Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regning fra Revisor,..blanco check?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 25. Jan 09
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Min erfaring siger du skal konfronterer ham med det. Sig du vil have udspecificeret. Og derefter skal, han skal leverer value for money. Mvh Nikolaj

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 15:54

Hej John

john sommer:

Lyder som om du ikke bryder dig om denne lovændring Tonny?

Tonny Skov Pedersen:
Egentlig meget påfaldende, at du linker til endnu et "misfoster" af en lovgivning

Ja, jeg anser reelt begrebet "udvidet gennemgang" som værende helt overflødigt, især ud fra betragtningen af, at revision er en erklæring med "høj grad af sikkerhed" for årsregnskabet og review (gennemgang) er en erklæring med "moderat grad af sikkerhed" for årsregnskabet.

Hvad er så en "udvidet gennemgang" i denne forbindelse? Jeg har både set og læst flere forsøg på at definere denne erklæring, men de virker for mig som værende mere teoretiske end praktiske.

john sommer:

Tonny Skov Pedersen:
Man så mene hvad man vil om de nye skærpede regler, men en ting er helt sikkert - Det bliver væsentligt dyrere at få en revisorklæring med sikkerhed i fremtiden.

Det er muligt at denne lovændring vil medfører dette - men det er dog et forsøg på at lempe reglerne ikke! 

Enig så langt, at det er lempelser for virksomhederne, navnlig selskaberne.

Nu skrev jeg så mere om den godkendte revisors assistance, som grundet de stadig skærpede regler, netop vil medføre forøgede omkostninger for virksomhederne i de tilfælde, hvor der gøres brug af en godkendt revisors assistance. Dette er helt ufravigeligt.

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:44

Men revisor må vel stadigt godt være behjælpelig med at sikre indberetning af årsrapport f.eks. og i den forbindelse vel også godt svare på spørgsmål, og se om der er noget der lige bør efterposteres - bare uden at det er en "udvidet" gennemgang revisor skriver under på, men blot helt almindelig assistance med indberetning.

Derved kan man som lille selskab vel stadigt ha glæde af, et par øjne ekstra der ser på tingene og sikrer årsberetning og selskabsskatteangivelse, uden at der sker skrives under på noget der giver ekstra krav til revisors "risiko"

Jeg er klar over, at det så ikke giver bank eller kreditorer større sikkerhed, men det kan jo for en del stadigt være rart, at tingene lige har været "kigget hen over"?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Men revisor må vel stadigt godt være behjælpelig med at sikre indberetning af årsrapport f.eks. og i den forbindelse vel også godt svare på spørgsmål, og se om der er noget der lige bør efterposteres - bare uden at det er en "udvidet" gennemgang revisor skriver under på, men blot helt almindelig assistance med indberetning.

Derved kan man som lille selskab vel stadigt ha glæde af, et par øjne ekstra der ser på tingene og sikrer årsberetning og selskabsskatteangivelse, uden at der sker skrives under på noget der giver ekstra krav til revisors "risiko"

Jeg er klar over, at det så ikke giver bank eller kreditorer større sikkerhed, men det kan jo for en del stadigt være rart, at tingene lige har været "kigget hen over"?

vh

Hej John

Det skulle ikke være noget problem fremoverSmile

De skærpede regler indtræder i forbindelse med en erklæring på årsregnskabet af en godkendt revisor, idet der nu skal foreligge en helt klar vurdering af fra revisor, at assistancen ikke er fejlbehæftet eller lignende.

Tonny

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2112
Skrevet kl. 14:43

Hej FinnH

Har prøvet det samme Crying

Efter sidste regning, jeg modtog fra et der bød ind via Agera nævnte min genbo, der er ansat ved SKAT:

Fravælg revision, da:

Dette skal gøres senest 14 dage efter generalforsamling og via virk.dk. Koster "kun" kr. 185,00.

Og som Remy skriver; lav det selv. Hvis du vil bruge lidt tid på at finde de forskellige løsninger på udfordringer, der dukker op. Det har jeg gjort.

Johnny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:05

ja fravælg er da ret oplagt forudsat man opfylder reglerne - skal vedtages PÅ generalforsamlingen i forbindelse med et årsregnskab, fremgå af årsrapporten (hvor det også skal fremgå at ledelsen bekræfter selskabet opfylder reglerne for at fravælge) - og hvis der står noget i vedtægterne om revisor(pligt) så skal det ændres OG ja - registreringen skal ske hos virk.dk senest 14 dage efter vedtagelsen på generalforsamlingen. For de fleste med kalenderår som regnskabsår vil det betyde, at næste mulighed er efter 2013 regnskabet i forbindelse med dets vedtagelse

Så er man frit stillet, og må jo stadigt godt, hvis man vil det - få hjælp med opstilling osv - det er jo bare billigere - og mange kan givet selv. Det ændrer dog ikke ved, at for mange vil en gennemgang uden revision eller review både gi sikkerhed og faktisk i mange fald kunne spare skat.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)