Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rundrejse i USA - Hvad må man ikke gå glip af?

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg overvejer en rundrejse i USA i september måned på 14-21 dage.

Hvis man vil have en på opleveren hvor skal man så tage hen? Der er jo utrolig mange steder af tage hen i USA :-) Men hvad SKAL man bare opleve når man er derovre?

Jeg er gider ikke at ligge på stranden, men vil bla gerne opleve den smukke natur, varmen, og bylivet.

Håber i kan komme med nogle gode bud, hvorfor og hvorfor ikke jeg skal opleve de forskellige ting.

Og hvad mon man skal sætte af til lommepenge?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Rundrejse i USA?

Helt klart:

1. Monument Valley!

Kør ad US Scenic Highway 163 fra Bluff til Mexican Hat, Utah. Overnatning her og næste morgen ad 163 til Mon. Valley og videre sydpå til Kayenta, Arizona. Fortsæt til

2. Grand Canyon!

En enkelt overnatning i Grand Canyon Village. Fortsæt sydpå til Flagstaff. Kørr øst ad Interstate 40. Inden du kommer til Winslow, hold udkig til højre efter

3. The Meteor Crater!

Besøg dette fantastiske meteor krater, der blev til efter et stort meteorit knaldede i jorden for 50.000 år siden. Kør mod Holbrook og besøg

4. Petrified Forest!

Det er ret specielt at se disse stumper træ, ja hele træstammer, der ligger spredt ud og er blevet til farverige sten efter millioner af år.

Du kan også gøre turen i omvendt rækkefølge.

Jeg kan også klart anbefale Nevada. Start i Las Vegas og kør ad Extraterrestial Highway nordpå for at se "the nutcases" i Rachel - dem, der kigger efter UFO'er over Area 51. Man kan ikke komme derind, desværre, men det er her, USAF har en hemmelig base og det er her de har efterladt et område på 15 x 25 km med bombekratere efter deres A- og B-bomber!

Kommer du gennem New Mexico, så smut inden om Roswell. Her styrtede efter sigende et UFO ned i 1947, og lige siden har Roswell levet højt på dette renomé med UFO'er. Kig efter de festlige gadelamper!

Go' tur!

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jan 13
Indlæg ialt: 29
Fra  Nordjysk Skribent Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har primært erfaring med New York og Florida.

Hvis du kommer til Florida-området kan jeg VARMT anbefale dig at besøge Kennedy Space Center. Det var en fantastisk oplevelse. Hvis du er interesseret i natur, synes jeg ligeledes også at mangroveskovene i Florida er et besøg værd. Min barnlige side havde ligeledes en fantastisk oplevelse i Disney World - selvfølgelig er der mange turister, men det er en fantastisk oplevelse. Disney har en fantastisk sans for detaljer, som er svær at overgå.

Hvis du kommer til New York City skal du selvføgelig se Frihedsgudinden og Ground Zero. Hvis du tager til Empire State Building har de nogle forskellige touristtours - lad være med at tage på dem!

Hvis du kommer til Pennesylvania, så tag ud og besøg amish folkene der bor der. Lad være med at tage til deres byer (her er et eksempel byen, der hedder Intercourse). Det er rene touristfælder og man får ikke lov til at opleve meget af amishfolkenes livsstil. Kør i stedet for en tur rundt i de omliggende landområder, nyd naturen og det idylliske sceneri. Da jeg var der, fandt vi en lille gårdforretning, der var eget af en amish familie, hvilket var helt fantastisk.

Alle de ting jeg har nævnt er selvfølgelig afhængig af smag og behag.  

 

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Poul Madsen:
Jeg kan også klart anbefale Nevada. Start i Las Vegas og kør ad Extraterrestial Highway nordpå

og så lige et smut forbi Zions park...

Fra Birkerød
Tilmeldt 20. Feb 12
Indlæg ialt: 28
Fra  Best Bagel Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan godt glæde dig, USA er FANTASTISK!! 

På ca 20 dage kan du køre fra NY til LA om sydstaterne og blandt andet se Washington D.C, Alligatortur i Tennesee, flagermushuler i New Mexico, Grand Canyon, Las Vegas og meget, meget, meget mere. De ca 20 dage er afhængig af køretid, antal overnatninger samme sted osv. 

Tjek www.trekamerica.com      ud for at få inspiration. De har flere ruter beskrevet i hele landet. De har også gruppeture hvis du ikke vil rejse helt alene, så er man en gruppe mennesker fra hele verden der rejser sammen, kan varmt anbefales!

God tur!

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der findes så mange nationalparker, Google det. En af dem jeg altid hører er en stor oplevelse, er Yosemite. Det samme gælder Lake Tahoe. Jeg kan varmt anbefale San Francisco, det er en fantastisk by, og naturen her i Bay Area og i omegnen er fantastisk. Alting er indenfor rækkevidde. Bjerge, søer, vindistrikter, bylivet, strandene og strandbyerne etc.

Og der kan køres derfra til Los Angeles, Las Vegas og ud i nationalparkerne ude i ørkenen. Mulighederne er mange her på vestkysten. Jeg kender ikke så meget til østkysten.

Mvh Carsten

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:
Jeg kan varmt anbefale San Francisco, det er en fantastisk by, og naturen her i Bay Area og i omegnen er fantastisk.

Er det muligt at besøge iværksætter relateret ting, er der f.eks. mulighed for at se Google kontoret Mountain View?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Sikke nogle fantastiske svar alle sammen. :-) HUIIII Jeg glæder mig allerede :-)

Kan i anbefale nogle rejseselskaber?

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Smith:

Carsten Jacobsen:
Jeg kan varmt anbefale San Francisco, det er en fantastisk by, og naturen her i Bay Area og i omegnen er fantastisk.

Er det muligt at besøge iværksætter relateret ting, er der f.eks. mulighed for at se Google kontoret Mountain View?

Jeg plejer at tage besøgende med ud og se Google, Apple, Facebook, Ebay, LinkedIn og lign. men kun udefra. Jeg har selv kun været indenfor hos Google og Facebook en enkelt gang, og man skal kende nogen. 

Mvh Carsten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:

En af dem jeg altid hører er en stor oplevelse, er Yosemite.

Jeg vil også som Carsten sige Yosemite med El Capitan og Half Dome, den første er lodret, den anden næsten-lodret bjergvæg. Men vær opmærksom på årstiden. Jeg var der sidst i juli i stegende hede. Der var ikke meget vand tilbage - og derfor næsten intet vand i vandfaldene - og stedet var overrendt af turister. Jeg kunne forestille mig, at april-maj er skønt, især hvis smeltevandet fylder vandfaldene.

Hvis man siger Yosemite, kan man også besøge Mono Lake og køre ned langs Sierra Nevada med USA's højeste bjerge (fraregnet Mount McKinley i Alaska), og fortsætte ned til Death Valley, som klart er et besøg værd.

Men okay, det kommer an på: Er man til byer og kultur eller flotte landskaber og spændende natur. Storbyerne er trængsel. Jeg foretrækker de åbne, frie veje, hvilket minder mig om et andet område, der er værd at besøge: Denver i Colorado. Byen ligger på den flade slette, men støder op til Rocky Mountains, som tårner sig op over nogle få miles.

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)