Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp - Selvangivelse - kan ikke fremkalde udvidet selvangivelse

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 17. Apr 13
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Min kæreste skal lave sin selvangivelse for sin lille virksomhed, men der er det ved det at hun ikke kan få lov til at sige ja til at hun er virksomhedsejer, og kan derfor ikke selvangive oplysningerne. Hvad gør man i en sådan situation? Det step hun ikke kan er det som ses i denne video fra skat:

http://webtv.skat.dk/c663/v7013 

Jeg håber meget i vil hjælpe hurtigt :(

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 21:59

Hej Rasmus,

Skal lige forstå det korrekt - din kæreste kan ikke udfylde en udvidet selvangivelse?

Er det tilfældet, kan hun inde på "skat.dk -> borger -> blanketter -> den udvidede selvangivelse" kalde den frem, udfylde den, printe den ud og indsende den manuelt med posten :-)

Mvh.

Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:21
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Lars Thomsen:

Hej Rasmus,

Skal lige forstå det korrekt - din kæreste kan ikke udfylde en udvidet selvangivelse?

Er det tilfældet, kan hun inde på "skat.dk -> borger -> blanketter -> den udvidede selvangivelse" kalde den frem, udfylde den, printe den ud og indsende den manuelt med posten :-)

Mvh.

Lars Thomsen

Hvorfor dog det?

Log ind på din personlige skattemappe og ryk på kontakt - Herefter vælg mail og vedhæft selvangivelsen, så er den også fremsendt rettidigt.

Let og enkelt - Skriv eventuelt i mailbeskeden, hvorfor den fremsendes sådan.

Det virker faktiskSkype-TongueOut

Tonny

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 22:24

Tonny Skov Pedersen:

Hvorfor dog det?

Log ind på din personlige skattemappe og ryk på kontakt - Herefter vælg mail og vedhæft selvangivelsen, så er den også fremsendt rettidigt.

Let og enkelt - Skriv eventuelt i mailbeskeden, hvorfor den fremsendes sådan.

Det virker faktiskSkype-TongueOut

Tonny

Bliver dags dato noteret på selvangivelsen, og man sender den ind manuelt, er det dog stadig rettidigt ;-)

Men det var jeg faktisk ikke klar over, var muligt - men det er da super smart så :-)

EDIT: kom til at ramme 4-stjernen ved et uheld, det skulle have været 5! :-) God aften! :-)

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Tilmeldt 17. Apr 13
Skrevet kl. 22:33

Mange tak, det vil jeg prøve. Under personfradrag, er det bare de 42.000? og hvad skriver man i indregnet restskat 2010? :)

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:34

Lars Thomsen:

/quote]

Bliver dags dato noteret på selvangivelsen, og man sender den ind manuelt, er det dog stadig rettidigt ;-)

Men det var jeg faktisk ikke klar over, var muligt - men det er da super smart så :-)

EDIT: kom til at ramme 4-stjernen ved et uheld, det skulle have været 5! :-) God aften! :-)

YesTakkerCool

Tonny

Tilmeldt 17. Apr 13
Skrevet kl. 22:34

Og hvad skriver man under sundhedsbidrag, kommune og kirke? Hun bor i Holbæk..

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:37

Rasmus1984:

Og hvad skriver man under sundhedsbidrag, kommune og kirke? Hun bor i Holbæk..

Disse felter behøver du ikke udfylde, da SKAT allerede har dem.

Du skal kun udfylde rubrikkerne fra personlig indkomst og herunder særligt rubrikkerne for selvstændig virksomhed,

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47195
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:41

jeg ville ikke tro du behøver at skrive noget under personfradrag - det er en standard skat selv sætter - men mener det er 42.900 i øvrigt - Tonny og Lars kan måske vide bedre, men du kan sikkert også bare skrive standard - normalt er den forudfyldt med årets tal

Restskat 2010 - igen - det er den del - også med kommeskatteprocent osv - som normalt altid er forud ifyldt og bliver det automatisk vil jeg mene - Har du noget restskat fra 2010 som ikke blev betalt i 2011 men blev overført til 2012 - (det kan du se på selvangivelsen for 2010) så er det beløbet de er ude efter 

vh

Tilmeldt 17. Apr 13
Skrevet kl. 22:43

Det jeg har gjort er at jeg er gået ind på hendes selvangivelse på tast selv, og så har jeg udfyldt de fortrykte. Der var kun SU og renteudgifter. Så har jeg udfyldt rubrik 111 samt dem om revisorbistand. Er det ikke det?

Kunne du fortælle hvad jeg skal skrive som personfradrag (42.000?)? og indregnet restskat 2010?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)