Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp: hvordan ændrer jeg baggrundsfarve?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 18. Jun 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et billed, hvor baggrunden er hvid, men jeg vil gerne have den helt sort. Findes der et program hvor man kan gøre dette? Har prøvet mig lidt frem med Gimp og Key Notes (Mac) uden held :( Vil helst ikke klippe eller skære i billedet, da det er meget detaljeret; skal blot have ændret baggrundsfarven. 

Mvh. Regitse

Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 471
Fra  Fredericia Fotografen Skrevet kl. 23:14

Det der ikke skal være sort bliver du nød til at skære, du må bare zoome ind og være meget præcis. :-) Prøv med Photoshop CS6, fungere for mig. :-)

Fra Sydsjælland
Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 240
Fra  Jens Stolt photography Skrevet kl. 23:32

Det er ikke så enkelt.

Photoshop kan selvfølgelig fange baggrunden og ændre den, det kan godt tage noget tid at få baggrunden mærket af. Men klarer du den, så ligger alle farver åbne med et klik.

Nemt nok, ikke sandt?

Der er så bare det problem, at man kan se om noget er fotograferet på hvid eller en anden baggrund og den senere er ændret, og der skal en god del viskelæder, dodge og burn til at få det til at smelte sammen.

Nogle billeder er virkelig umulige at ændre baggrundsfarven på, men alting bliver lettere om visningsstørrelsen er lille. Skal du printe, er det meget svært. Det kommer an på hvilken kvalitet du ønsker.

Det allerbedste er at tage et nyt billede.

www.jensstolt.dk

jps@jensstolt.dk

Tilmeldt 3. Oct 12
Indlæg ialt: 271
Fra  BIGBizz Motivation Skrevet kl. 23:58

Byrosenvinge.com:

Jeg har et billed, hvor baggrunden er hvid, men jeg vil gerne have den helt sort. Findes der et program hvor man kan gøre dette? Har prøvet mig lidt frem med Gimp og Key Notes (Mac) uden held :( Vil helst ikke klippe eller skære i billedet, da det er meget detaljeret; skal blot have ændret baggrundsfarven. 

Mvh. Regitse

Hej,

Hvis du vil betale dig fra det, så har jeg fundet et ret god løsning hos http://removethebackground.dk, hvor du ret billigt kan få baggrunden fjernet eller skiftet. Har du ikke lyst til at betale, men har det fint med en lavere kvalitet så vil jeg helt klart anbefale: http://clippingmagic.com.

Håber det hjælper dig i den rigtige retning :)

Ny app kommer snart, læs mere her!

Tilmeldt 18. Jun 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:59

Det drejer sig om dette billed. Jeg har ikke photoshop...kan det lade sig gøre på anden måde??

Fra Sydsjælland
Tilmeldt 17. Jun 13
Fra  Jens Stolt photography Skrevet kl. 00:11

Det er dejligt at du bliver konkret, og vi kan se, hvad det handler om.

Det billede er virkeligt svært. Prøv at se skyggen, der tegner håret i nakken, mens der ingen kontur er højere oppe.

Billedet mangler toner, der gør processen vanskelig.

Hvis du har en originalfil, vil det hjælpe.

Vi er i 2.000-5.000- 10.000 kr området for en dansk photoshopper, og stadig vil det ikke komme ud som du ønsker. De hvide fnuk, skal hånd selectes. og der er mange.

Men man kan jo sende det til Indien og få en bedre pris.

Inderne er gode.

men umuligt er også umuligt for indere.

Jeg foreslår du skrotter billedet, og køber et nyt for en dollar. Det er håbløst.

www.jensstolt.dk

jps@jensstolt.dk

Fra Sydsjælland
Tilmeldt 17. Jun 13
Fra  Jens Stolt photography Skrevet kl. 00:16

Hvis nogen er tvivlrådige overfor, hvad jeg siger, så vil jeg bede dem kikke på, hvor fokus ligger.

På skulderen ikke sandt?

Vi har nok noget blænde 4,5

Det betyder så at alle fnukkene, plus model hovede er ude af fokus og skal håndselectes på pixelniveau.

Vi får så nogle skarpt skårne fnuk i størrelsen 10 pix, hvor selection skal modificeres indad. Det holder aldrig vand.

Jeg har endda ikke nævnt håret.

www.jensstolt.dk

jps@jensstolt.dk

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 00:25

Jens > Du har ikke engang overvejet brugen af billedet... Måske det ikke skal printes, men kan sagtens nedskaleres betydeligt til web :)  Men naturligvis er billedet kompliceret, ingen tvivl.

Fra Sydsjælland
Tilmeldt 17. Jun 13
Fra  Jens Stolt photography Skrevet kl. 00:28

Jeg forholder mig til den størrelse billedet bliver serveret i.

Og nej, jeg ville ikke engang påtage mig at lave en thumbnail ud af det.

www.jensstolt.dk

jps@jensstolt.dk

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 00:45

Hej

Jeg ville enten tage et nyt billede eller købe et lignende, hvor baggrunden er den rigtige farve.

Det tager rigtig lang tid at skifte farve på baggrunden af et komplekst billede. Jeg prøvede engang med baggrunden bag et træ og det blev nogenlunde, men hvis man zoomer kan man alligevel godt se at det er rettet.

Vh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)