De var ellers lige nede i 140 kr. for kort tid siden. Det er dejligt med 15% afkast på en måned. |
Investerer du selv i den afdeling der?
Kan man gøre et eller andet for at undgå beskatning, som selvfølgelig er fuldt ud lovligt? |
Men sad lige og regnede lidt på det. Det er jo ikke det store, man kommer til at tjene på det. Lad os sige, at du investerer alle 206.010 kr. Bioteknologi er steget 247,41 % på fem år. Så har man pludselig 509.689 kr. efter fem år. Af forskellen mellem 509.689 kr. og 206.010 kr. (altså 303.679 kr.) skal man betale 42 % i skat. Det er 127.545 kr., der så bliver til en fortjeneste på 303.679-127.545 = 176.134 kr. Af disse 176.134 kr. skal man også betale renter på lånet. Så er der måske tjent efter skat og renter ca. 100.000 kr. på fem år. En efter min mening ikke særlig god investering. |
Du mangler lidt viden om simpel overskudsberegning... For det første er en investering der over 5 år er steget 247,41% en rigtig god investering.. (jeg vurdere ikke på risiko her, men på fakta, altså hvis det er sket, så er det en god investering) Når du vil udregne fortjenesten så skal du først trække udgifterne fra.
Det hedder fradrag. :-) |
Der er flere grunde til du slet ikke skal investere 1. Hvis du forventer at få en forrentning på 247% over de næste 5 år, fordi der har været en forrentning på 247 de foregående 5 år. 2. Hvis du mener at 247% forrentning ikke er en særlig god investering 3. Hvis du (som i din forkerte beregning) mener det er skidt at du for hver måned låner knap 3.000 kroner, tjener godt 1.500 kroner efter skat. |
Folkeafstemning om Patentdomstolen
Du mener måske ikke, at der er bedre investeringer? |
Okay. Dog bliver det stadig ikke ret meget, og der er ikke den store forskel fra det, jeg regnede ud. |
Du må da være tosset at kalde det dårligt. |