Ja jeg kan også sige aldrig at ha været ude for den type priser OG manglende dokumentation. Jeg har også siddet en del år i børsnoteret svensk ledelse og vi havde bestyrelseskrav om at skifte revisor hvert 3. år i en periode, så vi var gennem de store type Deloitte, E&Y og de skulle inkorporere 10 europæiske og ikke europæiske datterselskaber i koncern, og vist var det dyrt, men der var ALTID klar dokumentation, både for revisionen, early warning OG for konkret timeforbrug for delt på dage, så timeprisen var let at kontrollere, ligesom vi faktisk kunne tage kontrol tilbud på tilsvarende fra andre selskaber når vi skulle skifte..
Jeg tror i alle fald at man af tråden kan forstå, at man som minimum må forudaftale at man sammen med afregning får helt konkrete data over tidsforbrug - og hvis det er meget løbende arbejde revisor er med inde over, så også løbende afmelding af timeforbrug.
Det er klart, at revisor i mange fald har svært ved at gi fast pris, men jeg har nu både i større og i små virksomheder set det kan være muligt at få aftalt en samlet max pris - ud fra forhåndsoplysninger om forventet antal bilag og revisors forhåndskendskab til at procedurer er på plads og har viden om, præcis hvad arbejdet består af - det være sig revison, review osv - og at man selv står for moms indberetning osv. Så er en ret præcis prisangiverlse ofte mulig at få, men det er klart, at år 1 er vanskeligere end fremover, hvor revisor kender virksomheden og dens evner i forhold til procedurer
Ærgerligt at du blev ramt af noget der lyder så langt ude af rimelighed, uden at kunne vinde en sag på det
vh