Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg bare smide mine varer ud?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Aug 11
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 03:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen. 
Først og fremmeste ved jeg ikke hvor jeg skulle smide dette indlæg.

Landet ligger sådan, jeg har en masse forskellige varer der er købt over de sidste stykke tid. Varer som ikke har faldet i min smag og som jeg ikke kan sælge på min hjemmeside. Det er vel varer prøver, dog er der enkelte partier der er købt i lidt større mængder, varerne har dog ikke levet op til det jeg havde håbet på.
Hvad kan jeg gøre med disse varer? nogle af dem er også varer med fejl på, varer som man kalder 2 sotering? Vi snakker måske om varer for 10000kr. Må jeg sælge disse ting samlede for et mindre beløb? Lad os nu sige jeg har en ven der vil tag det hele for 1000kr men indkøbs pris for det hele er 10000kr. Det er vel ikke okey? jeg midster jo 90% af det jeg har givet for varerne. Hvad gør jeg? for jeg kan ikke bruge dem og de fylder, jeg må vel ikke sælge dem for så meget under indkøbspris? Syntes dog også det er arveligt at smide det ud, når jeg godt kan sælge det til en anden, for under varens normale pris. 

Mvh Mathias.
Håber i forstår mit spørgsmål! 

Fra Struer
Tilmeldt 22. Mar 08
Indlæg ialt: 83
Fra  Start Online ApS Skrevet kl. 05:47

Umildbart er der ikke noget galt i at sælge varen til under indkøbsprisen?.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 06:17

Der er ikke noget forkert i at sælge vareprøver og fejlkøb til under kostpris.

Du skal dog være opmærksom på at du ikke kan fraskrive dig garanti og reklamationsret hvis du sælger til en privatperson. Hvis du sælger til en virksomhed, kan du aftale at varerene sælges uden garanti og reklamationsret

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:02

Jeg går ud fra at du jo har betalt for dem - med de 10.000 kr så når du skriver vareprøver, så er der trods alt ikke ting du har fået gratis som vareprøve uden told imellem. Er der det, må du smide dem ud. Dem du har betalt for og indfortoldet helt normalt kan du roligt sælge til under indkøbspris. Det vil netop bevise, at værdien nu var 1000 kr og ikke 10.000 kr, og du får et tab der kan modregnes i din fortjeneste, så bare sælg helt normalt med faktura og tag tabet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Aug 11
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 01:23

Mange tak alle sammen! :)
Nej det jeg mente med varerprøver, er det er ting jeg har købt og betalt for som man nu gør, men fundet ud af kvaliteten er elendig eller ligende! :) 

Fra Sydsjælland
Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 240
Fra  Jens Stolt photography Skrevet kl. 04:20

Det der er galt er, at du har spildt dine penge på at købe noget lort.

Ok så.

Det har du så, jamen, så må du begrænse tabet.

Og så er der et par overvejelser at gøre:

Hvis du giver effekterne bort, vil det da skade dit salg?

Hvis du sælger dem billigt? Hvis du giver dem væk.

Konkurrerer du med dig selv?

www.jensstolt.dk

jps@jensstolt.dk

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 08:36

Du kunne smide dem på auktion. Eller hvis din ven vil give dig 1000 kr. så slå til Big Smile

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)