Super, så skulle jeg gerne være med hvad angår den omvendte betalingspligt. Endnu en gang tak! :-) På nuværende tidspunkt er alle køb rent firmamæssigt, hvorfor der heller ikke er nogen udsving i købs- og salgsmomsen. |
Hej Casper,
Jeg ser nu tråden og flader lige ind her med et svar - jeg har mailet til dig i forlængelse af din mail til mig som jeg har set her en sen aftentime svaret ser således ud:
Således at andre læsere af tråden har mulighed for at opsamle det de må have brug for omkring emnet!
Hej Casper,
Se lige lidt på dette link om indberetning: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1897233&vId=0&lang=DA
Du har nu oprettet en konto for varekøbet og derfor skal du jo så have det varekøb konteret på konto 2131 Ydelseskøb udenfor EU
- Dette gør det jo lettere for dig at moms-oplyse beløbet på faktura ved angivelsen af moms og køb i EU lande
Hvis du ikke havde konto 2131 kunne du have sat det på 2115 mindre anskaffelser – men det behøver du så ikke nu – endvidere er det lettere for dig at finde det beløb du har vare for i EU
Men det ser ud til at du har bogført varekøbet (beløbet for varen) på momskontoen?
Bilag 2 og 5 skal vel på din nye konto for varekøb i EU Debit konto 2131!!!!
Nu skal det bogføres således:
Varerne:
Debit varekøb konto 2131 bilag 2 og 5 (så får du det jo også med som et driftsbeløb der gør din bundstreg mindre (mindre at betale skat af)
Kredit bank eller kasse
Momsen: 25% af varebeløbet:
Debit konto 4576 Ydelseskøb i EU lande - SW pakker
Kredit konto 4578 EU moms af salg
Casper studer lige indberetningslisten i det link har jeg har vedlagt fra SKAT herom det vil hjælpe dig til forståelsen.
Bemærk Supplerende oplysninger vedr. A,B og C beskrivelserne
God fornøjelse
Hilsen john s.