Min kæreste skal lave sin selvangivelse for sin lille virksomhed, men der er det ved det at hun ikke kan få lov til at sige ja til at hun er virksomhedsejer, og kan derfor ikke selvangive oplysningerne. Hvad gør man i en sådan situation? Det step hun ikke kan er det som ses i denne video fra skat:
Skal lige forstå det korrekt - din kæreste kan ikke udfylde en udvidet selvangivelse?
Er det tilfældet, kan hun inde på "skat.dk -> borger -> blanketter -> den udvidede selvangivelse" kalde den frem, udfylde den, printe den ud og indsende den manuelt med posten :-)
Mvh.
Lars Thomsen
Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk.
Skal lige forstå det korrekt - din kæreste kan ikke udfylde en udvidet selvangivelse?
Er det tilfældet, kan hun inde på "skat.dk -> borger -> blanketter -> den udvidede selvangivelse" kalde den frem, udfylde den, printe den ud og indsende den manuelt med posten :-)
Mvh.
Lars Thomsen
Hvorfor dog det?
Log ind på din personlige skattemappe og ryk på kontakt - Herefter vælg mail og vedhæft selvangivelsen, så er den også fremsendt rettidigt.
Let og enkelt - Skriv eventuelt i mailbeskeden, hvorfor den fremsendes sådan.
jeg ville ikke tro du behøver at skrive noget under personfradrag - det er en standard skat selv sætter - men mener det er 42.900 i øvrigt - Tonny og Lars kan måske vide bedre, men du kan sikkert også bare skrive standard - normalt er den forudfyldt med årets tal
Restskat 2010 - igen - det er den del - også med kommeskatteprocent osv - som normalt altid er forud ifyldt og bliver det automatisk vil jeg mene - Har du noget restskat fra 2010 som ikke blev betalt i 2011 men blev overført til 2012 - (det kan du se på selvangivelsen for 2010) så er det beløbet de er ude efter
Det jeg har gjort er at jeg er gået ind på hendes selvangivelse på tast selv, og så har jeg udfyldt de fortrykte. Der var kun SU og renteudgifter. Så har jeg udfyldt rubrik 111 samt dem om revisorbistand. Er det ikke det?
Kunne du fortælle hvad jeg skal skrive som personfradrag (42.000?)? og indregnet restskat 2010?