Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Maghoni og Teak In eller yt?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Dongguan
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 316
Fra  South China Trading Ltd. Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Aminoer

Jeg har simpelt hen fundet de fedeste møbler i massiv Teak og maghoni,  disse møbler er i den tunge ende af den økonomiske skala og har så gennemført en kvalitet at jeg ikke kan andet end at blive draget imod dem. Dette er møbler der holder resten af livet. Utroligt lækkert håndværk jeg ikke har set lignende siden de komoder min gamle bestefar som var møbelsnedker i 50'erne lavede.

Jeg har selvfølgelig gjort mit googlen og det er ikke mange steder man kan købe den slags møbler nye nu om dage, eller er det bare mig der ikke kan finde det?  Jeg vil jo selvfølgelig gerne i kontakt med firmaer der importerer og sælger denne slags møbler for at tage en dialog med nogle folk der ved noget om dette og som muligvis kunne se det samme i det som jeg.

Er det bare ikke moderne nu om dage eller er der folk der køber den slags stadig?

South China Trading Ltd.  Tilbyder vores årelange erfaring til seriøse Aminoer der overvejer Produktion i Kina.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 29. Apr 13
Indlæg ialt: 65
Fra  Njl gulvservice Skrevet kl. 22:37

Lars:
Er det bare ikke moderne nu om dage eller er der folk der køber den slags stadig?

Jeg tror stadig der er salg i disse eksotiske træsorter,, specielt hvis prisen er rigtig,, om det er moderne i disse dage, skal jeg ik kunne kloge mig på, men det er kvalitets træ, og holbarheden rækker ud over vores levetid, 

Når jeg kommer ud og skal lave en gulvslibning på et mahogni gulv, bliver jeg lidt betaget af denne flotte mørke træsort,, jeg syntes personligt af disse typer træ holder max,, 

gulvafslibning og gulvbehandling, Njl gulvservice.

Fra Dongguan
Tilmeldt 26. May 09
Fra  South China Trading Ltd. Skrevet kl. 13:07

Hej Njl

Tak for dit feedback. Jeg kan kun sige jeg er helt enig, det holder max.

Jeg kan på den anden side godt se at der er flere penge i at lave møbler i MDF og finer som man skal skifte ret ofte i forhold til,  men det har bare ingen sjæl eller kvalitet på samme måde og det må der da være andre end os der sætter pris på.

South China Trading Ltd.  Tilbyder vores årelange erfaring til seriøse Aminoer der overvejer Produktion i Kina.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 13:26

Der er adskillige opkøbere af møbler i palisander, teak og mahogni som annoncerer i de lokale aviser. Det må være et tegn på, at der er salg i møblerne. Selv er jeg meget glad for at kombinere de mørke træsorter med mere moderne lyse møbler. Der er mere "personlighed" i det mørke træ efter min mening. Bemærk i øvrigt på Ikeas og Ilvas redesign af noget der minder om 50'er og 60'er klassikere - et tegn på de mere "tunge" møbler kommer tilbage.

Hvis designet ellers er i orden og kvaliteten naturligvis, så er jeg sikker på du sagtens kan få gang i salget.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 13:57

Ægte gedigne trævarer er altid IN.

Fra Dongguan
Tilmeldt 26. May 09
Fra  South China Trading Ltd. Skrevet kl. 03:05

Mange tak for jeres input,  jeg er selv meget enig i at der burde være folk der er begyndt at savne denne slags møbler igen efter års IKEA finer.

Nu er Amino jo et sted hvor mange mennesker fra forskellige brancher florerer og jeg kunne godt tænkte mig lidt input fra møbelkyndige der ved lidt mere konkret hvad der rør sig på markedet. Alle input er velkomne.

Mvh

Lars Kristensen

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 03:35

Elsker maghoni Big Smile

Fra Sydsjælland
Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 240
Fra  Jens Stolt photography Skrevet kl. 04:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har forstand på træ.

Teak og maghoni er ikke det samme.

Du har sikkert fundet nogle møbler, der i kvalitet lang langt ovegår møbler fra ikea, der kan skrues sammen med en umbraconøgle.

Med kvalitet mener jeg formgivningen, samlingerne og efterbehandlingen.

Fælles for teak og maghoni er at begge træstorter er hårde, indeholder olie, og de er formstabile. De ændrer ikke megen størrelse, og de giver sig ikke.

Teaks kerneved er meget hårdere end maghoni, og fuld af silikater. Så fuldt, and man dårligt kan bruge høvle eller andet skærende værktøj på det. medmindre man sliber hele tiden.

Det betyder også, at når det endeligt er formgivet, så ændrer det ikke form og er praktisk talt uforgængeligt.

Maghoni er mere sårbart, det kan rådne, der er ikke silikater, det kan høvles, men har dog en tendens til at årene går begge veje.

Maghoni kan formgives og poleres og er en slags blødt hårdt træ.

Fælles for begge er at de kan poleres til skinnende overflade, det gør man med slibning og olier.

Så... hvis du skal lav en havnemole, der skal holde i 50 år bruge du teak bjælker, og hvis du skal lave et skrivebord eller en flot speed båd bruger du maghoni.

Teak rådner aldrig, det bliver bare gråt.

Maghoni, rådner efter 20 år.

www.jensstolt.dk

jps@jensstolt.dk

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 29. Apr 13
Indlæg ialt: 65
Fra  Njl gulvservice Skrevet kl. 08:23

Jens S:
Teak og maghoni er ikke det samme.

Nu er der jo heller ik nogen der har nævnt af teak, og mahogni skulle være det samme,,Surprise

gulvafslibning og gulvbehandling, Njl gulvservice.

Fra Dongguan
Tilmeldt 26. May 09
Fra  South China Trading Ltd. Skrevet kl. 08:32

Nej, det er bestemt ikke det samme,  men mange tak for lidt ekstra info omkring den forskellige holdbarhed.

Er der ikke nogle Aminoer der importere møbler som kunne være interesseret i at tage en snak om mulighederne med disse møbler?

Mvh

Lars Kristensen

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)