Jeg har en tekstforfatter-side, der ligger godt placeret i google. Der linkes til den fra både min Amino signatur og min profil. Hvis jeg kun skal linke til siden fra enten signaturen eller profilen, hvilken en bør jeg så vælge, hvis jeg ikke vil risikere, at min side pludselig falder i google?
Jeg mener nemlig at have læst her på Amino, at det ene link har mere SEO-værdi end det andet?
Grunden til, at jeg spørger, er, at jeg også meget gerne vil linke til mit Affiliatewebsite Volt & Volume, og jeg ikke pt. har mulighed for at blive Plusprofil, så jeg kan have to links i signaturen.
Mvh
Thomas
Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.
Ingen, der ved, om min godt rangerede tekstforfatter-side vil falde i google, hvis jeg sletter linket på min profil og kun har et link til siden i min signatur?
Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.
Ingen, der ved, om min godt rangerede tekstforfatter-side vil falde i google, hvis jeg sletter linket på min profil og kun har et link til siden i min signatur?
Det er der ingen, der med sikkerhed kan svare på.
Jeg synes også, at John Nielsen beskriver det meget godt i denne tråd.
Hvis du har 500 indgående links til din side, og du vælger at fjerne ét link fra din profilside, tror jeg ikke du skal regne med at miste nogle placeringer.
Men hvorfor ikke både have et link i signaturen og på profilsiden? Du har mulighed for at udfylde "Website" og "Blog" på din profilside. Lav link til din tekstforfatter side med "Website" og "Blog" til en andens side?
Det skal lige siges, at Google kun læser ét link til samme URLpr. side. I din profiltekst har du syv links med samme ankertekst til samme URL, det vil sige, at Google kun tæller det første link med. Og hvis du linker til Volt & Volume via "Blog", vil Google ikke tælle de andre 7 links med på siden.
Et link fra din profil er faktisk rimelig stærk set i lyset af at dine mange indlæg har givet din profil en Actual PageRank 2. Der er 2 aspekter i det her. Enten får du ét stærkt link fra din profil eller også får du et par tusinde 'svage' links. Så det kommer egentlig an på hvad du mener er bedst for din linkprofil på Volt og Volume. I din profil kan du bruge en ankertekst lige på et money keyword imens du skal passe på med linket fra din signatur, og der ville jeg enten bruge brand ankertekst eller raw url.
Hvis jeg selv skulle vælge ville jeg linke til din affiliate side fra din profil tekst.
I forhold til om du vil miste placeringer i Google, så kommer det jo an på hvordan og hvor du ellers har links fra. Hvis det er det eneste link du har er det måske en dårlig idé, ellers ville jeg ikke tro det umiddelbart gjorde særlig meget skade. Det er selvfølgelig aldrig "positivt" at "miste et link".
Det skal lige siges, at Google kun læser ét link til samme URLpr. side. I din profiltekst har du syv links med samme ankertekst til samme URL, det vil sige, at Google kun tæller det første link med. Og hvis du linker til Volt & Volume via "Blog", vil Google ikke tælle de andre 7 links med på siden.
Tak for feedback, Jan. Jeg regnede nu heller ikke med, at det gav mere, det var egentlig mere for "brugervenlighedens" skyld. Og så får det teksten til at se lidt mere levende ud :-).
Ang. "Website" så linker den allerede til TT Tekstforfatter; jeg ville her dog foretrække at linke til Volt & Volume og linke fra "Blog" til samme sides Blog.
Et link fra din profil er faktisk rimelig stærk set i lyset af at dine mange indlæg har givet din profil en Actual PageRank 2. Der er 2 aspekter i det her. Enten får du ét stærkt link fra din profil eller også får du et par tusinde 'svage' links. Så det kommer egentlig an på hvad du mener er bedst for din linkprofil på Volt og Volume. I din profil kan du bruge en ankertekst lige på et money keyword imens du skal passe på med linket fra din signatur, og der ville jeg enten bruge brand ankertekst eller raw url.
Hvis jeg selv skulle vælge ville jeg linke til din affiliate side fra din profil tekst.
I forhold til om du vil miste placeringer i Google, så kommer det jo an på hvordan og hvor du ellers har links fra. Hvis det er det eneste link du har er det måske en dårlig idé, ellers ville jeg ikke tro det umiddelbart gjorde særlig meget skade. Det er selvfølgelig aldrig "positivt" at "miste et link".
Også tak til dig for feedback, Rasmus.
Forstår jeg dig korrekt, hvis jeg opfatter det sådan, at du kun ville linke til Volt & Volume fra selve min profiltekst, som jeg allerede gør, og så fortsat linke til min tekstforfatter-side fra linket "Website"?
Ang. "Website" så linker den allerede til TT Tekstforfatter; jeg ville her dog foretrække at linke til Volt & Volume og linke fra "Blog" til samme sides Blog.
Du kan også oprette en ny profil her på Amino. Eller oprette dit firma på Amino Bizz og få et link derfra.
Du kan også oprette en ny profil her på Amino. Eller oprette dit firma på Amino Bizz og få et link derfra.
Tænker bare, at det er synd ikke at udnytte, at jeg har skrevet så mange indlæg her på Amino. Har tidligere fået at vide, at alle de links også tæller, selvom Volt & Volume er en amerikansk side.