Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omvendt betalingspligt - Bogføring

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 213
Fra  Toftec Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Super, så skulle jeg gerne være med hvad angår den omvendte betalingspligt. Endnu en gang tak! :-)

På nuværende tidspunkt er alle køb rent firmamæssigt, hvorfor der heller ikke er nogen udsving i købs- og salgsmomsen.

Hjemmeside, webshop, vedligeholdelse og support - Toftec sikrer en høj kvalitet på dine webopgaver.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 23:41

Hej Casper,

Jeg ser nu tråden og flader lige ind her med et svar - jeg har mailet til dig i forlængelse af din mail til mig som jeg har set her en sen aftentime svaret ser således ud:

Således at andre læsere af tråden har mulighed for at opsamle det de må have brug for omkring emnet!

Hej Casper,

Se lige lidt på dette link om indberetning: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1897233&vId=0&lang=DA

Du har nu oprettet en konto for varekøbet og derfor skal du jo så have det varekøb konteret på konto 2131 Ydelseskøb udenfor EU

-          Dette gør det jo lettere for dig at moms-oplyse beløbet på faktura ved angivelsen af moms og køb i EU lande

Hvis du ikke havde konto 2131 kunne du have sat det på 2115 mindre anskaffelser – men det behøver du så ikke nu – endvidere er det lettere for dig at finde det beløb du har vare for i EU

Men det ser ud til at du har bogført varekøbet (beløbet for varen) på momskontoen?

Bilag 2 og 5 skal vel på din nye konto for varekøb i EU Debit konto 2131!!!!

Nu skal det bogføres således:

Varerne:

Debit varekøb konto 2131  bilag 2 og 5 (så får du det jo også med som et driftsbeløb der gør din bundstreg mindre (mindre at betale skat af)

Kredit bank eller kasse

Momsen: 25% af varebeløbet:

Debit konto 4576 Ydelseskøb i EU lande - SW pakker

Kredit konto 4578 EU moms af salg

Casper studer lige indberetningslisten i det link har jeg har vedlagt fra SKAT herom det vil hjælpe dig til forståelsen.

Bemærk Supplerende oplysninger vedr. A,B og C beskrivelserne  Big Smile

God fornøjelse   

Hilsen john s.

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 23:43

ja det lyder helt korrekt

Hej John,

Som du ser er der kontakt mellem Casper og jeg - men tak for henvisningen Casper har jo som du ved fået free support herfra og har nu rimeligt godt fat i bogføringen med freewaren WinFinans og det er jo rart at kunne hjælp de i underskoven videre og igang vi har brug for det i Danmark! Wink

mvh john sommer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:16

Strålende - tror det var et ydelseskøb uden for EU - så der er ikke lige A B eller C rubrik (kommer sikkert en D til salg til uden for EU en dag  - men jeg kan huske tråden forkert (huskede som ikke at det netop var Casper du havde kontakt med inden, men det er jo flot i alle fald og tænkte nok der kunne være en konto til ydelseskøb uden for EU med Y-moms eller lignende)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 09:57

mvh john sommer

Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 213
Fra  Toftec Skrevet kl. 11:12

Lige for at runde emnet her af - så er der kommet styr på det hele med hensyn til bogføringen og forståelsen heraf. Jeg benytter mig af:

Ydelserne bogføres på konto: "Ydelseskøb uden for EU".

Kontoen "Købsmoms" debeteres og "Moms af ydelseskøb uden for DK" krediteres.

Skønt med et forum som dette, der kan give den nødvendige hjælp! :-)

Hjemmeside, webshop, vedligeholdelse og support - Toftec sikrer en høj kvalitet på dine webopgaver.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)