Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb Fabriksny bil online?!

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 336
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'er

Har surfet lidt rundt på nettet og kigget lidt på bil, men det eneste jeg kan finde er "brugt bil" sider.

Hvordan kan det være at man ikke kan købe sin sprit nye bil online, ligesom det tv man lige har været en tur i fona og kigget på og så derefter gået hjem på nettet og bestilt det hjem til en lavere pris?

Så fik bare en sjov ide oppe i hovedet:

Mener bare at mange Bilforhandlere er jo villige til at handle med sine kunder, men hvis de nu lavede sig en online shop og gik lidt ned i pris på de nye biler eller gav lidt mere ekstra udstyr, hvis folk gik online og købte, så ville de jo afdække et meget større markedet ville jeg mene, så har de bare de lidt mere gammeldags kunder, der vil købe i butikken og de unge, der i forvejen køber alt over nettet.

Så kan man gå ned og prøvekøre bilen , få en snak og så tage et kig på nettet hvor evt. alle bilforhandlere er online på et fælles site, lidt ligesom Miinto.dk bare med biler.

Kunne godt tænke mig at høre jeres mening omkring hvorfor det ikke allerede er i DK og om for -og ulemper ved min skøre ide :-)

Mvh.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 17:03

"og ulemper ved min skøre ide "....

Jeg kender INGEN der køber en ny bil uden at prøvekøre den først.
Og så har man jo hørt rigeligt om at f.eks. fotoudstyrsforretninger lider rigtig meget under den tendens, som desværre er ved at brede sig. Folk kommer og oser, får masser af info og gode råd, spilder forhandlerens tid, for så at gå hjem og surfe sig til den billigste udgave af udstyret og købe over nettet.

Det er, i min verden, ikke fair over for forretningerne.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 17:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så kan de kære forretninger jo supplere deres fysiske butik med e-handel - og hvis de ikke gør det, så er de selv godt i gang med at grave deres egen grav. At det ikke er fair? Tja, det er det måske ikke, men det er så bare den vej udviklingen går og selv den semiprofessionelle elektronik er endt som FMCG.

Tilmeldt 13. Sep 10
Skrevet kl. 17:16

Fru Hartman: Tror ikke du fik læst mit indlæg helt igennem :-)  Jeg mener at man skulle samle bilforhandlerne på en fælles site, hvor de udbyder deres biler og måske er villige til at give lidt rabat ved online handel. Dvs. at når der bliver købt en bil online, høster de stadig fortjenesten, så de kommer ikke til at lide under at folk bare "kigger og oser" i deres butikker. Som sagt ligesom miinto.dk hvor tøjbutikker kommer online, men stadig beholder deres butik og derved både tjener penge på fysisk butik og det online salg miinto.dk generer for dem.

Vil også give thomas ret, man kan ikke snakke om fair, men istedet skal de fysiske butikker, tænke lidt ud af boksen eftersom at det er onlinehandel der stiger og er der hvor folk handler. Butikker må også forny sig ellers køre de fast og det kan godt være man kunne det for 10 år siden, men tiden går og ting ændre sig.

Mvh.

Tilmeldt 15. May 12
Skrevet kl. 17:17

Thomas:

Så kan de kære forretninger jo supplere deres fysiske butik med e-handel - og hvis de ikke gør det, så er de selv godt i gang med at grave deres egen grav. At det ikke er fair? Tja, det er det måske ikke, men det er så bare den vej udviklingen går og selv den semiprofessionelle elektronik er endt som FMCG.

FMCG ?? Googlede og fandt vist ud af at det er noget i retning af hurtigt omsatte varer med kort holdbarhed....
Dén kategori kan biler vist ikke tilregnes. I øvrigt tror jeg nu nok at alle bilforhandlere allerede har egen hjemmeside..

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 17:18

Det med kamera butikker, der er mange også selv ude om det ....

Skal selv til at købe et nyt kamera i 5000+ klassen, og vil ned og holde dem i hånden ... Kommer ned i en foto butik i Viborg og får en medarbejder der på ingen måder levere service, eller har en viden på området. I sådan et tilfælde har jeg det fint med at gå hjem og købe på nettet bagefter.

Har dog også været steder der virkelig har givet sig tid til at hjælpe, lade mig prøve mange forskellige osv. Dette er fysiske butikker jeg gerne smider mine penge, men skal også føle jeg har fået noget ekstra kontra bare nettet.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 17:18

Nu skrev du om fotohandlere og det var så det jeg kommenterede på ;)

Tilmeldt 13. Sep 10
Skrevet kl. 17:27

Ved godt de fleste har en hjemmeside, men du har ikke mulighed for at købe bilen online. Og det er det jeg gerne ville lave om på og i hvert fald høre hvorfor man ikke allerede kan det.
Både fordi man så kan sidde med div. brocherer fra div. bilforhandlere og derefter gå på nettet og beslutte sig og derefter bestille og betale sin bil og så vil den blive leveret til ens adresse.

Den fælles side skulle bare smide ordren videre til en bilforhandler der forhandler bilen og så står han for levering og klargøring af bilen for kunden.
Siden skulle så tage et lille gebyr for at have tjenesten. ligesom miinto.dk just-eat.dk osv. Bare med biler. 

Tilmeldt 15. May 12
Skrevet kl. 17:30

Altså endnu et fordyrende mellemled?

Og så tror jeg stadig ikke på at nogen vil købe ny bil over nettet.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 17:34

Nja, nu kender du ikke mig, men jeg leasede en bil for tre år i Thailand, uden jeg havde prøvekørt eller noget som helst. Den blev blot leveret ved døren en tidlig morgen.

Da jeg købte en ny Opel Kadet i Danmark, eller hvad det hedder, da jeg var 18 år, så prøvekørte jeg heller ikke. Jeg købte blot og hentede, men sådan er vi så forskellige.

Jeg har normalt taget stilling, inden jeg køber/leaser bil, så prøvekørsel er ligegyldigt for mig.

Hilsen, Robert

Fru Hartmann:
Jeg kender INGEN der køber en ny bil uden at prøvekøre den først.
Og så har man jo hørt rigeligt om at f.eks. fotoudstyrsforretninger lider rigtig meget under den tendens, som desværre er ved at brede sig. Folk kommer og oser, får masser af info og gode råd, spilder forhandlerens tid, for så at gå hjem og surfe sig til den billigste udgave af udstyret og købe over nettet.

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)