Hejsa Et ganske kort spørgsmål: Er det lovligt at offentliggøre en supportcase / kommunikation med et større dansk firma hvor hændelsesforløbet er opstillet i punktform - for at fremvise hvilken behandling man har fået som erhvervskunde ved firmaet? Jeg tænker denne falder ind under ytringsfrihed og at det er lovligt forudsat at man forholder sig 100% til hændelsesforløbet? Edit: Nu læste jeg så lige på injurier: http://www.amino.dk/wikis/erhverv/hvad-er-injurier.aspx : Quote: Injurier er overtrædelse af straffelovens § 267, som i går ud på følgende: Den, som krænker en andens ære ved fornærmelige ord eller handlinger eller ved at fremsætte eller udbrede sigtelser for et forhold, der er egnet til at nedsætte den fornærmede i medborgeres agtelse. Meeeeen er det injurier når man offentliggør et fact-sheet der kan backes up fuldt med ens support historik? Edit END På forhånd tak // Tom |
Tom Frank Christensen:Meeeeen er det injurier når man offentliggør et fact-sheet der kan backes up fuldt med ens support historik?
Formentlig ikke. Men du kan jo nemt komme til at ledsage dine fakta af "fornærmelige ord (...) der er egnet til at nedsætte den fornærmede i medborgeres agtelse".
Før du starter dit smædeprojekt, synes jeg, du skal overveje, hvad du ønsker at opnå ved det.
Det er ganske sjældent at man vinder noget som helst ved at gå ind i den type konflikt.
Hvis du ønsker, at nogen skal læse sagen, er det formentlig nødvendigt at lave et resumé - og det er her, du skal holde tungen lige i munden.
I min verden bør du starte med at sidde på hænderne i to dage, mens du lytter til dejlig musik. Måske kan det tage det værste af trykket, så du kan søge en konstruktiv løsning.
God vind
Hans