For en måned siden oprettede jeg en annonce på Amino Kapital. Jeg brugte lang tid på at skrive en god og informativ annonce. Jeg læste herefter rigtig mange investor-annoncer igennem, udvalgte de mest relevante (hvilket var svært, for mange er ikke særlig præcise eller personlige), og sendte derefter en besked til 16 investorer. Jeg har ikke fået svar fra nogen. Ikke en eneste. Ikke bare et: "desværre, ikke interesseret". Der har heller ikke været nogen reaktion på min annonce, som efter sigende skulle være sendt af Amino til relevante investorer. Jeg er naturligvis klar over, at det er muligt, at mit projekt overhovedet ikke er interessant for nogle af investorerne. Jeg synes bare, det er påfaldende, at der slet ikke har været nogle svar overhovedet. Jeg forstår det ikke og fortryder nu, at jeg brugte mine penge på Amino Kapital. Jeg havde bedre held med min annonce på Amino Bestyrelsesbørs, hvor jeg fik flere henvendelser, så derfor havde jeg positive forventninger til Kapital. I øvrigt opdagede jeg, da jeg kiggede nærmere på de investorannoncer, jeg havde kontaktet, at mange af dem var et halvt til et helt år gamle. Det tænker man jo ikke på, når man læser dem og er ivrig efter at finde et godt match. Er de overhovedet stadig interesserede i at investere? Eller har de glemt alt om annoncen og bare ladet den stå? Mvh Stine |
Din historie ligner min (Fejlslagent prospekt), så du får lige et resumé af de indhøstede erfaringer.
Jeg/vi skrev et oplæg, som vi selv syntes var informativt, uden dog at være fyldestgørende med nøgletal m.m. Vi mente at beskrivelsen måtte være den appetitvækker der ville få folk med ledige penge til at spørge nærmere ind til projektet, men der tog jeg fejl. Desværre bringer du ikke et link til din annonce og jeg har derfor ikke mulighed for at sammenligne din med vores; om du har begået de samme fejl.
Nu er der jo forskel på om du søger en aktiv investor, eller om du "kun" vil låne penge, men for begge kategorier gælder, at de vil se facts. Læs herom i Ronni Larsens svar til mig i den tråd jeg linker til.
Mine direkte henvendelser til investorer med egne annoncer førte heller ikke til noget, men især efter at have rettet og tilpasset annoncen, er det begyndt at komme svar. De fleste er smuttet igen af forskellige grunde, men vi har stadigvæk løbende kontakt med 2-3 stykker.