved denne bestemmelse, ikke omfatter adresseløse forsendelser, såsom tilbudsaviser, tv-reklamer eller lignende, der sendes til en ubestemt kreds af modtagere. Erhvervsdrivende er derfor berettiget til at sende reklamer via posten til både forbrugere og andre erhvervsdrivende, så længe de ikke sendes til bestemte personer.

Endelig skal den erhvervsdrivende være opmærksom på, at den første gang der rettes henvendelse til en bestemt fysisk person, fremgår det af loven, at den erhvervsdrivende på en tydelig og forståelig måde skal oplyse om hvordan personen vederlagsfrit kan frabede sig disse henvendelser.

"§ 6. En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af elektronisk post, et automatisk opkaldssystem eller telefax med henblik på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har anmodet om det.

Stk. 2. Uanset stk. 1 kan en erhvervsdrivende, der fra en kunde har modtaget dennes elektroniske adresse i forbindelse med salg af en vare eller en tjenesteydelse, markedsføre egne tilsvarende produkter eller tjenesteydelser til kunden via elektronisk post. Dette forudsætter dog, at kunden har mulighed for let og gebyrfrit at frabede sig dette både i forbindelse med afgivelsen af adressen til den erhvervsdrivende og ved efterfølgende henvendelser.

Stk. 3. En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til en bestemt fysisk person ved brug af andre midler til fjernkommunikation med henblik på afsætning som nævnt i stk. 1, hvis den pågældende over for den erhvervsdrivende har frabedt sig dette, hvis det fremgår af en fortegnelse, som udarbejdes af Det Centrale Personregister (CPR) hvert kvartal, at den pågældende har frabedt sig henvendelser, der sker i sådant markedsføringsøjemed, eller hvis den erhvervsdrivende ved undersøgelse i CPR er blevet bekendt med, at den pågældende har frabedt sig sådanne henvendelser. Ved telefonisk henvendelse til forbrugere gælder endvidere reglerne om uanmodet henvendelse i lov om visse forbrugeraftaler.

Stk. 4. Stk. 3 gælder ikke, hvis den pågældende person forudgående har anmodet om henvendelsen fra den erhvervsdrivende.

Stk. 5. Første gang en erhvervsdrivende retter henvendelse som nævnt i stk. 3 til en bestemt fysisk person, der ikke er anført i fortegnelsen fra CPR, skal den erhvervsdrivende tydeligt og på en forståelig måde oplyse om retten til at frabede sig henvendelser som nævnt i stk. 3 fra den erhvervsdrivende. Den pågældende skal samtidig gives adgang til på en nem måde at frabede sig sådanne henvendelser.

Stk. 6. Der må ikke kræves betaling for at modtage eller notere meddelelser om, at en anmodning efter stk. 1 tilbagekaldes, eller at henvendelser som nævnt i stk. 3 frabedes.

Stk. 7. Ministeren for familie- og forbrugeranliggender kan fastsætte nærmere regler om den erhvervsdrivendes informationspligt efter stk. 5 og om pligten til at give adgang til at frabede sig henvendelser som nævnt i stk. 3."

Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 25. Jun 13
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej:-)

Jeg har handlet et par steder hor de sammen med ordren havde lagt en flyer med lidt slik hvor de anbefalede at jeg skrev anmeldelse på trustpilot og hvis der var noget skulle jeg da bare kontakte dem !!!

Synes det virkede kanon !!
Side 2 ud af 2 (19 indlæg)