Jeg ser ikke helt fordelen ved at bestille bilen online. Hvis man alligevel tager ind til en forhandler for at prøvekøre bilen, se farverne, få en demo af udstyret etc. hvorfor så gå hjem og bestille den, istedet for bare at gøre det direkte ved forhandleren?
Og forhandlerne sælger jo typisk op, og sælger mere udstyr end man nok selv ville vælge hvis man sad alene og bestilte. Så der går sikkert salg tabt hvis folk selv skal bestille.
De sidste to gange jeg har købt bil, den sidste gang var en fabriksny, gik jeg ind til forhandleren, fandt ud af hvad jeg ville have, prøvekørte, købte og forlod forhandleren i den nye bil. Altsammen tog mindre end to timer. Jeg synes ikke det kan være meget nemmere.
Jeg har normalt taget stilling, inden jeg køber/leaser bil, så prøvekørsel er ligegyldigt for mig
Hvad tager du så stilling ud fra? Her i huset er det ikke uvæsentligt om man overhovedet kan sidde i førersædet uden at ramme mod loftet! Men ret skal (vel) være ret, folk er forskellige. Nethandel er bare ikke min første indgang til hverken biler, tøj eller møbler. Faktisk ville jeg nok gøre det omvendt; afsøge nettet og derefter frekventere en udvalgt butik. Jeg foretrækker til hver en tid at have en given vare i hånden før jeg betaler for den.
Jeg tager blot stilling ud fra pris og personlige præferencer, altså om jeg kan identificere mig med bilen. Og da jeg vel er en slags almindelig af højde og brede (selv om maven vokser forunderligt), så behøver jeg ikke at tjekke, om hovedet rammer loftet. Jeg har også købt møbler og tøj per postordre (det var før Internettet).
Fru Hartmann:
Hvad tager du så stilling ud fra? Her i huset er det ikke uvæsentligt om man overhovedet kan sidde i førersædet uden at ramme mod loftet! Men ret skal (vel) være ret, folk er forskellige. Nethandel er bare ikke min første indgang til hverken biler, tøj eller møbler. Faktisk ville jeg nok gøre det omvendt; afsøge nettet og derefter frekventere en udvalgt butik. Jeg foretrækker til hver en tid at have en given vare i hånden før jeg betaler for den.
Er mange meninger, men tror nu bare det er en vanesag. Der bliver bestilt en masse over nettet , som man aldrig troede man ville. Så er rimelig sikker på at vi får sådan en portal/shop at se i en eller anden udstrækning. Det svære er selvfølgelig at bilforhandleren også skal kunne se en værdi i at få kunder online fra.
Mener bare at hvis vi siger der var 20 Bilforhandlere der lagde alle deres biler på sitet, så når folk søgte om enten de var i kbh eller nordjylland, så ville alle bilerne komme frem og derved ville en forhandler som jeg ser det, kunne nå ud til et større publikum, og derved tjene flere penge ved at figurer på sitet. Der skal selvfølgelig arbejdes på lige netop hvordan, men synes bare tanken er god. Men kom endelig med flere for -og imod eller ideer. Kunne være sjov at se hvad vi kunne komme frem til.
De enkelte mærker gør allerede noget i den stil. Eks. kunne vi se samtlige nye BMW som BMW forhandlerne havde i butikkerne da vi købte. Så vi kunne finde den rette variant/farve/udstyrsniveau blandt alle forhandlere.
Når jeg tænker efter, så findes der vist et website (amerikansk) som kan søge på nye biler fra alle forhandlere, og indhente tilbud på dine vegne. Kan ikke lige huske hvad det hedder.
Ideen er som sådan ikke dårlig men tror der vil gå lidt længere tid inden vi ser her i DK som flere har nævnt det allerede
Har for et par år siden arbejdet indenfor bilbranchen og ved sådan en bilhandel er der så mange ting der skal tages i betragtning inden en aftale kommer på plads...
Skal det være ny eller brugt bil?
Er der en byttebil?
Skal der laves finansiering evt en service aftale?
Ekstraudstyr?
Træk (Altid det der blev bestilt efter der blev valgt mærke, model, variant og farve) :-)
Osv.
Som sagt så er der en del ting der skal afklares ved sådan en handel og personligt vil jeg aldrig bestille en bil via nettet så heller besøge forhandleren, tage en prøve tur og så tage det der fra
Syntes nu ikke at ideen er dårlig, ved dog ikke og bilen er det marked du skal gå efter herhjemme pt - Hvis vi snakker en bare lidt dyrer bil tror jeg ihvertfald det skal være en ret markant rabat der kan gives inden man gider overveje det - For nede ved forhandleren kan man trods alt også få rabat (Evt ekstra udstyr)