Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investering af SU-lån

Side 3 ud af 5 (42 indlæg)
Tilmeldt 23. Jun 13
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Remy:

Jeg kan godt se hvad du mener, det er sku en skidt investering Big Smile

Men hvis det er en guldgrube, hvorfor gør alle det så ikke bare? Det kræver jo intet at tage et SU-lån.

Tilmeldt 23. Jun 13
Skrevet kl. 11:01
Patrichpedersen:

Du må da være tosset at kalde det dårligt.
25-50% forrentning pr år! Hvis jeg kunne levere det ville jeg sidde med 100-1000 Mio AUM, altså du... Hvad regner du med at ville tjene uden at lave noget for det?
2. SU-Lån for at investere? Få dig et job så du undgår en enorm rente, og hvis du synes det er dårligt med 25%, så skal du nok holde dig ude fra alt der har med aktier at gøre, for din egen skyld :)

http://www.danskeinvest.dk/

Jeg bliver faktisk lidt i tvivl, om det er 252 %, du tjener på det, eller om det er dit beløb, der forrentes med 252 %. Kan I se det ud af det der på hjemmesiden?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Udgangspunktet er bare noget bøvl - for man kan jo ikke finde investering til 252% eller til 25% med sikkerhed for den % helt enkelt. 

Faktisk er udgangspunktet vel, at men ikke kan være sikker på en investering giver noget der bare ligner et par procent idag og dermed er det ikke stensikkert, at det er en ide at låne i SU til ren investering. Faktisk anbefaler mange med forstand, at man har en del i kontant idag, også til 1-2% p.a. grundet usikkerheden i markedet.

Jeg behøver ikke en masse der beviser, at de har tjent styrtende på det ene eller andet, for det findes jo bestemt - jeg siger bare, at med dagens renteniveau og markedsnivau, så skal man ikke tale hverken 252% eller 25% p.a. og man skal nok bruge SU lån til det de er tiltænkt - sin uddannelse, som nok også er en bedre investering idag.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 12:02

Det er hovedløst IKKE at optage SU-lån.

Under studietiden er renten naturligvis 4 procent, men den falder til 1 procent + disconto efterfølgende.

Investeringen afhænger af dine kompetencer. Personligt investerer jeg mit SU-lån løbende i forskellige aktiviteter og spreder derved min risiko :-) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:06
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Jacob:
Det er hovedløst IKKE at optage SU-lån.

Under studietiden er renten naturligvis 4 procent, men den falder til 1 procent + disconto efterfølgende.

Hvis du kan stille sikkerhed - ægte sikkerhed (for det må man sige SU har) - så vil jeg godt overveje at låne dig penge til 4% under studietiden og derefter diskonto + 1% - det er ikke så let at få det for sine kontanter disse dage.

Det er ikke spor hovedløst ikke at tage SU lån hvis ikke man behøver - der er ingen som helst garanti for 4% eller diskonto + 1% i disse tider desværre. - Der vil være år - (tag 2007/8 - eller mange værre) hvor markedet taber 20-30% - Det at garantere indtægt på lånte penge på 4% og derefter diskonto + 1% er derimod tæt på det hovedløse i min optik Big Smile

Det kan sagtens gå godt, men man skal ikke bilde sig ind, at man som hovedregel kan slå markedet desværre. Skulle du kende en der vil garantere mig f.eks. 4% p.a. efter omkostninger - så hører jeg gerne omgående fra dig - Mine penge skal naturligvis være i sikrede aktiver i mit navn, men har du tips der kan garantere over bare 3% p.a. i rente efter AOP, så sig endeligt til, folk vil stå i kø

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 12:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Rautus:
Patrichpedersen:

Du må da være tosset at kalde det dårligt.
25-50% forrentning pr år! Hvis jeg kunne levere det ville jeg sidde med 100-1000 Mio AUM, altså du... Hvad regner du med at ville tjene uden at lave noget for det?
2. SU-Lån for at investere? Få dig et job så du undgår en enorm rente, og hvis du synes det er dårligt med 25%, så skal du nok holde dig ude fra alt der har med aktier at gøre, for din egen skyld :)

http://www.danskeinvest.dk/

Jeg bliver faktisk lidt i tvivl, om det er 252 %, du tjener på det, eller om det er dit beløb, der forrentes med 252 %. Kan I se det ud af det der på hjemmesiden?

Hvorfor spilder du folks tid med alle de her tråde? Du skriver jo en ny hver dag med spørgsmål!

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 13:31

Rautus:
Du mener måske ikke, at der er bedre investeringer?

Aktier giver 8% afkast pa. set over en periode.

Hvis du gennem længere tid kan lave 12% pa afkast, så kan du blive ansat som fond manager. Det er virkelig godt gået.

Hvis du forventer højere afkast og vælger aktier ud fra dét, så øger du din risiko tilsvarende.

Hvis du kunne tage dine penge i dag og samlet forrente dem med 247% til om 5 år, så er du et geni eller meget heldig, men du syntes ikke det er så attraktivt.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 13:57

Rautus, du skal være op mærksom på at SU-lånet udbetales løbende, og du derfor kun vil få ca. 3.000 pr måned, disse kan du så investerer løbende, men med deraf følgende handelsomkostninger.

Og jeg har kendt mere end en som optog SU lån for at investerer, men når pengene så tikkede ind og vennerne tog på skiferie, så blev fristelsen for stor, så i stedet brugte de lånet på forbrug, og så bliver det jo pludseligt en rigtig dårlig investering.

Og til hele det med at investerer, så husker jeg tilbage på hvordan jeg for 8 år siden af en underviser på handelsskolen fortalte os at det dumt ikke at investerer lånte penge i 3 store danske virksomheder som han betegnede som sikre (og de er også alle i top 20 over mest handlede i DK), for over tid ville det blive bedre end en normalt pensionsordning. Havde jeg købt dengang havde jeg haft 40% tilbage af de penge jeg havde lånt, og det er sgu lidt surt at betale af på et lån som bare er forsvundet på børsen.

Der findes ingen sikker investering, og jo bedre forretning jo større risiko er der som regel ofte.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 14:21
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

@Cookie

Jeg synes det er ærgeligt, når du putter ord i munden på mig :-)  Antager du egentlig ikke er interesseret i en reel debat - eller har mulighed for SU-lånet.. Normalt synes jeg ellers, at du bidrager med rigtig mange fede ting herinde..

Anyhow, jeg kan kun anbefale, at man optager et SU-lån.

Dr. Michael Møller taler her omkring SU-lån:
http://cbsobserver.dk/podcast-med-michael-moellers-kongeforelaesning 

Tilmeldt 23. Jun 13
Skrevet kl. 15:58

Jesper:

Rautus:
Du mener måske ikke, at der er bedre investeringer?

Aktier giver 8% afkast pa. set over en periode.

Hvis du gennem længere tid kan lave 12% pa afkast, så kan du blive ansat som fond manager. Det er virkelig godt gået.

Hvis du forventer højere afkast og vælger aktier ud fra dét, så øger du din risiko tilsvarende.

Hvis du kunne tage dine penge i dag og samlet forrente dem med 247% til om 5 år, så er du et geni eller meget heldig, men du syntes ikke det er så attraktivt.

250 % på fem år er vel 50 % om året i gennemsnit.

Side 3 ud af 5 (42 indlæg)