Hej Amino'er Jeg går lidt med tankerne om en virtuel server, men ville lige spørge lidt ind til det, da jeg ikke rigtig har nogen idé om hvor meget sådan en egentlig kan. Lige nu har jeg et webhotel, hvorpå jeg har alle mine filer liggende, som bruges af en del domæner. Er det korrekt forstået, at jeg kan have alle mine filer på en virtuel server, og faktisk køre den i stedet for mit webhotel? Derudover ville jeg høre om hvor meget sådan en virtuel server kan. Kan jeg f.eks. åbne en browser og surfe via denne virtuelle server? Og hvordan ligger internet hastighederne sådan i gennemsnit på sådan nogle servere? Og er der samtidig nogen, der har nogle gode erfaringer med nogle bestemte udbydere? |
Hej Martin,
Hvis du har behovet, så er en virtuel server en rigtig god idé.
Vi har selv flere kørende gennem serverbite.com og transip.eu, og de kører begge rigtig godt. Prismæssigt er de MEGET konkurrencedygtige, og der er en del features, som gør det en fornøjelse at administrere.
Det er korrekt at du kan have flere domæner koblet op. Det er sådan set en "rigtig" server, bare virtuel... dermed kan du også installere det operativsystem du ønsker... hvilket besvarer dit næste spørgsmål.. Ja, du kan køre en browser hvis du eksempelvis installere Windows på maskinen (eller en GUI til linux). Hvis du vil bruge den til hosting /som et alm. webhotel/ vil jeg anbefale at du sætter den op med Linux (eksempelvis CentOS) og så installere et web-administrationssystem, således at du ikke behøver at "rode" i maskinen hver gang du skal tilføje nye sites.
Jeg vil meget gerne opsætte en VPS hos TransIP.eu og installere CentOs samt WebUzo (som er det system vi selv anvender). Med WebUzo kan du installere over 200 scripts, tilføje domæner, ftp, email osv på ganske få sekunder. Hvis du køber den gennem os (vores partner-link), vil jeg gerne hjælpe dig igang (installere og opsætte) , samt hvis du ønsker, telefonintroduktion for 500kr + moms.
Venlig hilsen
Karsten
//
Revol8.dk, 9330 Dronninglund