Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Verden har brug for børn

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Odense S
Tilmeldt 11. Nov 07
Indlæg ialt: 215
Fra  CheapGear Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin,

Tillykke med forsiden.

Elsker dine småprovokerende no bullshit indspark, både skrevne såvel som video. 

Mvh.

Nikolaj

Smartphone og tablet tilbehør med gratis fragt & dag-til-dag levering. Køb dit iPhone 5S Cover hos CheapGear.dk

Fra København
Tilmeldt 30. Sep 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

 

Tak for din indlæg!

Selv om der er mere 70'er-marxisme end iværksætterånd over dette nummer, fik dit indlæg mig til at tænke på Marianne Faithfulls fantastiske fortolkning af John Lennons "Working Class Hero":

(Er man mere til John Lennons originale version, eller for den sags skyld Tina Dickows version af samme nummer, kan man også finde dem på YouTube.)

Vi må nok alle op i hamsterhjulet engang imellem, men din klumme er en god reminder om at være bevidst om muligheden for at stå af og udforske livet uden for buret.

Verden er uden tvivl gået glip af store kunstværker, fordi astrofysikere og revisorer ikke tog sig sammen til det AOF-kursus i akvarelmaling. Men den er nok også gået glip af store kirurger eller ingeniører, fordi nogle succesfulde iværksætterånder ikke kunne holde rumpetten i skolebænken.

Verden har brug for børn, men børn har som bekendt også brug for voksne - hvor kedelige, de end måtte være :-)

 

 

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Super indlæg.

Minder mig om dette FANTASTISKE citat:

Fra Sjælland
Tilmeldt 9. Mar 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Du har så evig ret Hr. Thorborg. Børn bliver berøvet fra deres drømme, ønsker og mål når de starter i skolen. så de så tidligt som muligt, lærer at indordne sig under et kæft, trit og retnings system, som en eller anden jantelovsrytter "som skulle sparkes så hårdt et vis sted" har sat i værk. Mit forslag er at, man så tidligt som muligt fra barnsben, bliver lært op i at livet er psykologisk, og at... det skal leves og tænkes derefter, på den positive måde. Det skaber stærke og selvstændige personer, der bliver mere effektive - både som selvstændig, men også som team. Ens personlighed kommer til at træde kraftigt i karakter, og ens effektivitet vil træde markant frem. Ens målrettethed vil også blive effektiviseret, så ens drømme, ønsker og målsætning, vil blive mere overskuelig og lettere at opnå. Ens psykologiske tankegang vil hjælpe en, i alle aspekter i livet, hvilket også vil gøre at, man står meget stærkere - uanset hvilken modstand man måtte møde, eller stå over for i livet.
Tilmeldt 1. Oct 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for super klumme Martin!

Du har simpelthen ramt plet - Det er lige præcis det dilemma, der hver dag rumsterer i mit hoved.

Efter at have afsluttet min kandidatuddannelse har jeg haft to lange perioder uden job, og fået et par gode iværksætter-idéer. Men modet, energien og risikoviljen spænder ben og man håber hele tiden på, at den sidste opfordrede ansøgning vil give pote. Og venner & familie gør ikke beslutningen nemmere. De fleste synes godt om min idé om at opstarte et wellnesscenter for hunde, men råder mig til at lade være, da det kræver startkapital og en solid omsætning blot for at dække de faste omkostninger. Men som du skriver meget rammende, vil worst case scenario vel være, at jeg lægger mig til hvile uden en krone på lommen og med en god fornemmelse af, at jeg trods alt prøvede  Skype-Wink  

De bedste hilsner

Rikke Krag-Petersen

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Focuzz:
Og venner & familie gør ikke beslutningen nemmere. De fleste synes godt om min idé om at opstarte et wellnesscenter for hunde, men råder mig til at lade være, da det kræver startkapital


Tak for det Rikke :-)

Start du ud med at lave en hundelufter, hundepasser etc. ting, som intet koster dig at starte.
Når du har fået nogle kunder, så udvider du langsomt med andre services og når du har gjort det nogle år, så vil banken sikkert gerne være med på at låne dig nogle penge til noget større.

Med andre ord, lad dig ikke slå ud af at du skal bruge kapital til din store drøm. Start med noget mindre, der langsomt kan bygges op til det du drømmer om.

Og ja, det kommer til at tage 5-10 år, men sådan er det.

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for god læsning...

Dog vil jeg lige blande mig i dit svar til Focuzz - sorry på forhånd.

Martin Thorborg:
Start du ud med at lave en hundelufter, hundepasser etc. ting, som intet koster dig at starte.
Når du har fået nogle kunder, så udvider du langsomt med andre services og når du har gjort det nogle år, så vil banken sikkert gerne være med på at låne dig nogle penge til noget større.

Med andre ord, lad dig ikke slå ud af at du skal bruge kapital til din store drøm. Start med noget mindre, der langsomt kan bygges op til det du drømmer om.

Korrekt at det tager tid, men at skrive at det tager 5-10 år er at slå enhver ivrig iværksætter ud. For nogen er det vigtigt at det tager tid, at det hele er velplanlagt o.l. men for andre skal det bare sættes igang og så tager det ene det andet.

Jeg har selv personligt og med det rette fokus opnået at tjene rigtig mange penge (mange penge for mig) på meget kort tid ved at foretage mig en helvedes mange ting på én gang. Bla. køb/salg, salg af egne malerier, fotojobs, stå på loppemarkeder og sælge alt fra egne ting til ting jeg og min mand har klunset... der er MANGE muligheder for at tjene og spare op til det man vil have. Så længe dit forbrug er minimum og din indsats er stor, så er det muligt. 

Jeg synes bestemt ikke du skal lufte hunde i 5-10 år for at spare op til dit wellness center - i mellemtiden har en anden startet dit projekt op med deres mange penge og fordi de har masser kapital, så annoncerer de så massivt at du mister lysten til dit eget! Har prøvet det.

Korrekt at du skal starte i det små - men hvorfor så ikke bare starte en miniwellness op? Med bademuligheder og massage med efterfølgende frissering og grooming af hunden, ville mange nok benytte tilbuddet. Så kan de mere avancerede maskiner/redskaber komme til senere når pengene er til det. 

Jeg har hund, og fandtes der et wellness center her i området (Kbh) ville jeg tage derhen med det samme. Hunden ville syntes det er sjovt at møde andre hunde, få motion, blive forkælet og prøve noget nyt.

Mit råd til dig er at du skal igang med at tjene nogle penge og det behøver ikke være som hundelufter - for så skal du godt nok gå mange km. for at få nok kapital til at starte din drøm. Tænk større. En lille snackbar med særligt indkøbt luxusmad eller en lækker tatarbøf ville de sætte pris på i din hundecafé i det ene hjørne. Du kan tro Luffe er sulten efter en svømmetur med efterfølgende massage og grooming :) Så mon ikke Luffes mor eller far køber et luxusmåltid til deres bedste ven? ;O)

Hvad hvis du lejede nogle billige lokaler og startede dette op sammen med en hundefrisør som så betaler for noget af lejen på lokalerne. Hundefrisøren får så de rigtige klienter til din del af virksomheden indenfor, og imens hundemor/far venter, kan de lige tage et kig indenfor i din wellness salon og møde dig og blive forklaret hvad du har at tilbyde. Omvendt får frisøren også glæde af dine tilbud - et perfekt match!

Nå men det behøver ikke tage 5-10 år at realisere sin drøm. Hvis man knokler derudaf og finder alternativer i mellemtiden så skal det nok lykkes. Jeg ville skyde på at du med fuld skrue kunne starte det op på et par år. Men alt er relativt og det kommer selvfølgelig an på hvem du er.

Jeg har startet større ting op på få måneder med en meget lille kapital. Hvis du vil kan jeg måske give dig nogle idéer til startup. Skriv en privat besked med nummer så ringer jeg til dig. 

_______________________________________________

Bare min mening - mvh Sue

Held og lykke

Og lad ikke andre sætte dårlige tanker i dit hoved - har du en drøm, så ånd og lev for den til den bliver født! Om det blir en succes eller ej, spiller ikke så stor rolle i min verden. Misser du, har du fået en fed erfaring i livet, lykkes det - så er det bare kanon!

Tilmeldt 27. Jan 11
Indlæg ialt: 12
Fra  TBM Service Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Spot on!

Børn er så spontane og frie og gør lige hvad de HAR LYST TIL:

Men gennem årene bliver vi opdraget til at være dygtige små hamstere der løber rundt i hjulet og gør hvad der er bedst for samfundet, mens vi går på komprimis med os selv - for det gør en god samfundsborger - han skal jo ikke være "egoistisk" eller "selvfed".


Mit største mål er at blive mere "barn" igen.

Tilmeldt 1. Oct 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Tak for dit svar. Jeg har lige oprettet en profil på Tendea.dk som hundelufter. Er også tilmeldt som lektiehjælper og har fået en fast kunde - en pige i 8. klasse, som jeg hjælper med fransk. Jeg fornemmer at det er brugbart, når jeg søger job rettet mod mine franskkundskaber. Men jeg har også overvejet muligheden for at leje nogle billige lokaler og samarbejde med en hundefrisør.

Men p.t. er jeg på vej til Rom på sommerferie, så jeg tager en lille pause fra PlutoPet, som jeg har tænkt mig at kalde mit hundewellness center Wink

God sommer

Rikke 

 

Tilmeldt 1. Oct 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Også tak til dig Sue

Det er rigtig godt med lidt positiv opbakning!

Jeg har selv haft idéen oppe at vende om at leje nogle billige lokaler sammen med en hundefrisør og så tage det skridt for skridt med henblik på mere wellness til Luffe & co.

Så jeg må bare til at komme i gang - dog rejser jeg på sommerferie i morgen, men skulle gerne vende hjem med ny energi til at tage fat på PlutoPet projektet.

Rigtig god sommer til dig - kan ikke se din mail adresse, så skriv den gerne til mig på rkp@focuzz.dk

Rikke Yes

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)