Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Akut hjælp til internet i udlandet

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Herlev
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 478
Fra  Rikke MY og dimseriet Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj :) Jeg sidder på et dejligt hotel på Samos i Grækenland.

Her er en Wifi forbindelse - crapy, men den er her. Jeg finder netværket, og den tlslutter med fuldt signal.

MEN jeg kan alligevel ikke komme på nettet (bruger 3G nu!!)

Jeg sidder i baren, hvor deres net virker - samme netværk!

Jeg har gjort alt det der ipconfig - slået firewall fra.

HVAD SKAL JEG GØRE? Kan ikke passe min butik :(

Fra Herlev
Tilmeldt 25. Jun 12
Fra  Rikke MY og dimseriet Skrevet kl. 01:03

Help :(

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 01:17

Har du spurgt i baren om det er et åbent offentligt netværk?

Mvh Carsten

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 23. Jan 12
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 01:45

Hej Rikke.

Det er da noget være møg :S

Har du en iphone eller anden smart telefon?

Du kunne måske kontakte dit teleselskab eller prøve at finde noget information omkring dit abonnement om hvad dækningen omkring internet via din mobil, da du kunne dele dit mobilnet med din bærbar.

Du kan også prøve at finde en netcafé hvis det kun er nogle få gange du skal ind og kigge, men stadig lidt surt at du er på ferie uden at kunne passe butikken :(

Håber at du finder en løsning. Prøv at snakke med personalet

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 02:00

Morten Christiansen:

Du kunne måske kontakte dit teleselskab eller prøve at finde noget information omkring dit abonnement om hvad dækningen omkring internet via din mobil, da du kunne dele dit mobilnet med din bærbar.

Hendes egen hjemmeside alene loader ~1,9 MB og med en MB-pris på 4,20,- på f.eks. Telias netværk... You do the math!

Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 216
Fra  eKontoret ApS Skrevet kl. 07:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Miss Remoulade

Jeg har flere gange i Ægypten og Tyrkiet anskaffet mig et lokalt 3G modem + prepaid abonnemet, for at have en ordentlig forbindelse med omverdenen.

De få hundrede kroner det koster, sparer du meget hurtigt i forhold til at bruge et dansk abonnement fra udlandet. Og så bliver du ikke ramt af en kæmpe telefon regning når du kommer hjem.

Mvh

Niels

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 23:26

Remoulade Rikke:
Jeg finder netværket, og den tlslutter med fuldt signal.

Hej Rikke,

Det er ikke altid, man er på internettet, selvom man har perfekt forbindelse til det trådløse netværk. Nogle gange skal man være logget ind med brugernavn og kodeord, før der er forbindelse til internettet. Hvis jeg var dig, ville jeg spørge i receptionen.

Remoulade Rikke:
(bruger 3G nu!!)

Pas på med at bruge 3G, hvis det er over et dansk abonnement. Det bliver hurtigt meget dyrt. Niels' forslag, med en lokal løsning er ikke helt dumt.

Med venlig hilsen

Simon Mark Nielsen

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 23:40

Som sagt tjek om der er gratis net på hotelet, og få så udleveret koder osv dertil hvis det kræves.

Hvis du i stedet vælger at gå på Wifi/ 3G igennem din iphone, så er det som de siger stadig dyrt. Men priser er lige faldet, som der kan læses her:
http://erhvervsstyrelsen.dk/lavere-mobilpriser-eu

Og som der også står
"Forbrugerne er beskyttet mod chokregninger for datatrafik, da teleselskaberne automatisk skal spærre for dataforbruget, når dataregningen er på 465 kroner. Når du har opbrugt 80 % af loftet for dataforbrug, vil du få tilsendt en sms, der gør dig opmærksom på, at loftet snart er nået."

Så helt galt kan det jo ikke gå. Og hvis det er forretning og det er vigtigt at få tjekket mail osv, så er det vel det værd?

Fra Herlev
Tilmeldt 25. Jun 12
Fra  Rikke MY og dimseriet Skrevet kl. 12:02

Hej allesammen :)

Så er jeg hjemme igen - det lykkedes mig IKKE at oprette stabil forbindelse til nettet dernede! - Så det kostede mig lige en ekstra mobil regning på 980 kr! - Jeg havde ikke fået skrevet, at jeg skam havde netværksnavn og kode, og at den også connectede til det. Men at der bare STADIG ikke var internet.

Jeg havde også bedt hotellet om at boote deres router. Det hjalp heller ikke.... Nogen gange kunne jeg, på et meget bestemt sted, få lov til at åbne internettet, men på resten af hotellet var det dødt. Tilsluttet med perfekt signal, men dødt. Og det var dét, jeg synes var så mærkeligt.

Men tusind tak for al jeres hjælp, alligevel :)

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 15:30

Troede der var et loft på som gjorde, at de ville lukke for det kom så højt op.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)