Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alt for dyr revision og alt for billig Freelance?!

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 7. May 09
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan kommer i frem til den kalkule

Jeg ved at der er ingen der kan stille regnskab op, gennemgang, møde med ejer, opstillingen af sammenligningstal mm. for de 4 timer du nævner

Hvis grundlaget ikke er i orden når revisor modtager materialet iforhold til det forventede, så bliver det jo udfærdiget af revisor som koster en del mere end os andre ´mindre outsourcing firmaer

Du er meget velkommen til at få et tilbud på din virksomhed hos os, hvor vi kan klare det hele

hvis det har interesse, så kontakt mig på nfr@fredskovpartnere.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pythonrap:
Jeg har klaget og været i retten

Også prøvet at klage til revisorernes responsumudvalg? Der er det fagfolk, som vurderer honorarets størrelse.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2117
Skrevet kl. 16:20

De mapper, jeg viste et revisionsfirma via Amino, tog jeg med derud. ALT er afstemt på øre.

Alt bliver lagt ind i SIGMA regnskabsprogram og afstemt IGEN. Dermed dobbelt check.

Alle bilag lægges også ind i EXCEL. Dermed går jeg både med livrem og seler.

Jeg laver det hele selv.

Jeg fik fra det revisionsfirma, udfra det fremviste materiale, en pris. Den endte med at blive 4 gange større. MEN SE den går ikke, når jeg havde gemt emailen. Jeg betalte ikke, end ikke det beløb, der var aftalt. Gør man det og henviser til fakturanummer, så har man accepteret. Derimod bad jeg om en kreditnota og så kunne jeg betale.

Ud fra det viste, så tager det ikke længere tid.

Og

Fredskovpartnere:
gennemgang, møde med ejer, opstillingen af sammenligningstal mm.

Så er der ingen af de revisorer, jeg har haft der har udført dette. Jeg har heller aldrig modtaget den rapport om tidsforbug, som mange taler om.

Derfor: Mit syn på revisorerne, jeg har været i "samarbejde" med, kan stå på kanten af et frimærke.

Tilmeldt 5. Mar 06
Skrevet kl. 16:25

Hej Henrik

Den bogholder, der anviste det revisionsfirma, var på "bip", fandt jeg senere ud af. Hun spurgte vores revisor om han ikke ville vidne i retten, det sagde han "Nej tak til". Efterfølgende har jeg fundet ud af, at retten kunne udstede indkald til ham!!

Jeg har lært meget af de lussinger, jeg har fået. Dem behøver andre ikke at få.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 16:57

Pythonrap:
Jeg fik fra det revisionsfirma, udfra det fremviste materiale, en pris. Den endte med at blive 4 gange større. MEN SE den går ikke, når jeg havde gemt emailen. Jeg betalte ikke, end ikke det beløb, der var aftalt. Gør man det og henviser til fakturanummer, så har man accepteret. Derimod bad jeg om en kreditnota og så kunne jeg betale.

Hejsa.

Interessant. Kan du fremlægge nogen form for dokumentation for denne påstand? (lovhenvisning)

Eller noget hvor nogen er blevet dømt til at betale fordi de har betalt det aftalte beløb i protest imod en for stor faktura?

Umiddelbart synes jeg det virker mest fornuftigt at betale det aftalte beløb, fremfor ingenting, såfremt der skulle opstå en tvist om et honorars størrelse.

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 17:10

Jørgen Olsen:

Interessant. Kan du fremlægge nogen form for dokumentation for denne påstand? (lovhenvisning)

Eller noget hvor nogen er blevet dømt til at betale fordi de har betalt det aftalte beløb i protest imod en for stor faktura?

Umiddelbart synes jeg det virker mest fornuftigt at betale det aftalte beløb, fremfor ingenting, såfremt der skulle opstå en tvist om et honorars størrelse.

Det vil også være den måde jeg ville håndtere sådan en sag på, tror det gavner mere end det skader at betale det aftalte beløb.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46609
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:22

Det ville jeg også men juridisk er det at betale under protest ikke lig med at man har godkendt fakturaen - bare det klart fremgår, at den er betalt under protest, så det skal ikke være for at lette juraen men fordi det nok kan gøre det lettere at få aftalen om kreditnota igennem.

Der kan jo være regninger man er nødt til at betale for at få "dimsen" udleveret - og at betale er ikke lig med at godkende, bare det klart og tydeligt fremgår at den er betalt under protest - og vel med henvisning til korrespondance

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:40

Pythonrap:
revisorerne

Her taler vi ikke om hverken registreret eller statsautoriseret revisorer?

Tilmeldt 5. Mar 06
Skrevet kl. 21:13

Henrik Koudahl:
Her taler vi ikke om hverken registreret eller statsautoriseret revisorer?

Jo, det er det. Det er både registrerede og statsautoriserede.

Den sag i retten, var med en statsautoriseret.

Johnny

Tilmeldt 5. Mar 06
Skrevet kl. 21:18

Hej John

Der står i domsbogen, noget i retning af:

"Da sagsøgte har indbetalt del af faktura nr. xxxx, må dette betragtes som en accept af denne". Sagsøgers advokat har under proceduren argumenteret for, at den fremsendte faktura¨s beløb ikke er ubilligt".

Derfor vil jeg jo gerne hjælpe andre Aminoer, så de ikke kommer ud for det samme.

Johnny

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)