Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Inkasso til kunde i USA

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 28. Jun 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har behov for et godt tip fra jer skarpe hoveder Smile

Jeg sælger uddannelser inden for terapi og coaching, og har haft en aftale med en kendt popstjerne, som lovede at lægge navn til mine uddannelser, hvis hun fik personlig træning og behandling gratis. Jeg tog selv initiativ til aftalen i december 2012, og hun var straks med på ideen.

Efter 6 måneder, hvor hun dels har fået noget træning/behandling - og dels i lange tider været stort set umulig at få fat i - har hun nu valgt at annullere aftalen. Det er for så vidt okay med mig, da hun tydeligvis ikke er motiveret for at deltage i træningen.

Mit eneste modkrav er, at hun tilbageleverer de kursusmaterialer, jeg udleverede ved aftalens indgåelse. Jeg har prøvet med alle former for forståelse og venlighed, men hun ignorerer mine henvendelser, og min logik er derfor, at hun må være glad for materialerne og derfor skal faktureres almindelig pris ligesom alle andre kursister. Hun har - som forventet - ignoreret både faktura og rykker, og jeg indgiver nu sagen til inkasso.

Hun er amerikansk statsborger (p.t. bosiddende i Danmark, hvilket hun også var da aftalen blev indgået), så det smarteste er nok at få fat på et amerikansk inkassofirma.

Hvem skal jeg kontakte, og hvordan gør man smartest den slags?

Fakturabeløbet lyder på 25.500 kr. + lidt rykkergebyr/morarenter. Der findes mailkommunikation omkring stort set hele sagsforløbet, ligesom telefon- og Skype-samtaler kan dokumenteres.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 13:27

pa68:
Hun er amerikansk statsborger (p.t. bosiddende i Danmark, hvilket hun også var da aftalen blev indgået), så det smarteste er nok at få fat på et amerikansk inkassofirma.

Når hun er bosiddende i DK må man forvente at det er dansk lovgivning der gælder, så hvorfor i alverden vil du bruge en amerikansk inkasso firma?  Du har faktisk ikke behov for et inkasso firma da du kan sende sagen direkte i fogedretten.

http://www.domstol.dk/SAADANGOERDU/GAELD/FORENKLETINKASSO/Pages/default.aspx

Tilmeldt 28. Jun 13
Skrevet kl. 13:33

Det troede jeg også, men mit danske inkassofirma siger, at jeg faktisk skal have fat i et amerikansk firma - eller i hvert fald nogen, som kan inddrive gæld hos amerikanske skyldnere.

Tilmeldt 28. Jun 13
Skrevet kl. 13:37
Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 14:48

pa68:
Du skal rette henvendelse til den ret, som har kompetence til at behandle sagen. Det vil normalt være ved den ret, hvor den, du sagsøger, bor. 

Det fremgår jo klar og tydeligt at du skal rette henvendelse til den retskreds hvori skyldner bor - Du har jo tidligere oplyst at kunden var bosiddende i DK - så hvad er problemet?  Du kan jo altid kontakte retten og høre om ikke en udenlandsk statsborger kan sendes til inkasso i fogedretten.

Jeg forstår iøvrigt hvad det er du vil vise med dit link

Ravn

Tilmeldt 28. Jun 13
Skrevet kl. 15:00

Hej Ravn

Jeg beklager min forkerte formulering. Hun er amerikansk statsborger og er ikke "bosiddende" i Danmark, men hun opholder sig hos sin mor på en adresse i Jylland p.t. og er jævnligt i Danmark.

Linket var bare ment som venlig reference til, hvor jeg havde fundet oplysningen :o)

Jeg talte tidligere i dag med en advokat, som anbefalede mig at kontakte Fogedretten direkte. De vil gerne have mit krav tilsendt og se nærmere på sagen, så det er heldigvis gode nyheder.

Nu afventer jeg lige, at hun også overskrider betalingsfristen for rykkeren og inkassovarslet - og så sender jeg min sagsfremstilling til Fogedretten.

Fra Sydsjælland
Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 240
Fra  Jens Stolt photography Skrevet kl. 03:48

Har du en kontrakt med hende?

www.jensstolt.dk

jps@jensstolt.dk

Tilmeldt 28. Jun 13
Skrevet kl. 07:03

Ikke en "kontrakt" som sådan, men hele aftaleforløbet er rigeligt dokumenteret i form af mails. Advokaten bekræfter umiddelbart, at Aftaleloven er gældende.

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 08:40

Hvad med at du ringer til hende - måske det kan løse problemet frem for advokater og inkasso!

Tilmeldt 28. Jun 13
Skrevet kl. 18:47

Du kan roligt stole på, at alle former for åben, venlig og imødekommende kommunikation har været forsøgt fra min side. Hun ignorerer dog det hele, og jeg må derfor tage andre midler i brug.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)