Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oplæg til diskussion om www / non-www

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1746
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det i dag nødvendigt at vælge www eller non www version af et website ?

I Google webmaster tools kan en bestemt version vælges og det samme kan gøres via f.eks .htaccess filen – det er der ikke noget nyt i.

Her et lille oplæg til diskussion om nødvendigheden i dag – 2013.

Teori:

Google er avanceret nok til at kunne gennemskue hvilken version, som er mest benyttet og redirecter selv pagerank samt linkjuice etc. til den mest anvendte version.

Grundlag for teori:

Ændres version til en bestemt version frem for begge på et gammelt website med links til begge versioner, oplever jeg ikke en forskel i ranking.
Har jeg ganske enkelt ikke ramt et site, hvor fordelen efterfølgende opleves ved at være uheldig ?

Der kan sagtens rankes højt uden at have valgt:

Danske Banks website svarer på begge versioner, men ranker højt f.eks. nr. 1 i Google.dk på søgeordet Bank.

Hvad oplever du ?

Har du praktiske eksempler, der understøtter nødvendigheden af foruddefineret valg / det modsatte ?

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 20:19

Jeg kan kun sige at jeg inden jeg fik redirected god-krop.dk til www.god-krop.dk jo i princippet havde duplicate content da min side svarede med begge adresser, men jeg har ikke oplevet nogen positiv effekt af at det blev redireted, og ligeledes oplevede jeg heller ingen "straf" dengang siden svarede både med og uden www.

Måske er det fordi der ingen links var til min side uden www, men kun den med?

Tilgengæld blev jeg starffet som en sindsyg den gang jeg fik installeret joomfish hvilket i sært samarbejde med sh404sef lavede duplicate content af alle mine sider idet den lige oprette samtlige urller bare også med en/ .... av for p.... den tog lige nogle uger at komme ud af igen.

Så ingen tvivl om at DC bliver straffet, men www + uden www .... godt spørgsmål.

Vh Rasmus

Fra Roskilde
Tilmeldt 18. Apr 08
Indlæg ialt: 251
Fra  Skjoldby & Co ApS Skrevet kl. 01:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du på Google søger efter søgemaskineoptimering, og laver en linkprofil af dem der ligger på side 1, vil du opleve at nogle af dem har linkprofiler som er præcis det som Google forsøger at dæmme op for med deres Penguin opdateringer.

Så brug ikke søgeresultatet som grundlag for hvad du skal gøre. Brug anbefalingerne og luk af for duplicate content inden du rammes. Husk også at hvis siden kan crawles både med og uden www så sætter du jo crawleren på dobbelt arbejde, der skal bruges dobbelt så meget båndbredde og webserveren belastes ekstra. Det er der ingen grund til.

Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 04:21
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Den meste korrekte måde er at bruge domæne.dk og oprette www.domæne.dk som et permanent redirect til den. Så slipper man for dobbelt content i google, det er min erfaring med det. :)

Mvh.

Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:52
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 08:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Man kan sagtens forestille sig at Google er blevet bedre, men at satse på den er blevet fejlfri er en fejl. Der er ingen grund til ikke at sikre at SAMTLIGE subdomæner der ikke bruges til andet, redirectes til forsiden, så man er sikker på linkjuice overføres korrekt.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

1) Der er ingen gode grunde til, at undlade at redirecte ubrugte subdomæner til det rette domæne.

2) Det er en STOR fejl, at lave søgemaskineoptimering, der kun virker i Google. 

Så alt i alt er alting ved det gamle: Det er stadig den absolut bedste strategi at DU tager hånd om dit website og leverer en "endimensional" version til søgemaskinerne, der overlader så få fortolkningsmuligheder som muligt. For hver gang søgemaskinerne skal fortolke noget går det galt i X % af tilfældende. 

Overlad aldrig din markedsføring tl tilfældigheder og held :-)

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1746
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 11:37

Så kom der endelig lidt gang i debatten.

Se der er ingen tvivl om, hvad Google beder os om. I den simple begynder video fra Maile Ohye er det første punkt VÆLG VERSION.

Men har det praktisk betydning ?

Hvis en non-www indekseres frem for en www, vil det typisk være fordi, der peger links på den og hvad så ?
Har Google indbygget redirect af linkjuice fra versionerne, har det jo ikke praktisk betydning.

-eller har det, fordi der går lidt linkværdi tabt, hver gang der redirectes ?

Bliver et sitet straffet mht ranking for at have forskellige versioner indekseret ?

I så fald bør der jo opleves stigning i serp, ved fysisk ændring på et gammelt site med masser af links til begge versioner.

Hvad med den milliard af websites, der ikke har valgt version, skal de som udgangspunkt straffes ?

Jeg skal lige gøre opmærksom på, at min holdning til området naturligvis ligger på den hovedvej der hedder ”naturligvis skal man se at få valgt version, det tager 1 minut”

Men er det i 2013 nødvendigt -og hvad med andre søgemaskiner som Demib er inde på, opleves praktisk straf her ?

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:47

Jonas Jørgensen:
Men har det praktisk betydning ?

Måske

Jonas Jørgensen:
Har Google indbygget redirect af linkjuice fra versionerne, har det jo ikke praktisk betydning.

Måske

Jonas Jørgensen:
Bliver et sitet straffet mht ranking for at have forskellige versioner indekseret ?

Straffet nej, men hvis der mistes linkjuice ranker det dårligere

Jonas Jørgensen:
Hvad med den milliard af websites, der ikke har valgt version, skal de som udgangspunkt straffes ?

De skal ikke straffes, men ranker måske dårligere end hvis de var ordentligt optimeret

Jonas Jørgensen:
Men er det i 2013 nødvendigt -og hvad med andre søgemaskiner som Demib er inde på, opleves praktisk straf her ?

Så længe svaret til ovenstående er "måske" og "hvis", er det nødvendigt at følge best practice omkring subdomain redirects og valg af version.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 11:54

Jeg ville også gå efter www med en redirect via .htaccess filen.

Min opfattelse er at de fleste automatisk taster www. ind når de skal ind på en side. Fordi det har man altid gjort. Big Smile

Men spændende debat.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)