Hej SEO-kyndige Aminoer. Jeg har lige et par spørgsmål. Min overskrift er allerede inde på det, men her kommer det: 1) Hvis man er Plusprofil, er linket til et website fra ens Amino-Profil så mere værd, end hvis man ikke er Plusprofil? Jeg mener at have læst det på et tidligere tidspunkt, eller er det noget værre vrøvl? :-). 2) Jeg mener også at have læst, at linket på selve ens Amino-profil har mere SEO-værdi end linket i ens signatur? Er det korrekt, eller? Jeg spørger bl.a., fordi jeg gerne vil finde ud af, hvilken en af mine websites, jeg skal linke til fra min Amino-profil. Og hvad det i så fald betyder for min tekstforfatter-side, hvis jeg kun linker fra min signatur? Vil den efterfølgende falde på Google? Så vidt jeg kan se, kan man kun linke til ét website fra ens Amino-profil? Jeg håber, at der er nogen, der kan være behjælpelig med svar på mine spørgsmål. De bedste hilsner Thomas
|
Sådan her har jeg forstået det:
Hvis man linker fra sin profil, kan man få en ok værdi, da denne side tit får en PR1 eller lignende, alt efter hvor meget den er linket til, dens besøgstal osv. (Ligesom en hvilken som helst anden underside på et website), hvis du bruger linket i din signatur, får du derimod en masse links, som kan give en lille smule ekstra værdi hver især.
Konklusion: Links i begge dele er godt. Plus-profil, gør det bare muligt at have flere links i signatur = link til flere forskellige sites. (Men alle er Do-follow, så hvis du fx har et website kun, er der ingen grund til at blive amino+ (hvis det kun er pga. linkbuilding du vil gøre det)
Jeg er ikke 100% sikker, men jeg mener det er sådan det fungerer. Så må andre supplere :)