Ok det er ikke nogen hemmelighed at jeg er sent ude mht. at udfylde min selvangivelse.;)
Men jeg regnede ikke med at det skulle tage mig flere dage at finde ud af det. SKAT er mildest talt umulige at få fat I i disse dage, jeg har haft en revisor til at kigge på min selvangivelse/årsopgørelse uden held, og jeg har søgt på diverse fora uden at finde svaret. Derfor håber jeg I kan være behjælpelige.
Jeg startede et mindre fotofirma i starten af 2012, og har kun haft en mindre omsætning og et mindre overskud. Jeg skal derfor ud fra hvad jeg har læst logge mig ind på SKAT / TAST SELV , gå ind i Ret årsopgørelse/selvangivelse, og tilføje overskud af virksomhed i rubrik 111. Problemet er at jeg slet ikke har de rubrikker. Mit spørgsmål er om så om jeg overhovedet har en udvidet selvangivelse og hvis ikke jeg kan rette det derinde hvad gør jeg så?
Jeg har læst mig frem til at man kan udfylde en blanket hvis det er første gang man skal have en udvidet selvangivelse, men omvendt står der også at hvis man var momspligtig i 2012 (hvilket jeg var) skulle man kunne se det hele i tast selv. Det er vidst også et krav at man skal udfylde digitalt. Hvad gør jeg?
Hvis du logger ind på skat tastselv, har du så fået et servicebrev?
Om ikke andet kan du hvert fald gardere dig ved at udfylde en tom udvidet selvangivelse og sende den ind med posten. Bare husk at noget datoen i morgen, så du ikke får en bøde :-)
Mvh. Lars Thomsen
Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk.
Det skyldes, at man skulle have tilmeldt sig den udvidede selvangivelse på tastselv senest d. 1. maj. Tidligere var det vist sådan, at man automatisk fik en udvidet selvangivelse, hvis man havde en virksomhed. Egentlig lidt mærkeligt, at man ikke gør det mere, for man skal jo selvangive.
Nu kan du, som du selv siger, udfylde en blanket og indsende den i stedet (og ja, formuleringen med at man skal gøre det digitalt, hvis man er momspligtig er lidt pudsig, for der står samtidig, at man kan bruge blanketten, hvis det er første gang).
Jeg går udfra at det er nok kun at udfylde 111-118 og lade resten være?
Forkert. Du skal også ned og udfylde rubrik 300, 301 (302), 303 (304, 305, 306) , og afhængig af din omsætnings størrelse, også de resterende oplysninger fra regnskabet.
Mvh.
Lars Thomsen
Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk.