Hej Amino'er Jeg har behov for et godt tip fra jer skarpe hoveder Jeg sælger uddannelser inden for terapi og coaching, og har haft en aftale med en kendt popstjerne, som lovede at lægge navn til mine uddannelser, hvis hun fik personlig træning og behandling gratis. Jeg tog selv initiativ til aftalen i december 2012, og hun var straks med på ideen. Efter 6 måneder, hvor hun dels har fået noget træning/behandling - og dels i lange tider været stort set umulig at få fat i - har hun nu valgt at annullere aftalen. Det er for så vidt okay med mig, da hun tydeligvis ikke er motiveret for at deltage i træningen. Mit eneste modkrav er, at hun tilbageleverer de kursusmaterialer, jeg udleverede ved aftalens indgåelse. Jeg har prøvet med alle former for forståelse og venlighed, men hun ignorerer mine henvendelser, og min logik er derfor, at hun må være glad for materialerne og derfor skal faktureres almindelig pris ligesom alle andre kursister. Hun har - som forventet - ignoreret både faktura og rykker, og jeg indgiver nu sagen til inkasso. Hun er amerikansk statsborger (p.t. bosiddende i Danmark, hvilket hun også var da aftalen blev indgået), så det smarteste er nok at få fat på et amerikansk inkassofirma. Hvem skal jeg kontakte, og hvordan gør man smartest den slags? Fakturabeløbet lyder på 25.500 kr. + lidt rykkergebyr/morarenter. Der findes mailkommunikation omkring stort set hele sagsforløbet, ligesom telefon- og Skype-samtaler kan dokumenteres. |
pa68:Hun er amerikansk statsborger (p.t. bosiddende i Danmark, hvilket hun også var da aftalen blev indgået), så det smarteste er nok at få fat på et amerikansk inkassofirma.
Når hun er bosiddende i DK må man forvente at det er dansk lovgivning der gælder, så hvorfor i alverden vil du bruge en amerikansk inkasso firma? Du har faktisk ikke behov for et inkasso firma da du kan sende sagen direkte i fogedretten.
http://www.domstol.dk/SAADANGOERDU/GAELD/FORENKLETINKASSO/Pages/default.aspx