Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino Kapital - er der overhovedet hul igennem?

Side 4 ud af 5 (48 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Firmaconnect.net:

Ja til annonce bare ikke til kontakten.
har ledt efter om man så kan hvis man betaler men kan ikke finde noget.

Som sagt gave jeg til sidst op så muligvis har jeg overset noget, men hvor og hvad?

Jeg forstår ikke helt det du skriver.

Var du investor eller ledte du efter kapital?

De bedste hilsner

Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cicoor Host & Saas ApS:

Jeg var en af de første der signede op til Amino Kapital, men tændte lidt af efter at have læst et hav af annoncer med indhold som

1) Nu har vi lavet en fed web shop og skal lige bruge 300.000 til reklame for web shoppen. Om 3 måneder er de tjent ind.
2) Hvilket fantastisk potentiale projektet har . Om 2 år er vi større end Microsoft.
3) Jeg har ikke selv lyst til risikere mine egne penge, så kan du ikke lige risikere nogle af dine

Plus man nævner en masse floskler.

Så jeg droppede det lidt.

Ok det kan godt være jeg overdriver en lille smuleSmile

Ja der er desværre mange der søger kapital, der sjusker meget med deres annoncer.
Jeg forstår ikke hvorfor man betaler 995 kr. for at lave en annonce, hvor man søger kapital til sin virksomhed, men ikke skriver noget særligt og samtidig er ligeglad med stavefejl m.m.
Vi forsøger at hjælpe folk så godt som vi kan, men mange er desværre ikke professionelle nok.

Men når det er sagt, så er der flere gange om ugen virkelig spændende virksomheder at investere og du får jo løbende besked om spændende emner inden for din branche.

De bedste hilsner

Martin

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 15:28

Martin Thorborg:

Firmaconnect.net:

Ja til annonce bare ikke til kontakten.
har ledt efter om man så kan hvis man betaler men kan ikke finde noget.

Som sagt gave jeg til sidst op så muligvis har jeg overset noget, men hvor og hvad?

Jeg forstår ikke helt det du skriver.

Var du investor eller ledte du efter kapital?

De bedste hilsner

Martin

Ville ellers smide denne som PM men kan vidst ikke sende til dig.

Investor Martin.

Er ikke ude på at hamre kapital ned for sandheden er at du er den eneste som har noget brugbart for os almindelige.
Mangler bare hvordan jeg overhovedet skaber kontakten og tænker at hvis jeg ikke kan skabe kontakten fra min side og dem som leder efter kapital skal betale først er der ikke store chancer for nogle.

Hvis jeg går ind på mit eget opslag for at kunne linke til andre som gennem debatten søger investor får jeg dette link.
http://www.amino.dk/kapital/user/profile.aspx 

Det er umuligt at finde sit eget link med mindre man er logget af og laver en søgning på google.

Efter min mening er Kapital helt gal men koncepter er godt i sig selv.

Hvis det er rigtigt at investor ikke kan skabe kontakten forstår jeg ikke meningen.
Igen kan være mig der gør det helt forkert men er normalt IT minded som bare pokker. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:09
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Martin Thorborg:
Ja der er desværre mange der søger kapital, der sjusker meget med deres annoncer.
Jeg forstår ikke hvorfor man betaler 995 kr. for at lave en annonce, hvor man søger kapital til sin virksomhed, men ikke skriver noget særligt og samtidig er ligeglad med stavefejl m.m.
Vi forsøger at hjælpe folk så godt som vi kan, men mange er desværre ikke professionelle nok.
Tillad mig, i al ubeskedenhed, at henvise til mit eget indlæg http://www.amino.dk/forums/t/202281.aspx?PageIndex=2#1348859, hvor jeg summer lidt over mine erfaringer. Det gik nemlig op for mig (som du skriver), at jeg ikke havde været "professionel" nok - såvel med annoncen, som i det materiale jeg sendte til interesserede.

Jeg tror det ville være en god idé at lægge en vejledning under "Kapital".

Og generelt til denne tråd: Jeg kan bevidne, at det både er muligt at komme i kontakt med de investorer der selv har opslag, samt at investorer kan kontakte mig. At der er for mange der er så uhøflige ikke at svare, er noget andet.

At vi nu, nogle dage efter vores annonces udløb - ikke har lykkedes med at få en aftale med nogen, er altså ikke Aminos skyld. Vores case er bare uinteressant for de fleste Amino-investorer, da de fleste gerne vil lægge krop og sjæl i en investering. Vi, derimod, havde/har "kun brug for at låne penge til at overkomme en likviditetskriser og det gider de fleste ikke.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:16

Firmaconnect.net:

Hvis jeg går ind på mit eget opslag for at kunne linke til andre som gennem debatten søger investor får jeg dette link.

Det er umuligt at finde sit eget link med mindre man er logget af og laver en søgning på google.

Din annonce er jo udløbet!

Jeg har prøvet med et an de andre opslag og der er der ingen problemer med at copy/paste et deep link.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 16:18

Så må min være blokket af en eller anden grund.

Har søgt lidt på min egne annonce men den er der ikke hvis jeg leder, og kan seriøst ikke kontakte nogle.
Står dog som aktiv derinde.

Kan da være der er fejl et eller andet sted med min.

Nogle der kan finde den her derinde?

Web-udvikling

Jeg vil:

Investere penge

Jeg er interesseret i følgende brancher:

• Biotek, Medico & Sundhed
  • Bygge og anlæg
  • Energi & Cleantech
  • Handel
  • Industri & Produktion
  • IT, Teknologi, WWW
  • Servicevirksomhed
  • Transport & Logistik

Jeg investerer/udlåner:

Minimum

Under 50.000 kr.

Maksimum

250.000 kr.

Jeg er interesseret i:

Vi tilbyder Grafik og Web Design Design Services, Web Udviklings Services, Software Udviklings Services, mobiltelefon (iPhone og Android) Applikationer Udviklings Services til kunder globalt såvel som Danmark, som en partner til at realisere teknologibaserede løsninger. Med en stærk udvikling team, har vi ekspertise om nyeste teknologier, vi serverer altid på de centrale områder af vores kunders ønske, og forsøge at hjælpe dem med omkostningseffektive it-tjenester. Vores mål er at "levere strategisk værdi gennem konsekvent levering af Teknologi Løsninger, til en yderst konkurrencedygtig pris, hvilket resulterer i omfattende Forretnings Resultater."

Vores styrke:

Innovation er en vigtig del af vores vækststrategier og har vist med en intellektuel materialeforståelse at vi giver et løfte til vores kunder og kundeemner, som vi hele tiden stræber efter at give nye teknologiske muligheder, samt hjælpe dem med at opnå deres forretningsmæssige mål.

Vores Værdier:

Princippet vores værdi system er bygget på er at fremme tillid. Hos os mener vi, at disse kerne værdier kan indpodet og plejes gennem vores kerneværdi system.

Tillid
Pålidelighed
Effektivitet
Åbenhed
Entrepreneurship

Dette Træ af kvaliteter danner grundlaget for os og hvert medlem, som slutter sig til os vurderes på deres tilpasning til disse kvaliteter. ethvert nyt eventyr, og udbud hos os forfølges med en forpligtelse af dette Træ’s kerneværdier.

Jeg kan bidrage med:

Med rigtig gode erfaringer har vi nu flere gange gået ind som partner i forskellige projekter.

Måden dette forgår på er at vi laver dit projekt til absolut minimumspris med lille eller ingen fortjente for os.
Vi holdes fri fra alle udgifter forbundet i projektet, forlanger dog udgifter dækket som er forbundet med projektet, vores investering er i form af udført arbejde.

Sidder du med den rigtige energi/drive kan vi udføre din ide professionelt.

Krav til dig:

- Ideen skal vi tro på
- Du har det rigtige drive og elsker at løse de forhindringer der måtte komme.
- Med succes skal vi købes fri af projektet

En ide i sig selv kan ikke bære en forretning, det er udførelsen af ideen der gør den virkelige forskel, derfor kigger vi meget på mennesket bag ideen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:18

et godt indlæg webmaster - for jeg tror du har ret I at det er vanskeligere bare at få lån, og at investorer gerne vil være lidt med i et projekt - rene lån tror jeg er svære - Der ligger et eller andet sted et godt indlæg fra Martin Thorborg om formulering af investoransøgning - mener også den ligger under amino kapital men husker det ikke - jeg har også selv i bloggen lidt om FORMULERING AF INVESTORANSØGNING ligesom jeg har lidt overvejelser om BANKLÅN ELLER INVESTOR 

VH

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 16:20

Webmaster:

Firmaconnect.net:

Din annonce er jo udløbet!

Jeg har prøvet med et an de andre opslag og der er der ingen problemer med at copy/paste et deep link.

Nej den er ikke udløbet

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 16:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cicoor Host & Saas ApS:

Jeg var en af de første der signede op til Amino Kapital, men tændte lidt af efter at have læst et hav af annoncer med indhold som

(SNIP UREALISTISKE MÅL)

Plus man nævner en masse floskler.

:-) Ja netop.

Jeg har ikke brugt oceaner af tid på Kapital men jeg har både penge - og kapitalbehov. Svinger lidt fra projekt til projekt, og år til år.

Jeg browsede lidt igennem både "modtager-" og "donor-"side for at se om jeg skulle kaste mig ud i Kapital. Jeg har aldrig lavet en annonce eller lignende, så mit input er mest som vindueskigger:

Jeg hæfter mig ved at indlæggene overvejende er ret dårlige (generaliseret). Jeg så et par som stak ud med en gennemtænkt annonce men, både donorer og modtagere bruger for lidt tid på annoncen, eller forstår ikke hvem den henvender sig til.

Modtagere er ofte som ovenfor voldsomt overfladiske og syner urealistiske. Vil gerne sælge en hurtig gevinst mod nogle hurtige penge. Jo, det er bestemt muligt at der bag floskler og hurtige high-fives gemmer sig en Zuckerberg, men det kommer ikke rigtigt ud over disken. Det er dog også et indbygget paradoks, fordi jeg sad med egen blufærdighed og filosoferede over om jeg selv ville lægge "svesken på disken" (apropos floskler :-) ) Det tror jeg ikke jeg ville. Paradokset er at man gerne vil sælge sin case - men bevare nogen, eller måske meget diskretion? (hvis man som jeg ikke er hurtig teenager). Og vil man ligge mellem de her før nævnte "high-fives" med hele sin velgennemtænke forretningsplan?

Ligeledes har donorerne en utrolig ukonkret tilgang til Kapital. Man vil godt investere (meget bredt kapitalspænd) i (megabred branchesegmentering). Hmmm. Når jeg læser donorerne (igen med undtagelser) så ser jeg en pludselig indskydelse, uden en seriøs og benhård investeringsstrategi bagved. Disse mennesker gjorde Madoff til en rig mand, fordi de aner ikke hvor de skal gøre af pengene. Bill Gates siger jo at det er nemmere at tjene penge end at investere overskuddet bagefter.

Ville jeg sætte mine penge ud på Kapital? Godt spørgsmål. Jeg ville være nervøs for at få 500 stk. "high-fives" jeg skal skrive breve til "Desværre, du lyder som en engageret iværksætter men...". Omvendt ved jeg heller ikke rigtig hvor jeg ellers kunne investere mine penge hvis jeg søger ham før nævnte Zuckerberg?

PS: Men husk at Martin Thorborg & Co har inviteret til en fest - men bestemmer ikke om folk drikker i baren (eller bare kaster op) ;-)

"People can learn to recognize and take advantage of opportunities others don't think exist" --Michael Dell

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:48

Firmaconnect.net:
Nej den er ikke udløbet
Det må du undskylde. jeg klikkede bare på dit link, men lagde ikke mærke til, at det bragte mig ind på min egen annonce og den er udløbet. Spooky behavior.

Har dit opslag overskriften Web-udvikling, eller hvad? jeg kan faktisk heller ikke finde det.

Side 4 ud af 5 (48 indlæg)