Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress Theme - Sikre at preview billeder har korrekt størrelse ?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er igang med min første hjemmeside, og købte dette Wordpress Theme fordi jeg syntes det virkelig så godt ud:

http://themeforest.net/item/london-live-3-in-1-news-magazine-and-blog/154462?sso?WT.ac=search_item&WT.seg_1=search_item&WT.z_author=Skyali

Som man kan se er der forskellige størrelse preview billeder på forsiden, og det er her mit problem ligger.

Inde i selve nyheden (Et nyheds site) har jeg sat billederne op til at være 500x i bredden, hvilket IMO ser rigtig godt ud, og de er alle ens.

Dog ser det forkert ud på forsiden i de preview billeder der er, man ser ikke billeder ordenligt, det hele og lign.

Spurgte så sælger omkring dette, om der ikke var noget "Behold dimensioner" under det billed man sætter til Thumbnail billed, men til det siger han:

"Yes, This is possible but would be considered a customization."

Undrede mig lidt, for der var virkelig ikke mere hjælp at hente fra sælger her indtil videre, havde nok forventet lidt mere, trods alt derfor jeg ikke bare valgte at finde et gratis theme.

Vil i mene der er en løsning så min forside kommer til at se ordenligt ud ? - Nogle der evt kan hjælpe, forslag osv ....

For det er tæt på en af de få ting der holder mig tilbage fra at smide siden op og kunne begynde at få feedback fra jer.

Håber nogle kan se hvad jeg mener, ellers må i spørge :-)

Mvh Henrik

Fra Odense
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 327
Fra  Morning Train MS Robotics Skrevet kl. 19:30

Det burde være muligt at ændre i temaet, men jeg forstår ikke helt hvad du mener!

Fra Viborg
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 20:01

Når jeg skal skrive en nyhed på siden, går jeg ind under "Indlæg" samt "Tilføj nyt" ... Skriver lidt overskrift samt tekst, og trykker på "Tilføj medier" ...

Jeg finder mit billed, og under størrelse har jeg en der hedder "Medium - 500 x 500" jeg vælger, og det ser sådan ud nu:

Så vil jeg vælge at det også skal vises på forsiden, og der har jeg sådan en kasse her forneden til højre, hvor jeg går ind og vælger mit billed (Vælg fremhævet billed)

Når jeg kigger på hjemmesiden under selve nyheden kan jeg selvfølgelig fint se mit billed:

Men på forsiden ser det sådan her ud:

Gjorde det problemet lidt mere tydeligt ? ... Ellers endelig spørg, som sagt første gang overhoved jeg prøver det her.

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 12:14

Indtil videre ingen succes .... Så vidt jeg kan se er nogle af de størrelser der bliver brugt på forsiden:

467 x 278
194 x 152
87 x 63

Er det noget smart skallerings program der kan hjælpe, eller mon det er en setting jeg har overset, syntes ellers jeg har været inde og rode i det meste ... Kan trods alt ikke have en forside der ser sådan ud, og er klart mit store problem inden den kan komme online.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Fra Odense
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 327
Fra  Morning Train MS Robotics Skrevet kl. 20:56

Det kan sagtens lade sig gøre at ændre, hvis de billeder du vil have på forsiden er i det samme formart hver gang. Problemet bliver når det er forskellige formater (altså forskellig i forholdet mellem højde og bredde mellem hvert billede), for så kan det ikke lige lad sig gøre at lave en let løsning. 

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 21:07

Mit problem ligger i at de nyheder jeg skal skrive stammer fra mange forskellige nyhedsbreve osv, hvilket gør det umuligt at sikre ens størrelse billeder.

Er det ikke muligt at sikre sig det ser ordenligt ud på forsiden fx med hvide sider rundt om billed, eller hvad vil løsningen være ? ...

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 19:51

Tror måske jeg har fundet en herinde der kan hjælpe, dog intet løst endnu ....

Ellers er jeg vel næsten ude i at skulle skifte hele mit Theme til noget der bare fungere, eller lign hvilket jeg ikke lige ved hvor jeg kan finde.

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 20:27

Det er et tilbagevendende problem du vil opleve med de fleste WP temaer hvor der er forskel på billedformatet fra dine billeder i indlæg til dine thumbnails på forsiden. Jeg er stødt på det mange gange, og er altid totalt ærgerlig over det. Det kræver meget tid at tilpasse alle billeder.

Jeg vil gætte på at den tilpasning han mener du kan få lavet er at æmdre forsiden så der er kvadratiske billeder på den også.

Du kan

1) Finde et tema, hvor alle forskellige størrelser af billeder har samme format (størrelsesforhold). Muligvis kan dit tema det allerede, du skal bare vælge en af de andre opsætninger på forsiden. Så vidt jeg husker har dit tema mange forskellige muligheder for at sætte forsiden op. Måske har en af dem kvadratiske billeder

2) Sikre at der på dine billeder altid er så meget hvid kant, at billedet stadig ser godt ud på forsiden selvom toppen og bunden bliver skåret fra.

3) Manuelt croppe og skalere billederne i to versioner, en kvadratisk til posts og et rektangulært til thumbnails. Der findes plugins som kan hjælpe, men ikke gøre det helt automatisk.

Huske at poste her, hvis du finder en god løsning

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 21:05

Rart ikke at være alene, men for pokker hvor er det dog belastende ... Vil trods alt ikke smide en hjemmeside ud der ser så forkert ud i sine billeder, og planen var heller ikke at skulle bruge 1.5 time på hver enkelt nyhed.

Syntes jeg har ledt efter et sted så alle billeder har samme størrelsesforhold, er dog ikke lykkes endnu. For hvis jeg bare skulle skallere 1.gang så kunne det overleves, håber dog snart at få det løst så siden kan komme online.

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 13:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu har jeg ihvertfald kontakt med et par stykker der mener at kunne løse det, så krydser fingre for når weekenden er ovre at målet næsten er nået ...

Men hold da op hvor får man mange svar muligheder der skal vælges mellem, når man intet aner om det selv ... Alt fra:

- child theme

- det er umuligt

- find et nyt theme

- skallere alle billeder manuelt

- installer et plugin osv

Når man selv er på bar bund er det sku lige med at vælge den rigtige :-)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)