Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskel på SEO-værdien af Link på Amino-profil og link i signatur?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SEO-kyndige Aminoer.

Jeg har lige et par spørgsmål.

Min overskrift er allerede inde på det, men her kommer det:

1) Hvis man er Plusprofil, er linket til et website fra ens Amino-Profil så mere værd, end hvis man ikke er Plusprofil? Jeg mener at have læst det på et tidligere tidspunkt, eller er det noget værre vrøvl? :-).

2) Jeg mener også at have læst, at linket på selve ens Amino-profil har mere SEO-værdi end linket i ens signatur? Er det korrekt, eller?

Jeg spørger bl.a., fordi jeg gerne vil finde ud af, hvilken en af mine websites, jeg skal linke til fra min Amino-profil. Og hvad det i så fald betyder for min tekstforfatter-side, hvis jeg kun linker fra min signatur? Vil den efterfølgende falde på Google?

Så vidt jeg kan se, kan man kun linke til ét website fra ens Amino-profil?

Jeg håber, at der er nogen, der kan være behjælpelig med svar på mine spørgsmål.

De bedste hilsner

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 12:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sådan her har jeg forstået det:

Hvis man linker fra sin profil, kan man få en ok værdi, da denne side tit får en PR1 eller lignende, alt efter hvor meget den er linket til, dens besøgstal osv. (Ligesom en hvilken som helst anden underside på et website), hvis du bruger linket i din signatur, får du derimod en masse links, som kan give en lille smule ekstra værdi hver især.

Konklusion: Links i begge dele er godt. Plus-profil, gør det bare muligt at have flere links i signatur = link til flere forskellige sites. (Men alle er Do-follow, så hvis du fx har et website kun, er der ingen grund til at blive amino+ (hvis det kun er pga. linkbuilding du vil gøre det)

Jeg er ikke 100% sikker, men jeg mener det er sådan det fungerer. Så må andre supplere :)

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 12:56

Simon Hansen:

Hvis man linker fra sin profil, kan man få en ok værdi, da denne side tit får en PR1 eller lignende, alt efter hvor meget den er linket til, dens besøgstal osv. (Ligesom en hvilken som helst anden underside på et website), hvis du bruger linket i din signatur, får du derimod en masse links, som kan give en lille smule ekstra værdi hver især.

Konklusion: Links i begge dele er godt. Plus-profil, gør det bare muligt at have flere links i signatur = link til flere forskellige sites. (Men alle er Do-follow, så hvis du fx har et website kun, er der ingen grund til at blive amino+ (hvis det kun er pga. linkbuilding du vil gøre det)

Jeg er ikke 100% sikker, men jeg mener det er sådan det fungerer. Så må andre supplere :)

Tak for det, Simon :-). Det giver i hvert fald mening. Jeg skal helt sikkert være Plusprofil, da jeg vil have mere end ét link i signaturen. Men tænker stadig, om det vil påvirke min TT Tekstforfatter-side, hvis der pludselig ikke længere linkes fra min Amino-profil og "kun" fra signaturen?

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Skrevet kl. 12:59

Volt & Volume:

Simon Hansen:

Tak for det, Simon :-). Det giver i hvert fald mening. Jeg skal helt sikkert være Plusprofil, da jeg vil have mere end ét link i signaturen. Men tænker stadig, om det vil påvirke min TT Tekstforfatter-side, hvis der pludselig ikke længere linkes fra min Amino-profil og "kun" fra signaturen?

Du kan da bare linke fra begge? :)

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Skrevet kl. 13:04

Jeg mener i hvert fald, at det PageRank2-link, som din profil burde give, er værd at tage med... :)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:26

husk du kan skrive mere end 1 linje tekst i dit signatur på amino.dk når man er plus medlem , derved kan du jo visse med en kort sælgende tekst som tekstforfatter , en god sælgende tekst kan betyde et lille ekstra plus for dig , der hjælper dig frem ad

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 13:27

Jeg vil gerne linke til et nyt, stort projekt (Volt & Volume) fra min profil, og så vidt jeg kan se, kan man kun linke til ét site herfra?

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Skrevet kl. 13:30

Mikael christiansen:

husk du kan skrive mere end 1 linje tekst i dit signatur på amino.dk når man er plus medlem , derved kan du jo visse med en kort sælgende tekst som tekstforfatter , en god sælgende tekst kan betyde et lille ekstra plus for dig , der hjælper dig frem ad

Jaja, det kan være en lille fordel, rent eksponeringsmæssigt, men hvis man udelukkende går ud fra SEO tror jeg umiddelbart at det er begrænset og, at man kan få bedre links for 100 kr. pr. måned :D

(Men har man mange links, så kan det være rigtigt gode links, som højst sandsynligt kan være alle pengene værd + du kan lave en "jeg har et tilbud til dig"-tråd osv.)

Mvh. Simon Hansen :)

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 13:44

Kort sagt: Hvis jeg sletter linket til TT Tekstforfatter på min profil, og i stedet for indsætter et link til Volt & Volume, således, at det eneste link til TT Tekstforfatter er i min signatur, hvad vil det så betyde for TT Tekstforfatter i Google. Vil siden muligvis falde?

Det ville jo være ærgeligt (efter al den tid) med tanke på, at jeg ligger rimeligt fast på side 1.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 14:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Volt & Volume:

Kort sagt: Hvis jeg sletter linket til TT Tekstforfatter på min profil, og i stedet for indsætter et link til Volt & Volume, således, at det eneste link til TT Tekstforfatter er i min signatur, hvad vil det så betyde for TT Tekstforfatter i Google. Vil siden muligvis falde?

Det ville jo være ærgeligt (efter al den tid) med tanke på, at jeg ligger rimeligt fast på side 1.

Hej Thomas,
Næsten 200 dofollow signatur-links fra et velanset PR5 domæne medvirker nok alligevel en del din linkprofil. :-)
Hvis antallet af indgående links til dit domæne passer bare nogenlunde med det antal, som forskellige SEO-værktøjer oplyser, så udgør dine Amino signatur-links en ret pæn andel af det totale antal indgående links til dit site. Ikke mindst af links med god PageRank.
Jeg er derfor ikke i tvivl om, at hvis du fjerner de signatur-links, vil det over tid have en negativ effekt på hjemmesidens placering - og måske også Pagerank.
At du fjerner linket til din hjemmeside fra punktet "Website" under profilen, behøver derimod ikke at have en voldsom effekt.
Nu er det ikke sådan, at jeg vil opfordre til linkspam på din profil. Men jeg vil da opfordre dig til at fortælle lidt om dit virke som tekstforfatter på profilen. Og skulle der så falde et link til din hjemmeside i den tekst, så skader det jo ikke nogen. :-)
Håber det giver mening. :-)
Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)