Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop abbonoment vs. Prestashop

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Klarup
Tilmeldt 30. May 12
Indlæg ialt: 124
Fra  HS Gruppen Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er det man får ved at købe en webshop løsning til x antal kroner (smartweb.dk eller lignende) om måneden i forhold til at lave sin egen prestashop?

Tilmeldt 24. Jun 13
Indlæg ialt: 8
Fra  Harlund Design Skrevet kl. 09:30

Fordelen er vel i bund og grund, at der er professionelle der sætter det op, så du kan få det 100% efter dine ønsker, og du er sikker på at få et produkt der fungerer. :)

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 09:49

Harlund:

Fordelen er vel i bund og grund, at der er professionelle der sætter det op, så du kan få det 100% efter dine ønsker, og du er sikker på at få et produkt der fungerer. :)

Hvilken løsning var det du opremsede fordelen ved, igen? :-)

Henrik, du kan sammenligne det lidt med at bo til leje (fast løsning) og være husejer (Prestashop, Magento, osv.).

Som lejer skal du ikke tænke på så meget. Udendørsarealer, trappeopgang og endda hvidevarer er noget udlejeren tager sig af. Til gengæld kan du ikke gøre noget ved rammerne, kun inventaret. Hvis denne type løsning kræver at man binder sig til et højt beløb i en lang periode, synes jeg ikke helt den tjener sit formål. Den skal være fleksibel.

Som husejer har du frie hænder indenfor lovens (og lokalplanens) rammer, men til gengæld er der kun dig selv til at tage sig af alting. Derfor er det en god idé at have noget gør-det-selv-ekspertise eller at have kapital til at hyre professionelle, når der opstår behov for udvidelse eller vedligeholdelse. For det gør der. Et hus der ikke plejes bliver hurtigt et man ryster på hovedet af og går i en stor bue udenom.

Løsningen som husejer har ubetinget det største potentiale, men løsningen som lejer kan sagtens opfylde manges behov tilstrækkeligt.
Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 09:52

Henrik:

Hvad er det man får ved at købe en webshop løsning til x antal kroner (smartweb.dk eller lignende) om måneden i forhold til at lave sin egen prestashop?

Hvis du selv kan drive, vedligeholde og udvikle din PrestaShop, så får du ingenting ud af det.
Hvis du ikke er i stand til det, har du mulighed for at få meget ud af det.
Det at drive, vedligeholde og udvikle et system hvad enten det er en webshop, et forum, dba.dk eller hvad du lige kan komme i tanke om, er jo ikke en simpel ting. Nogle mennesker vil gerne fokusere mere på deres forretning og de lag der er mellem webshoppen og deres fysiske forretning/lokation. Her tænker jeg på ERP integration, eksempelvis.
En webshop er altså bare lidt mere en 'PrestaShop' for de fleste.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 24. Jun 13
Indlæg ialt: 8
Fra  Harlund Design Skrevet kl. 09:58

Ja okay, kan godt forstå forvirringen (har rettet i det første indlæg, og åbenbart slettet for meget :) ).

Men det jeg ville sige er, at jeg personligt bruger wordpress og woocommerce, og det er også det jeg bruger til min kunder. 

For mig er det bedste at bruge noget gratis opensource, og evt betale sig fra at få lavet et flot design, og præcis den opsætning man gerne vil have, så man derefter kun skal bekymre sig om at få sine varer og ordrer ind i systemet. :) Hvis man så derefter får mod på at lege med det selv, så er det utrolig nemt at gå igang med. :)

Jeg ville aldrig foreslå folk at bruge en færdiglavet løsning, da man aldrig 100% kan få det som man vil have, og til betaler for meget for det i sidste ende :) 

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 10:32

Harlund:
Jeg ville aldrig foreslå folk at bruge en færdiglavet løsning, da man aldrig 100% kan få det som man vil have, og til betaler for meget for det i sidste ende :) 

Først og fremmest: personligt er jeg enig med dig, men ...

Det, jeg tror, du overser er, at mange mennesker ikke har lyst til selv at opdatere sine plugins, de har ikke nogle ønsker til funktionalitet udover det mest almindelige og de kan godt lide at de tekniske rammer er fastlagt, så de bare kan fokusere på forretningen. De ekstra penge er et gebyr for tryghed og stabilitet; visheden om at nogle andre "sørger for det hele".

Den vished kan du også få med en custom løsning (baseret på open source eller ej), men så kommer det alligevel til et koste et månedligt gebyr oveni de i forvejen højere startomkostninger.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 10:33

Harlund:

Det lyder interessant. 

Kan jeg så endnu billigere, end SmartWeb, ScanNet, Hosted eller lignende få nedenstende hos dig?

- ERP integration (f.eks. i Nav eller C5) hos firmaer som Logica ?

- Integration til pakkeleverandører?

- Integreret e-mail marketing (eller andre markedsføringsværktøjer)? 

- Opdateringer til systemet (WordPress og WooCommerce)?

Såfremt jeg oplever problemer med webshoppen efter levering, hvordan er jeg så stillet?

Tilbyder du support i forhold til ramme/service aftaler eller er det på medgået tid?

Tilbyder du hosting og dermed kan levere en SLA og garantere oppetid? Eller ligger deres WooCommerce hos en (af dig) anbefalet webhotels udbyder? Og hvis det er tilfældet, er det så klarlagt hvem din kunde skal kontakte som første instans hvis det opleves der er noget der ikke virker som det skal? Og hvem anbefaler du?

Hvilke betalingsgateways tilbyder du I dit produkt jeg kan anvende?

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Give
Tilmeldt 18. Oct 12
Indlæg ialt: 84
Fra  Ølhandleren Skrevet kl. 11:19

Tager jeg helt fejl, eller kommer diskussionen om netop dette emne op flere gange om ugen.

Jeg synes egentlig Jakobs analogi til hus vs lejlighed holder meget godt, men man skal også huske at både huse og lejligheder, fås i meget svingende stand og med forskellige features.

Et af argumenterne man tit hører, er at hvis man bruger (Presta, Magento osv) så skal man kun betale for at komme i gang (og mange får det til at lyde næsten gratis). Men det passer jo simpelthen ikke - men mindre at DIN TID ER GRATIS!! Der skal opdateres, laves splittests, tages backup, tilrettes design eller funktioner, måske lave Google et krumspring der kræver en større gennemgang af din side. Der er sikkert mange andre ting. Min pointe er blot at med mindre, du selv kan (og gider) kode skidtet selv, så er det ikke gratis. På samme måde som det ikke er gratis at vedligeholde dit hus, ikke engang hvis du er håndværker. Det er ikke alle der har brug for en strandvejsvilla.

Som (kommende) shopejer, vil jeg da meget hellere bruge min tid på, kundeservice, skarpe leverandøraftaler, marketing, og alle mulig andre, end at nulre med koden på min side.

Som sagt tidligere er der selvfølgelig forskel på potentialet i de forskellige løsninger. Det er klart at man ikke kommer langt, hvis man lejer sig ind i en 2-værelses på fjerde sal med lokum i gården og skimmelsvamp i væggene.

Hvis du synes om god specialøl så klik ind på min shop Ølhandlerens netbutik.

Driller momsen eller skatten, så tag fat i mig. Jeg udfører bogholderi til konkurrencedygtige priser.

Fra Greve
Tilmeldt 6. Feb 13
Indlæg ialt: 112
Fra  AlbedoSoft ApS - Odoo eksperterne Skrevet kl. 22:55

Hej Henrik

Jeg tror heller ikke at noget er gratis og i sidste ende er priserne på udvikling af en god hjemmeside så lave at den tid du bruger på lejeløsninger og den risiko du løber samt lejen vil i længden være dårligt givet ud. Få professionelle til at varetage hjemmesider og regnskaber idet begge løsninger er tidskrævende og omkostningerne er i den lave ende. mvh Mitat

Odoo(tidligere OpenERP) fuldt integreret, komplet Belgisk alt i et system med ERP, CRM og HR mv. Kontakt os på 25101616 

Tilmeldt 29. Apr 13
Indlæg ialt: 142
Fra  T.J.N. Marketing Skrevet kl. 11:08

Henrik:
lave sin egen prestashop?

Jeg kan kun anbefale at du selv laver din prestashop, (jeg siger ikke at smartweb.dk ikke er gode, da jeg ikke kender deres service ) det er bare så super nemt og samtidige kan du altid udvikle den som du ønsker det, uden at skulle betale månedlige regninger for en løsning nu og i fremtiden.

Så led efter det billigste webhotel den kan være på, jeg anbefaler www.ditwebhotel.dk her kan du lave det til 5kr pr. måned - Håber det var svaret du ledte efter.

Og benyt de guide som prestashop har selv på deres side, så du lære systemet at kende.

Ønsker du en Hjemmeside / Blog / Webshop (Prestashop - Wordpress mm.) ? - Pris 5 kr pr. måned Se her hvordan 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)