Kære venner, Jeg står og skal starte en ny webshop og jeg synes virkelig det er en jungle efterhånden at finde frem til hvilken platform der er bedst. Jeg har kigget en del på Dandomain - Det spiller sådan rimelig godt og er nemt at gå til - men koster altså også lidt at holde kørende med de moduler m.m. man skal tilkøbe. Derudover har jeg kigget på Prestashop som umiddelbart fungerer også ret fint og er jo i princippet gratis når det kører - Det skal så siges, at jeg på ingen måde er "nørd" så alt hvad der hedder kodning, avanceret opsætning m.m. bliver jeg nødt til, at lade andre om, hvilken jeg skal tage højde for i mit valg af platform. Til Prestashop har jeg især lidt ting jeg er i tvivl om: Hvad koster et lækkert design og opsætning, til denne løsning så alt er klar til brug ( Ved godt det er svært at sige - men sådan ca. ) ? Er der "bøvl" som skal rettes med tiden i shoppen (opdateringer m.m.) ? Hvad med SEO ? Jeg har på mine nuværende shops brugt Golden Planet og det fungerer fint, bortset fra, at designet desværre er et levn fra fortiden. Derfor kigger jeg på andre løsninger til den nye shop. Jeg vil sætte stor pris på dine erfaringer med både Dandomain og Prestashop. Eller helt tredje hvis nogle har tips til Golden Planet, hvordan man evt. tryller et rigtig lækkert design ud af den løsning ? Ha' en god sommerdag derude :-) De bedste hilsner, Martin |
Det er et klassisk spørgsmål og hver mand sin holdning til det... Du kan finde de første 100 tråde om det, hvis du søger lidt. Jeg undrer mig dog lidt over at dit valg umiddelbart står mellem dandomain og prestashop. I min verden ville valget pt. stå mellem shoporama.dk og magento.
Umiddelbart mener jeg at shoporama er langt mere "med" og der sker en enormt stor udvikling, som man ikke umiddelbart oplever hos dandomain. Du skal heller ikke tilkøbe alle mulige moduler hen ad vejen for at kunne lave ordentlig SEO mm.
Mellem magento og prestashop, så er det min umiddelbare fornemmelse at Magento er et stærkere system. Det virker mere professionelt udviklet og mange flere ting spiller med det samme i forhold til f.eks. SEO (muligheder for canonical tags mm.). Prestashop har så vidt jeg har kunne læse mig til også døjet rigtigt meget med at opdateringer er blevet frigivet uden at være ordentligt testede, hvilket har givet folk store problemer.
Det var lige mine hurtige input.
\Mikkel