Google måler også på "direkte trafik" som links i mails tilnærmelsesvis kategoriseres som. Jo flere direkte besøgene fra forskellige ip'ere / netværk jo bedre.
Så besøgene der kommer fra links i mail, kan faktiske booste SERP en smule. Både fordi besøgstallet i sig selv stiger - hvilket indikerer populært websted - og fordi mange går direkte til sitet. Akkurat som hvis den besøgene kom fra et bogmærke-link...
Selv har jeg normalt også links i bunden af mine udgående ("salgsmail") mails, netop ud fra testen som Jan beskriver.
Også ud fra at mailen kunne videresendes til andre, som fandt noget "interessant" i pågældende link.
Men det kan være jeg fremadrettet kan spares for dette "arbejde".
Ja ok men lad os sige at man har en masse besøgende, som har tilmeldt sig dit nyhedsbrev. Din side har en pagerank på 2-3 stykker. Du får noget af trafikken fra din forside over på en tilbudsside via linket i mailen og får måske via en likeknap fra facebook flere indadgående links til tilbudssiden. Er det ikke sådan det kunne virke?
Vh Jens
Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER Ring for tilbud tlf: 40431253
Hej Lars. Jeg vil derhen hvor folk der klikker på et link til min underside med et godt tilbud vil booste min underside ved at linke til den og ikke kun min forside.
Og derfor ville jeg høre om det var muligt at booste siden gennem direkte links til undersiden fra en mail.
Jeg kan så regne ud at det der giver SEO værdi udelukkende vil være hvis jeg er så heldig at folk linker til min side efter de har set tilbuddet.
Og så kunne det måske forklare hyppigheden af de nyhedsbreve jeg selv modtager, hvis det gav SEO værdi.
Det kunne jo være at søgemaskinerne havde en måde, hvorpå de kunne registere linket fra en mail som om at kunden linkede til hjemmesiden.
Vh Jens
Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER Ring for tilbud tlf: 40431253