Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb Fabriksny bil online?!

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 336
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Var nu også mere en lille ide jeg fik, ikke noget jeg har tænkt mig at gå som sådan videre med, ville bare se hvad folks synspunkter til det var. For er snart det eneste man ikke kan købe online :-)

Var også fordi jeg har set at Ford gør det i storbritanien og har som jeg kan se det , rimelig fin succes med det. Har ikke de nøjagtige tal.

Men få allerede nu online i Uk så ikke en helt uprøvet ide :-)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:16

Hvis nye biler skal sælges online, så bliver det ik bilforhandlerne, som gør det, men mærkerne selv. Så cutter de forhandleren væk og score den extra profit selv... Så bliver det med få showrooms i DK, hvor man kan se og prøve bilerne, og herefter leveres den fra et centrallager, lidt ala importørene har været tidligere i tiden.

Det kommer til at se, spørgsmålet er nok mere hvornår?

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 01:41

Ja de har allesammen en hjemmeside, men ikke med salg af fabriksnye biler.

Det kunne da egentlig være meget sjovt at prøve en bil hos forhandleren og så sidde derhjemme ved sin PC og hakke af i alle de checkbokse med udstyr sammen med konen, hvis man har en, se rabatten med det samme, godkende og sende videre til godkendelse hos banken eller lægge udbetalingen med det samme. Så får man en kvittering med leveringstidspunkt osv.

Vh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 01:47

Det er jo ikke altid at man kan få bilen med det samme. Nogle gange er der flere ugers ventetid.

Man kan jo selvfølgelig købe en demo model, som forhandleren har holdende i udstillingen og måske endda opnå højere afslag, fordi man tager den som den er.

Det er bare heller ikke alle der kan købe på stedet. Det skal lige gennem en bank først.

Det er heller ikke altid at man beslutter sig med det samme og lige skal tænke over det først. Så ville det være fedt at man slap for at tage hele vejen ned til forhandleren igen, bare for at betale.

Vh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 01:50

Bolia har da succes med konceptet.

Der kan man prøve møbler af og derefter bestille dem online.

Og der er enormt mange mennesker, der køber tøj på nettet. Det bugner med online tøjbutikker.

Vh Jens

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 01:55

Det skal jo så være nye biler, som trådstarter har skrevet. Der er jo rigeligt med brugtbils forhandlere og portaler online.

Men dog stadig ingen, hvor man kan købe online...

Vh Jens

Fra Varde
Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 08:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror heller ikke på at bilkøb over nettet kunne blive en populær ide. Som flere allerede har nævnt, så er bilkøb en stor ting for danskerne, en beslutning der overvejes nøje og de færreste vil købe en ny bil uden at have set og prøvekørt den først. Når nu man så har set bilen ved forhandleren og taget sin beslutning om model, farve, udstyr osv. er det jo obligatorisk at gennemføre købet her, fremfor at skulle hjem og indtaste oplysningerne på nettet. Jeg tror ikke det vil være muligt at sælge bilerne billigere via nethandel. Forhandlerne har stadig udgifterne til fysiske sælgere og husleje m.m. En webshop vil tværtimod koste flere resourcer og administration = endnu et fordyrende led, så nej jeg tror ikke på det

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 16:24

Mine forældre har lige købt en pendlerbil, en Peugeot 107, og helt ærligt, så kan man da ligeså godt købe sådan en online, for det er jo bare en brugsgenstand. Det er en standard vare som fås i forskellige mærker, men bilfabrikkerne samarbejder så meget om de små biler, at de næsten er identiske. Så den type biler kan jeg egentlig godt se blive solgt online.

Det der holder det tilbage, ihvertfald i Danmark, er jo nok prisen. Selv en lille økobil koster jo en del, og er en ikke uvæsentlig sum i de fleste husstande. Her i USA kunne mine forældre for samme beløb have fået en fabriksny VW Jetta 2.5.

Jeg ser iøvrigt en stor forskel på bilhandel i USA og i Danmark. Da bilerne er billige her, benytter forhandlerne enhver lejlighed til at lukke ordren, og sende kunden hjem i en ny bil ved første besøg. Alle modeller og varianter er som regel på lager til omgående levering. Almindelige biler bliver mere eller mindre behandlet som en hvilken som helst anden vare, hvilket de jo egentlig også er. Så online bilhandel er sikkert på vej, når den rigtige model bliver fundet.

I den mere eksklusive del af segmentet sælger man oplevelser. Sidste år inviterede BMW mig på besøg i en villa i Pebble Beach til frokost, hvor jeg efter frokosten kunne prøve de nye M5, M6 og Alpina modeller. Bentley inviterede til noget lignende (var desværre i DK på det tidspunkt). 

Mvh Carsten

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)