Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino Kapital - er der overhovedet hul igennem?

Side 1 ud af 5 (48 indlæg)
Fra Store Heddinge
Tilmeldt 23. Aug 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

For en måned siden oprettede jeg en annonce på Amino Kapital. Jeg brugte lang tid på at skrive en god og informativ annonce. Jeg læste herefter rigtig mange investor-annoncer igennem, udvalgte de mest relevante (hvilket var svært, for mange er ikke særlig præcise eller personlige), og sendte derefter en besked til 16 investorer.

Jeg har ikke fået svar fra nogen. Ikke en eneste. Ikke bare et: "desværre, ikke interesseret". 

Der har heller ikke været nogen reaktion på min annonce, som efter sigende skulle være sendt af Amino til relevante investorer.

Jeg er naturligvis klar over, at det er muligt, at mit projekt overhovedet ikke er interessant for nogle af investorerne. Jeg synes bare, det er påfaldende, at der slet ikke har været nogle svar overhovedet.

Jeg forstår det ikke og fortryder nu, at jeg brugte mine penge på Amino Kapital.

Jeg havde bedre held med min annonce på Amino Bestyrelsesbørs, hvor jeg fik flere henvendelser, så derfor havde jeg positive forventninger til Kapital.

I øvrigt opdagede jeg, da jeg kiggede nærmere på de investorannoncer, jeg havde kontaktet, at mange af dem var et halvt til et helt år gamle. Det tænker man jo ikke på, når man læser dem og er ivrig efter at finde et godt match. Er de overhovedet stadig interesserede i at investere? Eller har de glemt alt om annoncen og bare ladet den stå?

Mvh Stine

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Din historie ligner min (Fejlslagent prospekt), så du får lige et resumé af de indhøstede erfaringer.

Jeg/vi skrev et oplæg, som vi selv syntes var informativt, uden dog at være fyldestgørende med nøgletal m.m. Vi mente at beskrivelsen måtte være den appetitvækker der ville få folk med ledige penge til at spørge nærmere ind til projektet, men der tog jeg fejl. Desværre bringer du ikke et link til din annonce og jeg har derfor ikke mulighed for at sammenligne din med vores; om du har begået de samme fejl.

Nu er der jo forskel på om du søger en aktiv investor, eller om du "kun" vil låne penge, men for begge kategorier gælder, at de vil se facts. Læs herom i Ronni Larsens svar til mig i den tråd jeg linker til.

Mine direkte henvendelser til investorer med egne annoncer førte heller ikke til noget, men især efter at have rettet og tilpasset annoncen, er det begyndt at komme svar. De fleste er smuttet igen af forskellige grunde, men vi har stadigvæk løbende kontakt med 2-3 stykker.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 09:20
Gennemsnit 3,2 stjerner givet af 6 person

Hvordan kunne du dog tro det. Det er som så meget andet her varm luft.

Fra Store Heddinge
Tilmeldt 23. Aug 12
Skrevet kl. 09:37

Tak for dit svar. Jeg havde nu ikke forestillet mig, at man på Amino Kapital skulle fremsende forretningsplan og budgetter (som Ronni skriver), inden man overhovedet vidste, hvem man skrev til.

Men tak for dit råd om at rette annoncen til, så der er flere informationer. Lige nu er jeg bare i tvivl, om det er tiden værd... I mine mails gav jeg dog mere information, da de jo ikke er offentlige og noget der dukker op på google. Og igen, hvis de ikke var fyldestgørende havde bare en af de 16 måske skrevet til mig.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:00

Undskyld mig: Hvem kunne dog tro hvad?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:02

Webmaster:
Undskyld mig: Hvem kunne dog tro hvad?
Øv, endnu et af de indlæg der ikke kan redigeres i, efter at være afsendt.

Jeg glemte at anføre, at det var Remy jeg citerede og dermed stillede spørgsmålet til.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person
Stine, kan du ikke give s en adresse på din annonce så vi bedre kan hjælpe dig?

Vedr. Remy, er han som regel meget flink. Men af og til får han en hjerneblødning og det er en af den slags gange.

Dbh Martin
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:36

Jeg har da ind i mellem kontakt men endnu ikke valgt at investere. Hovedårsagen har desværre været, at projektet ikke har været dokumenteret nok og eller - at den der ønskede penge til et projekt, ikke selv var 100% tidsmæssigt engageret - eller - at der var andre inde over, som havde lige så stor indflydelse som den der søgte.

For mig er det en forudsætning for at noget skal være spor interessant, at den der søger selv har hånden på den varme plade - selv har stukket penge i og selv har sin tid fuldt lagt ind i det, og det har ikke været så let at hitte. Det skal dog nok komme. Jeg ved Martin har lagt råd om hvordan man udformer ansøgninger et sted og jeg har også selv skrevet lidt om INVESTERINGSANSØGNING ikke noget man skal følge 100% men kan plukke lidt fra individuelt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Store Heddinge
Tilmeldt 23. Aug 12
Skrevet kl. 11:40

Jo, selvfølgelig: http://www.amino.dk/kapital/user/profile.aspx?uid=964d7685-d86a-41b7-9c24-6d10f251cd64

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:46

Jeg synes det er en fin ansøgning - men måske 1 mio til formålet er stort for private investorer. Omvendt - det er bestemt ikke umuligt, og som sagt godt beskrevet. Jeg er ikke klar over, hvor meget investorer er indstillet på, men jeg TROR ganske mange tilmeldte, heller kommer 50-100.000 i flere projekter end 1 mio i et.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 5 (48 indlæg)