Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virtuel Server? Hvad er det nu lige den kan?

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 07:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Laugesen:

Så hvis nu der sidder en spiller i eksempelvis Tyrkiet, så er det ikke nødvendigvis en server der ligger nogle km tættere på, der vil køre bedst, frem for en VPS der ligger op ad DE-CIX f.eks.? Jeg spørger fordi, at jeg ikke ved hvordan det rent praktisk fungerer. Jeg troede det fungerede som, at jo tættere man var på hinanden, jo bedre kører det.

Hvis du kun har danske spillere, så kan en dansk server anbefales, hvis du kun har folk fra tyrkiet, så kan en tyrkisk anbefales. - For det meste af tiden.

I sidste ende kommer det an på hvordan Routing af internettet fungere i et land, et godt eksempel, er i brazilien, kan det aldrig betale sig at hoste noget i brazilien, host det i Miami, da forbindelserne er bedre og hurtigere, den vej - end internt i brazilien.

DE-CIX eller AMS-IX, er generelt bare gode punkter at være placeret, Det giver en god lav forbindelse til resten af verdenen. Så hvis du har besøgende fra hele verdenen, eller mange lande samtidig (Kina undtaget), så kan AMS-IX eller DE-CIX oftest være en fordel, hvis du ikke spreder dine servere udover mange lande.

Fordelen ved samle serverne ét sted:

- Du har højest sandsynligt lavere omkostninger

- Du har oftest kun med ét firma at gøre (Dette er både en fordel og ulempe)

Ulemper:

- Du vil have lidt højere latency, sammenlignet med at placere servere i alle de lande hvor du har kunder/spillere/besøgende

- Hvis internettet i et helt land ryger, eller internt der hvor du er hosted, går det udover hele din infrastruktur

Fordele ved at have ting spredt:

- Du opnår oftest hurtigere forbindelse da du er tættere på kunder/spillere/besøgende

- Du spreder din infrastruktur, så hvis noget skulle gå ned, vil det andet stadig fungere (Fordel for high availability firmaer)

Ulemper:

- Dine omkostninger vil oftest være meget større, fordi du højest sandsynligt skal have flere servere end du egentligt har brug for.

- Du har oftest med flere forskellige firma'er at gøre - hvilket kan være en ulempe, da du har mange steder du skal betale regninger.

Runescape som er et browser baseret spil, brugt i en rigtig lang periode, kun 1 sted at hoste alle deres ting fra, hvis ikke de stadig gør det - og det fungere helt fint. Men som sagt tidligere, kender ikke meget til Haxball - så hvad requirements, og hvordan deres engine virker, med realtime data etc - der er det svært at give en anbefaling, om du kan holde det ét sted, eller bliver nød til at sprede det.

Battlefield, er et andet eksempel - mange i europa, vil generelt have en latency til Amsterdam og tyskland, på 20-30ms, hvilket er helt fint for 90% af spillerne, kun de der nørder, der mener de kan se forskel på 1 og 2ms, som brokker sig :P

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 15:24

TUSIND TAK for dine fyldestgørende svar de har VIRKELIG været en stor hjælp!!!

Jeg er blevet en hel del klogere, og nu er jeg klar til at teste det lidt af, og se om jeg kan finde noget jeg kan bruge :-D

Tusind tak for din, og selvfølgelig alle Jer andres, hjælp!! :-)

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 15:26

Martin Laugesen:

TUSIND TAK for dine fyldestgørende svar de har VIRKELIG været en stor hjælp!!!

Jeg er blevet en hel del klogere, og nu er jeg klar til at teste det lidt af, og se om jeg kan finde noget jeg kan bruge :-D

Tusind tak for din, og selvfølgelig alle Jer andres, hjælp!! :-)

Du er velkommen! :)

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)