Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virtuel Server? Hvad er det nu lige den kan?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lucas

Jeg kan læse på din side at I tilbyder 12 placeringer til VPSer, men jeg kan ikke finde disse placeringer mere præcist beskrevet end Europa, USA og Asien. Er de 12 placeringer nogen du vil ud med? ;-)

Og er det hurtigt, nemt og billigt at flytte mellem disse placeringer?

Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 23:15

Kristoffer - Serverfruit:

Lucas - Hosting4Real:

Karsten Krogsgaard Sommer:

Hej Martin,

---

Hvordan foregår det sådan rent praktisk? Er det noget man skal have en dybere viden om og/eller erfaring, for at kunne installere styresystem + web-administrationssystem? Er det noget man selv skal ligge inde med? Er det noget der er med i prisen, når man køber en server?   

SVAR: Ja og Nej... Det er meget nemt at installere operativsystem. Man vælger kort sagt det operativsystem man ønsker - klik - og så begynder serveren at installere. Hos eksempelvis transip har du adgang til en konsol (udover SSH), således at du blandt andet kan følge installationen... Herefter vil serveren være "online" på den IP den har fået tildelt. Herefter kan man med fordel installere et web-administrationsinterface, som gør dig istand til - via browseren - at styre server.. her bruger vi som nævnt webuzo, som koster (mener jeg) 2$/md. Dette skal gøres via konsol/SSH, og kræver indsigt i linux kommandoer.. 

Ja, men derfor er det alligevel smart at kende til kommandolinjen eller have nogle med på sidelinjen der gør når serveren for eksempel skal sikres - når en reboot ikke har gået som forventet og man skal have lavet fsck korrekt osv.

failed boot != corrupt filesystem :P Så ved ik om 'at lave fsck korrekt' er en god grund Smile

Ikke nødvendigvis, men det er ofte under reboot man finder ud af at ens filsystem fejler. ;)

Det har jeg så aldrig oplevet, men det kommer for det meste når maskinen ikke har lukket korrekt ned eller at disken er defekt. 

Mvh.

Jesper

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 23:16

Lucas - Hosting4Real:

failed boot != corrupt filesystem :P Så ved ik om 'at lave fsck korrekt' er en god grund Smile

Ikke nødvendigvis, men det er ofte under reboot man finder ud af at ens filsystem fejler. ;)

Hvis serveren køre OK indtil man rebooter, så har man tydeligvis lavet noget man ikke burde røre ved, eller også har man ikke været opmærksom nok Smile

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Oct 11
Skrevet kl. 23:17

Dine krav lyder slet ikke urimelige - gider du smide os en mail på sales@serverfruit.com?

Må jeg være så fræk at spørge, om hvad I tilbyder, kontra de udbydere der har VPSer til under 200 kr. om måneden, og, efter hvad jeg lige kan læse mig frem til, har stort set de samme specifikationer på serverne? ;-)

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 23:22

Martin Laugesen:

Dine krav lyder slet ikke urimelige - gider du smide os en mail på sales@serverfruit.com?

Må jeg være så fræk at spørge, om hvad I tilbyder, kontra de udbydere der har VPSer til under 200 kr. om måneden, og, efter hvad jeg lige kan læse mig frem til, har stort set de samme specifikationer på serverne? ;-)

Ja da.

Noget af det der presser prisen i vejret er at det er en fuldt ud styret server - dvs. vi aktivt hjælper med konfiguration af server, vedligehold af server og naturligvis opdatering af server - du skal ikke selv ligge og sende tickets til os - vi tjekker din serverr efter for dig og fortæller dig hvad der er op og ned på tingene og hvad vi anbefaler.

Derudover er alt valgt ud fra kvalitet.

Tilmeldt 17. Jul 12
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 23:22

Martin Laugesen:

Hej Lucas

Jeg kan læse på din side at I tilbyder 12 placeringer til VPSer, men jeg kan ikke finde disse placeringer mere præcist beskrevet end Europa, USA og Asien. Er de 12 placeringer nogen du vil ud med? ;-)

Og er det hurtigt, nemt og billigt at flytte mellem disse placeringer?

Alle vores VPS'er er unmanaged, dvs, du står selv for installering, konfiguration, opdateringer, backups etc.

Fra mit synspunkt, så anbefaler jeg kun VPS'er til folk, der har helt styr på hvad de laver, eller en der kender en SA'er der kan hjælpe.

Data'en kan flyttes mellem forskellige placeringer, men hvad skulle grunden være til at flytte det? Hvis det er noget med distribution af data nærmest til de besøgende, vil jeg kigge på et helt andet setup, med noget geo hosting, hvor data bliver synkroniseret mellem flere placeringer f.eks.

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 23:25

Lucas - Hosting4Real:

Lucas - Hosting4Real:

Hvis serveren køre OK indtil man rebooter, så har man tydeligvis lavet noget man ikke burde røre ved, eller også har man ikke været opmærksom nok Smile

Tja måske var det ikke det bedst udtænkte eksempel - men FSCK tjek sker ligesom der er masser af andre ting der kan gå galt på en server - det var ligesom det der var min pointe.

Ligesom en normal computer også kan fejle kan en server også.

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Oct 11
Skrevet kl. 23:37

Lucas - Hosting4Real:
Data'en kan flyttes mellem forskellige placeringer, men hvad skulle grunden være til at flytte det?

Du får lige hele baggrunden:

Jeg vil drive et Haxball-community, hvor jeg først og fremmest skal bruge plads til at have mine hjemmeside-filer på. Det vil være her, at den primære trafik kommer fra. Derudover vil jeg have muligheden for yderligere hjemmesider. Alle disse har jeg tænkt mig at opsætte med WordPress.

Derudover skal jeg gerne bruge et par mails, som hører til mit domæne. Det drejer sig om cirka 5 mail-adresser.

Her kommer så grunden til mit spørgsmål omkring placeringer.

Spillet Haxball er et browserbaseret spil, og det er på nuværende tidspunkt offer for en hulens masse ping-problemer. Når jeg f.eks. hoster en server på min computer med en 40/40 Mbit fiber-linje, er der problemer så snart der kommer spillere fra f.eks. Italien. Her benytter man sig nu af såkaldte "neutrale hosts", som f.eks. kunne være en gut i Tyskland med en god internetforbindelse, og så spiller man på hans host, da han er nogenlunde centralt placeret i forhold til Danmark og Italien. Her tænkte jeg så, at en VPS kunne være en mulighed, da man evt. kunne skifte placeringer rundt omkring i Europa, og dermed skabe sine egne "neutrale hosts" og så være uafhængig af andre.

Er jeg over i en helt forkert løsning, eller hvad mener du umiddelbart om dette?

Tilmeldt 17. Jul 12
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 23:51

Martin Laugesen:

Lucas - Hosting4Real:
Data'en kan flyttes mellem forskellige placeringer, men hvad skulle grunden være til at flytte det?

Du får lige hele baggrunden:

Jeg vil drive et Haxball-community, hvor jeg først og fremmest skal bruge plads til at have mine hjemmeside-filer på. Det vil være her, at den primære trafik kommer fra. Derudover vil jeg have muligheden for yderligere hjemmesider. Alle disse har jeg tænkt mig at opsætte med WordPress.

Derudover skal jeg gerne bruge et par mails, som hører til mit domæne. Det drejer sig om cirka 5 mail-adresser.

Her kommer så grunden til mit spørgsmål omkring placeringer.

Spillet Haxball er et browserbaseret spil, og det er på nuværende tidspunkt offer for en hulens masse ping-problemer. Når jeg f.eks. hoster en server på min computer med en 40/40 Mbit fiber-linje, er der problemer så snart der kommer spillere fra f.eks. Italien. Her benytter man sig nu af såkaldte "neutrale hosts", som f.eks. kunne være en gut i Tyskland med en god internetforbindelse, og så spiller man på hans host, da han er nogenlunde centralt placeret i forhold til Danmark og Italien. Her tænkte jeg så, at en VPS kunne være en mulighed, da man evt. kunne skifte placeringer rundt omkring i Europa, og dermed skabe sine egne "neutrale hosts" og så være uafhængig af andre.

Er jeg over i en helt forkert løsning, eller hvad mener du umiddelbart om dette?

Nu ved jeg ikke hvordan haxball fungere.

Men, korrekt en privat internet forbindelse, vil oftest give en højere response tid, end du vil kunne få fra en VPS, især hvis du køber en VPS, der er placeret på et godt netværk.

Jeg gætter på folk der spiller haxball, oftest vælger en server relativt tæt på sig selv (Så folk fra europa, vil spille inden for europa, folk fra USA vil bruge servere i USA etc).

En god løsning, ville generelt være, at finde en VPS der enten er placeret ved AMS-IX, eller DE-CIX, eller nogle der er placeret meget tæt på, som har gode forbindelser dertil.

Grunden til dette er en god idé, er at disse 2 knudepunkter, først og fremmest er de største i Europa, men også de største i verdenen, hvilket betyder, at de har gode forbindelser til det meste af verdenen.

Da jeg ikke kender haxball, ved jeg heller ikke hvad kravene, er for at køre en server med det, men siden at den bruger RTMFP, så gætter jeg på, at hvis serveren du vil lave, har en del spillere, så kræver det også en god slat ram, da den skal holde styr på de forskellige spillere, og kræver en 'buffer' med disse data.

Vores pris, er meget dyr, hvis du kigger på mængden af ram, vi giver ikke særlig meget, iforhold til andre, hvad jeg egentligt kunne anbefale dig, ville være og tage et kig på Digital Ocean - Du får en god mængde ram, og en hurtig server for billige penge. Og de er placeret i TeleCityGroup 2 i Amsterdam (Som er en af de vigtigste datacentre for hele AMS-IX) - der kan du prøve dig frem, og se om det virker, i sidste ende, det er 5$ om måneden, hvilket er en del mindre end 129kr. - Hvis du finder ud af det ikke er noget for dig, så well - har du sparet en del penge på den måde.

Jeg ville ihvertfald personligt, ikke betale 129kr om måneden, hvis jeg ikke var sikker på om det var det rigtige jeg gjorde, og bare ville teste ting ud lige i starten.

Venlig Hilsen
Lucas Rolff
Hosting4Real 

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Oct 11
Skrevet kl. 23:24

Lucas - Hosting4Real:

En god løsning, ville generelt være, at finde en VPS der enten er placeret ved AMS-IX, eller DE-CIX, eller nogle der er placeret meget tæt på, som har gode forbindelser dertil.

Grunden til dette er en god idé, er at disse 2 knudepunkter, først og fremmest er de største i Europa, men også de største i verdenen, hvilket betyder, at de har gode forbindelser til det meste af verdenen.

Så hvis nu der sidder en spiller i eksempelvis Tyrkiet, så er det ikke nødvendigvis en server der ligger nogle km tættere på, der vil køre bedst, frem for en VPS der ligger op ad DE-CIX f.eks.? Jeg spørger fordi, at jeg ikke ved hvordan det rent praktisk fungerer. Jeg troede det fungerede som, at jo tættere man var på hinanden, jo bedre kører det.

Lucas - Hosting4Real:
hvad jeg egentligt kunne anbefale dig, ville være og tage et kig på Digital Ocean - Du får en god mængde ram, og en hurtig server for billige penge.

Det lyder fornuftigt, og det vil jeg helt sikkert tage et kig på. Det ligner at der er gode guides til at få installeret nogle ting på serveren, og supporten lader til at være aktiv også :-) Mange tak!

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)