Jeg laver en kampagne der hedder 'Sko'. Jeg vil gerne vises under 'udendørs sko' så jeg laver en annoncegruppe der hedder 'Udendørs Sko' hvori jeg tilføjer søgeordene [udendørs sko], "udendørs sko" og måske [sko udendørs], evt. +udendørs +sko.
Så kan den næste annoncegruppe f.eks. være 'Løbesko' hvor jeg har søgeordene [løbesko], "løbesko" osv. Endvidere er jeg også interesseret i at købe plads under emnet 'kjole' så jeg laver en 'Kjole'-kampagne med annoncegruppen 'Sommerkjole' og søgeordene [sommerkjole], "sommerkjole" og så videre i en uendelighed.
Hvis jeg har forstået det rigtigt så søgeordet / søgefrasen "udendørs sko" fra hvad du ser på lagerhylderne.
Det er naturligt nok sådan at man tænker søgeord, når man har været på addwords kursus.
Men man kan med fordel se på hvad folk i virkelighed bruger af søgeord og søgefraser inden at man køber klik.
Og se på hvor der er stor konkurrence - eller lille konkurrence.
Jeg laver en kampagne der hedder 'Sko'. Jeg vil gerne vises under 'udendørs sko' så jeg laver en annoncegruppe der hedder 'Udendørs Sko' hvori jeg tilføjer søgeordene [udendørs sko], "udendørs sko" og måske [sko udendørs], evt. +udendørs +sko.
Du får det til at lyde så nemt :) Men hvad gør jeg så galt??? Jeg havde f.eks søgeordret byggeklodser på Adwords, men måtte tage det af igen fordi det ingenting gav overhovedet. Nu synes jeg selv at jeg har en godt udvalg af byggeklodser... Både de gode gamle modeller, men også nye og anderledes byggeklodser. Når jeg ikke sælger nogle byggeklodser må det jo være fordi kunderne ikke ser det de ønsker når de kommer ind via søgeordret byggeklodser, men hvad søren sætter man så på af søgeord? http://www.nordq.dk/shop/search-1.html?keyword=byggeklodser
Håber det er okay at jeg stiller dette spørgsmål i din tråd, trådstarter, men tænker at der også er andre der kan have glæde af mit spørgsmål :)
Salg af legetøj, børnebøger, børnetilbehør og meget mere på www.NordQ.dk
@Lars Steffensen: Undskyld mig, men jeg har ikke været på AdWords-kursus. Den her tråd går på hvordan man strukturerer sin AdWords bedste muligt og jeg kom med et forslag, som jeg bruger i praksis hver dag. Jeg vil give dig ret i, at man til dels kan se hvad folk søger på med f.eks. Googles autocomplete, men langt hen af vejen holder jeg på, at man bliver nødt til at bruge penge på at teste søgeordene selv for at finde ud af om de fungerer med ens side. Til sidst: hvis man på sin webshop har en kategori der hedder 'Udendørs Sko' med massevis af sko til udendørs brug, hvorfor skulle man så ikke prøve med en annoncegruppe der byder på [udendørs sko] osv.?
@Christina Nordquist: For mig at se er næsten alle byggeklodserne på din side af træ, så jeg ville lave en gruppe hvor jeg havde søgeord som "byggeklodser i træ", "byggeklodser af træ" osv. (eller måske bare nøjes med '+byggeklodser +træ'), en anden annoncegruppe der hedder 'Træklodser' med [træklodser] osv. i. Men det er da fint at du har testet det mere generiske 'byggeklodser' - nu ved du at det ikke virker på din side.
Håber det er okay at jeg stiller dette spørgsmål i din tråd, trådstarter, men tænker at der også er andre der kan have glæde af mit spørgsmål :)
Det er bare helt okay, det er det der er meningen med det her, jeg tror nemlig at på trods af at der er så mange post's omkring det her så sidder mange af os tilbage og tænker WTF.... Jeg foreslår at amino laver en event weekend, med fokus på det her, tror jeg at mange af os ville nyde godt af:)
Jeg vil også lige anbefale den podcast som der er linket til tidligere, den er helt fantastisk, den går ikke i dybden på nogen måde men den for virkelig forklaret hvad det her drejer sig om og giver dig en super overblik og noget at arbejde videre med:)
Der findes flere metoder man kan strukturer sine kampagner på.
Jeg synes personligt at det er nemmere at kører en kampagne fx: Sko Og derefter kører jeg hver annoncegruppe udfra søgeord fx: annoncegruppe: løbesko annoncegruppe: sko til løb
Hver uge tjekker jeg i søgeordsudtryk og er der nogen søgeord som har konverteret, så ryger de over i deres egen annoncegruppe hvor jeg kører fuld skrue på søgeordet.
Er der nogen søgeord i søgeordsudtryk som har trigget klik og det ikke giver nogen mening, så bliver de tilføjet som negative søgeord.
hvis man på sin webshop har en kategori der hedder 'Udendørs Sko' med massevis af sko til udendørs brug, hvorfor skulle man så ikke prøve med en annoncegruppe der byder på [udendørs sko] osv.?
Pointen er at hvert søgeord er et marked for sig. Et marked med sit eget udbud og efterspørgsel. Fordi der er mange udbydere vil der typisk være høj cpc. Det marked som hedder [sko] er stort, stor efterspørgsel, stort udbud. Markedet [støvler] er mindre, men har måske lige så stor konkurrence og en høj cpc. Markedet [sandaler] er endnu mindre og præget af lav konkurrence og lav cpc. Men der er næsten ingen trafik (søgninger), så det kan lidt være ligemeget. [lædersko] har måske rimelig høj trafik og stadig lav cpc. Et godt sted at starte og et godt søgeord at optimere en side efter. Lad os sige at du solgte rejser til Thailand og efter lidt research har du fundet ud af at: [Thailand rejser] har 60.000 søgninger pr. mrd og høj konkurrence. [Thajland rejser] har 4.000 søginger pr. mrd, men det er ekstremt let at blive 1 på enhver serp og cpc er vildt billig. Hvad gør man så?
@Lars Steffensen: Er også enig i det du skriver og jeg laver selvfølgelig også research i form af at kigge på hvor mange annoncører der allerede er på specifikke søgeord. Generelt stoler jeg ikke meget på trafikestimater: hvis jeg tror på et søgeord tester jeg det, men jeg gør også kun i lead-generering/CPA og det er uden tvivl anderledes end trafik til en webshop.
Forresten, efter AdWords for en del tid siden indførte at de som standard på kampagner tager varianter og stavefejl med er der vel ikke meget at hente på disse da annoncører med [Thailand rejser] også vises på [Thajland rejser]?
Prøv at læse den og ellers prøv at google 'adwords søgeordstyper' så kan du finde masser af forklaringer. Hvis du indtil videre har kørt med byggeklodser uden [], "" eller +'er har du fået en masse trafik der intet har med byggeklodser at gøre med i købet.