Jeg synes jeg læste et sted, at EOS var det vist, var blevet mere krævende i forhold til revisorerklæringer og arbejdet bag dem. Jeg ser i gennemgang af lidt selskaber stadigt en del ApS, som f.eks. har tabt penge i flere år, og har negativ egenkapital i flere år, nu f.eks. minus 2 mio. og med 2012 som dårligste hidtil Ledelseserklæringen virker kopieret fra tidligere år Revisor skriver så, i et punkt der hedder Supplerende oplysinger til regnskabet: Revisionen har ikke taget stilling til forsat drift men henviser i den forbindelser ledelses erklæringen Det var derr jeg troede at der var en skærpelse, hvor revisor i de tilfælde faktisk kunne være tvunget til at tage stilling, ex ud fra budgetter og samtale med ledelsen, som kunne belyse den glædelige optimisme, og i det mindste redegøre for, at en sådan undersøgelse har været foretaget Jeg ved da godt, at det ikke er let at skulle modsige ledelsens optimisme hvis den taler pipeline og måske viser lidt besparelser, men det virker ikke effektvit bare at henvise til ledelseserklæringen, på en måde så man vel godt kan læse, at selv revisor fandt det lidt vel optimistisk. Var der slet ikke tale om en eller anden skærpelse i forhold til de ledelseserklæringer? Jeg ser også selskaber der har tabt egenkapitalen - (dog uden revisor/review eller noget) der blot skriver, at resultatet var mindre tilfredsstillende, men intet om at egenkapitalen er tabt og intet om fremtidsudsigten. Kan det ramme sådanne ledelser. Jeg spørger af ren nysgerrighed, påtænker ikke at genere de forbindelser der kører den løse linje, men for at blive lidt klogere på reglerne vh |
Hej John
Jeg har med stor interesse læst din tråd.
Jeg vil gerne kommentere denne.
1. Jeg har selv haft en revisor, der 2 gange er dømt for at kopiere 3 års regnskaber . Dette naturligvis uden jeg vidste det, før jeg googlede.
2. Jeg har haft revisorer, der når de tiltrådte, kunne yde bedre service osv. end den de overtog fra. Dette har indtil 2011 været værdiløst. På dette tidspunkt blev revision fravalgt på generalforsamlingen. . Der skal jo udleveres en redegørelse for tidsforbrug mv. Disse har jeg aldrig modtaget. Derfor satte generalforsamlingen spørgsmålstegn ved revisionsbranchen.
Uanset hvad, så er det jo i sidste ende ledelsen, der står til ansvar for hele butikken. Dette har jeg da lært.
Så istedet for at betale kr. 3.500,00 pr. time, som vi har regnet ud timeforbruget er, så laver vi det selv. Kr. 55.000,00 bedre resultat.
Selvfølgelig kommer der en ledelseserklæring på.
Vi følger nøje de udstukne regler, som jeg modtog på "Uge 46" i Herning. Her talte jeg med E&S omkring dette emne og fik en meget positiv feedback, på den måde vi laver tingene på.
Har brugt: www.enklereregler.dk en hel del.
Dette var lige min kommentar.
Johnny