Er der forskel på links fra en mail og andre links fx. fra en pdf?
Hvis jeg sender 1000 nyhedsmails ud og 150 klikker på linket til tilbuddet fra mailen, er det så det samme som hvis de finder siden gennem Google eller en anden søgemaskine og klikker ind på tilbuddet derfra?
Hvad hvis de klikker på et link i en pdf de har downloadet, er det så det samme som at finde tilbuddet på Google også?
Hvad er SEO værdien af links fra mails og pdf filer?
Bliver besøg på hjemmesiden registreret anderledes, hvis de besøgende kommer direkte fra en mail eller en pdf fil?
Det var mange spørgsmål på een gang. Jeg håber i kan svare :-)
Vh Jens Andersen
Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER Ring for tilbud tlf: 40431253
Google har slet ingen forbindelse til links i en mail til din hjemmeside. De giver ingen SEO værdi andet end du får besøgende.
Links i PDF virker da de ligger på et offentlig sted hvor den kan indekseres. Hvis PDF´en feks ligger bag et login beskyttet område, giver det link heller ingen værdi.
Google har slet ingen forbindelse til links i en mail til din hjemmeside. De giver ingen SEO værdi andet end du får besøgende
Men de pågældende links er vel der for at få modtagere til at trykke og derved komme ind på den side der ønskes og dermed skabe trafik, og dermed kan det vel godt have en SEO værdi ??
Men de pågældende links er vel der for at få modtagere til at trykke og derved komme ind på den side der ønskes og dermed skabe trafik, og dermed kan det vel godt have en SEO værdi ??
Nej. I teorien har Google jo ingen viden om dette. I praksis har de dog data fra browsere, os'er, toolbars og Analytics hvorigennem de alligevel får "lidt" viden, men det er højest tvivlsomt at det bliver anvendt i denne sammenhæng.
Den minimale SEO værdi det ville have, ville være at du fik traffik, og hvis de var meget målrettede, så de kiggede på flere af dine sider, ville du måske også få lidt igennem at du fik en lav bouncerate (flere sidevisninger per besøgende).
Google måler også på "direkte trafik" som links i mails tilnærmelsesvis kategoriseres som. Jo flere direkte besøgene fra forskellige ip'ere / netværk jo bedre.
Så besøgene der kommer fra links i mail, kan faktiske booste SERP en smule. Både fordi besøgstallet i sig selv stiger - hvilket indikerer populært websted - og fordi mange går direkte til sitet. Akkurat som hvis den besøgene kom fra et bogmærke-link...
Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk - https://icode.dk
Google måler også på "direkte trafik" som links i mails tilnærmelsesvis kategoriseres som. Jo flere direkte besøgene fra forskellige ip'ere / netværk jo bedre.
Så besøgene der kommer fra links i mail, kan faktiske booste SERP en smule. Både fordi besøgstallet i sig selv stiger - hvilket indikerer populært websted - og fordi mange går direkte til sitet. Akkurat som hvis den besøgene kom fra et bogmærke-link...
Besøgstal har ikke meget Boost i SEO mere, så det forkert at sige. Enhver webmaster kan gå ud og købe 100.000 besøgende om dagen, alle fra forskellige IP, lande, osv osv, og endda med flere pageviews. Så trafik har kun haft minimal indflydelse og sådan har det været i længere tid nu.
Google måler også på "direkte trafik" som links i mails tilnærmelsesvis kategoriseres som. Jo flere direkte besøgene fra forskellige ip'ere / netværk jo bedre.
Så besøgene der kommer fra links i mail, kan faktiske booste SERP en smule. Både fordi besøgstallet i sig selv stiger - hvilket indikerer populært websted - og fordi mange går direkte til sitet. Akkurat som hvis den besøgene kom fra et bogmærke-link...
Hvor har du dette fra? Kan du dokumentere det på nogen måde?
Det lyder højest usandsynligt. Hvilken data skulle de bruge til formålet? Google har tidligere afvist at anvende data fra Analytics til dette formål.
Den minimale SEO værdi det ville have, ville være at du fik traffik, og hvis de var meget målrettede, så de kiggede på flere af dine sider, ville du måske også få lidt igennem at du fik en lav bouncerate (flere sidevisninger per besøgende).
Når Google måler bouncerate, så er det med udgangspunkt i en søgeresultat-side. Klikker du på en af siderne og vender 5 sekunder efter tilbage og klikker på en anden side, så kan Google konkludere, at den første side ikke hjalp brugeren i forhold til den konkrete søgning.
Bouncerate fra andre kilder end Google, vil kræve at de anvendte data fra Analytics eller lignende, hvilket de som sagt afviser at gøre. Men det kan være du kan finde belæg for at det har ændret sig?