Hej Lucas Jeg kan læse på din side at I tilbyder 12 placeringer til VPSer, men jeg kan ikke finde disse placeringer mere præcist beskrevet end Europa, USA og Asien. Er de 12 placeringer nogen du vil ud med? ;-) Og er det hurtigt, nemt og billigt at flytte mellem disse placeringer? |
Kristoffer - Serverfruit:Lucas - Hosting4Real:Kristoffer - Serverfruit:Karsten Krogsgaard Sommer:Hej Martin,
---
Hvordan foregår det sådan rent praktisk? Er det noget man skal have en dybere viden om og/eller erfaring, for at kunne installere styresystem + web-administrationssystem? Er det noget man selv skal ligge inde med? Er det noget der er med i prisen, når man køber en server?
SVAR: Ja og Nej... Det er meget nemt at installere operativsystem. Man vælger kort sagt det operativsystem man ønsker - klik - og så begynder serveren at installere. Hos eksempelvis transip har du adgang til en konsol (udover SSH), således at du blandt andet kan følge installationen... Herefter vil serveren være "online" på den IP den har fået tildelt. Herefter kan man med fordel installere et web-administrationsinterface, som gør dig istand til - via browseren - at styre server.. her bruger vi som nævnt webuzo, som koster (mener jeg) 2$/md. Dette skal gøres via konsol/SSH, og kræver indsigt i linux kommandoer..Ja, men derfor er det alligevel smart at kende til kommandolinjen eller have nogle med på sidelinjen der gør når serveren for eksempel skal sikres - når en reboot ikke har gået som forventet og man skal have lavet fsck korrekt osv.
failed boot != corrupt filesystem :P Så ved ik om 'at lave fsck korrekt' er en god grund
Ikke nødvendigvis, men det er ofte under reboot man finder ud af at ens filsystem fejler. ;)
Det har jeg så aldrig oplevet, men det kommer for det meste når maskinen ikke har lukket korrekt ned eller at disken er defekt.